Írskybus

Z Necyklopédia

Írskybus
Bus
Najznámejší typ Írskeho busu
Delfin
Súvislosť s delfínom nie je jasná, pod vodou neprejde ani 10 m

Vďaka veľkým úspechom na medzinárodnej scéne sa o podnik Vrakosa začalo zaujímať mnoho zazobancov zo západu, ktorí už nevedeli čo s peniazmi. Jeden zámožný Ír sa ju preto rozhodol kúpiť.

[upraviť] Predaj

Mnohí zo zazobancov prišli aj do Hrdzavého Miesta, aby si ten zázrak techniky a konštrukčnej dokonalosti prehliadli na vlastné oči. Po väčšine investorov sa strácajú stopy po absolvování predvádzacej jazdy. Niektoré zdroje uvádzajú, že zážitok z jazdy bol taký silný, že veľká väčšina zo zazobancov mizne v igelitových vreciach, protože ich srdce nevydržalo ten nápor radosti, keď voz po 30 minutách naštartoval a rozbehol sa diabolskou rýchlosťou odhadom 10km/h. Keď už v Hrdzavom Mieste mysleli, že sa firmy nezbavia, prišiel "spasiteľ" naliaty Ír John McIntoš, ktorý si Vrakosu splietol s pálenicou whiskey a pretože opica už doznievala, mal chuť na niečo ostrejšieho a omylom kúpil Vrakosu. Predaju na Slovensku dosť pomohol znak delfína, pretože sa predpokladalo že diery v cestách ľahko preskáče a že pri povodniach dokáže ísť aj po vode.

[upraviť] Pod novým vedením

Akonáhle sa John McIntoš vyspal z kocoviny, začal vo Vrakose úradovať. Pôvodný názov sa mu moc nepáčil, popravde povedané, nemohol ho vysloviť, tak teda vymyslel názov nový. A keďže bol (a stále je) Ír, natrepal svoju krajinu aj do názvu podniku. Ďalším krokom sa stala obmena produkcie, pod heslom "Starý rez s novou tvárou". Vďaka tomuto opatreniu si museli obyvatelia Slovenska zvyknúť na nové autobusy. Keďže staré V 731 alebo V 931 sa obrátily na prach (samozrejme ešte v záručnej dobe), pricházdza podnik s novou radou vozov, určenou pre široké využitie.

[upraviť] Súčasná produkcia

V dnešných dňoch montujú už v Írskombuse niekoľko autobusov.

  • CrossWay - hlavný produkt, terénna autokára. Názov je zložený z anglických slov Cross = križovať a Way = cesta, čo si každý priemerne jazykovo vybavený sedliak dokáže preložiť a vďaka tomu zistí, že s týmto revolučným vozom môže križovať akúkoľvek cestu pri ceste z poľa alebo na pole. Bohužiaľ, často sa mu kazia dvere.
  • Evadys - autobus vyvinutý špeciálne pre dyslektikov čo je obsiahnuté aj v názve, ktorý je skratkou slov Ešte Viac Autobusov Dyslektikom. Tento autobus John McIntoš venoval žene menom Eva, ktorá je tiež dyslektička.
  • Citelis - týmto autobusom vyjadril John McIntoš svoje city žene menom Elis, ktorá každý deň priberie minimálne 10kg. Z toho dôvodu sa aj Citelis ponúka v troch rôznych dĺžkach, a ďalší budú pribúdať.
  • Proxys - autobus určený správcom webových sietí, ktorí ho využívajú ako pojazdné pracovisko.
  • Arway - další anglický názov, ktorý má všetkým pripomínať, že John McIntoš je už s peniazmi, ktoré zarobil, ďaleko (away) preďaleko na Sejšelských ostrovoch, kam sa dostal letecky (Air way).
  • Domino - tento autobus venoval John McIntoš svojmu kamarátovi, ktorý sa volá Domino. Je to diaľkový autobus. Keď do autobusu niečo vrazí, tak sa autobus zosype ako domino.
Autobusová doprava
Autobusy: Liorbus A380 | Vrakosa | Írskybus | Ikarus 280 | Autobusy DPMB Vrakosa
Dopravcovia: Slovenská autobusová doprava | DPMK | Dopravný podnik Bratislava | Arriva Liorbus | Eurobus Košice | Prepravný prieskum SAD
Druhy autobusovej dopravy: MHD | Prímestská doprava | Diaľková doprava
Ľudia: Autobusár | Revízor | Výroky autobusárov
Iné veci súvisiace s autobusovou dopravou: Cestovný poriadok | Zastávka | Teleportačná jama | Dopravno-zábavný podnik Bratislava