Éire class

Z Necyklopédia

Éire class, po slovensky Írska trieda je jedinečná trieda lietadlových lodí Námorníctva Raptoru. Jedinečné sú svojím pohonom, a to na tzv. kakací motor - poháňajú ich exkrementy ich posádok, čo z nich robí ekologicky veľmi príťažlivé stroje.

[upraviť] Vývoj

Je pravdepodobné, že kakací motor vynašiel Chuck Norris už v roku 3500 P.V.T., no do praxe ho už uviedlo svetoznáme stavbárske geniálne duo Jakub a Artemis v roku 2005. Prvá loď triedy Éire, USS Baile Átha Cliath, vstúpila do služby 1. 3. 2006. Všetky lode sídlia na základni severoatlantickej bojovej flotily v North Manore na Mane, prípadne na jej pobočke na Shetlandoch. Každá z lodí má vo výzbroji 78 stíhacích lietadiel Raptor 4990 Phantom, 3 výzvedné lietadlá Raptor 7530 Spotlight a 4 vrtuľníky Raptor Supporter. Na lodi je umiestených 15 protilietadlových komôr SAM IIIA a 8 protiponorkových torpéd RaptorFishermen.

[upraviť] Pohon

Lode strednej kategórie Éire majú výtlak asi 56 800-58 950 ton, poháňajú ich 4 motory Exotoy od RollsRoyceu.

[upraviť] Využitie

Spočiatku ich v Raptore začali používať na napádanie škôl - tu používali hlavne leteckú silu týchto lodí. Neskôr sa preslávili ako výzvedné lode v Pacifickej vojne proti Číne a nakoniec sa teraz využívajú hlavne na ochranu lodí, ktoré putujú Stredozemným a Červeným morom pred pirátmi a na potápanie lodiek nelegálnych migrantov smerujúcich do Európy.

[upraviť] Zoznam

Všetky lode sú pomenované po najväčších írskych mestách: