Čestný radar

Z Necyklopédia

Čestný radar je zariadenie slúžiace na buzeráciu odchytávanie nečestných šoférov všetkých motorových vozidiel, okrem tých najpomalších (traktory, kombajny a podobne). Čestné radary sú na cestách viditeľne označené, alebo aspoň školeným okom pozorovateľné, umiestňované políciou, na viac-menej logických miestach. Opakom čestného radaru je nečestný radar, ktorý býva zákerne skrytý a umiestňovaný na miestach, kde sa to prieči akejkoľvek logike (okrem logiky buzeranta).

[upraviť] Funkcie

Radar funguje na jednoduchom princípe lúčov vynájdených sovietskym inžinierom Radionom Radionovičom, ktoré sú vysielané pomocou rádia oproti idúcemu vozidlu. Odrazený signál zachytí do tzv. lapacieho koša, ktorý býva vyrobený z:

Po zachytení sa signál čistí dolomitickým vápencom, filtruje cez aktívne uhlie, zosilňuje pridaním 5% bioliehu a prevádza do digitálnej formy, t.j.do dvoj- až trojmiestneho čísla vyjadrujúceho počet kilometrov, ktoré by ste prešli za hodinu, pokiaľ by sa niečo neočakávané nestalo.

Čestná polícia potom predstiera, že z tohto lapeného odrazu dokáže vypočítať rýchlosť idúceho vozidla. Výpočet je riešený systémom black box (čo v podstate nemá takmer nič spoločného s Muhadom Alim). Zvlášť diabolská je kombinácia radaru s ďalším sovietskym vynálezom, camerou obscurou, čiže foťákom. Rýchlosť vyjadrená v km/h a býva potom pridaná do videozáznamu vašej jazdy, fotografie vašej ŠPZ a p. Je možné ju potom v tlačenej podobe odoslať na adresu vodiča (tzv. „buzeračka“, čiže „Predvolanie na podanie vysvetlenia nadmerne rýchleho riadenia vozidla na pozemnej komunikácii“ a vypočítava sa z neho pokuta). Taktiež sa vám môže stať, že príslušníci polície obsluhujúci radar budú natoľko nedočkaví, že vám nič neodošlú, ale vás priamo zastavia a pustia vám video, ktoré s vami natočili a začnú sa s vami jednať o cenu. Tento typ buzerovania pokutami slúži potom na znižovanie plynulosti cestnej premávky a tvorbu zápchy.

[upraviť] Radar s nulovou toleranciou

Významnú inováciu prináša radar s nulovou toleranciou, ktorý umožňuje riešiť priestupok priamo na mieste, a to dokonca bez zásahu ľudskej ruky. Takýto radar je miesto zobrazovacieho zariadenia a tlačiarne buzeračiek vybavený ľahkým guľometom, ktorý nečestného vodiča rýchlo, relatívne bezbolestne, raz a navždy odstráni z premávky na pozemných komunikáciách.

[upraviť] Obrana proti radaru

Výrobcovia automobilov sa pokúšajú svojich zákazníkov ochrániť pred nepríjemnosťami plynúcimi z nízkych cien radarov tým, že do najnovších (a najdrahších) modelov implementujú technológiu stealth. Vedľajším efektom je zvýšený počet pozorovaní UFO (obzvlášť subtypu ULFO - unidentified low-flying object) a nevysvetliteľných kolízií.

Komando Necyklopédie
800px-DM-SD-04-00770 Al SrajdaASScorpCIACTUDomobranaFBIHamasIT-aci z MSKBSКГБMossadNATONámorníctvo RaptoruNCISPolicajtCestný radarSISSlovenská Antiškolská SkupinaTeroristaVojak 2615.69img35g1

V iných jazykoch