Čierna diera

Z Necyklopédia

Detail ciernej diery
Detail čiernej diery.
Ciernadiera
Názorná simulácia čiernej diery.

Čierna diera je miesto vo vesmíre s gravitáciou tak hovadsky veľkou, že z nej nevychádza ani veľké tudle. Táto unikátna vlastnosť umožňuje vedcom odlíšiť ju od ritnej diery, z ktorej vždy niečo vychádza.

Čierna diera je teda zároveň jedným z najvýznamnejších ekonomických modelov. Jej princíp fungovania: vcucnúť všetko a nevydať z toho nič, je filozofickou podstatou fungovania rôznych privatizácií, podnikania, rôznych zákaziek a vládnutia moderných dementkratických, ako aj totalitných systémov.

[upraviť] Podstata

Čierna diera vzniká vcucnutím okolitého vesmíru do miesta obrovského podtlaku, ktorý spôsobil úder Chucka Norrisa do kozmického priestoru. Tento proces prebieha rýchlosťou vyššou ako rýchlosť svetla a dochádza pri ňom k sústredeniu takého množstva hmoty do jedného bodu, že gravitácia tejto hmoty už viac nevypustí nič zo svojho poľa (okrem Chucka Norrisa).

[upraviť] Čierna diera v strednej Európe

Keď Csák Norris letel nad strednou Európou, odpľul si niekde medzi Tatrami a Dunajom, pričom dával pozor, aby nezasiahol Veľké Uhorsko. Zasiahol iba Malé Uhorsko.

Odvtedy je tam čierna diera, pretože hoci tam predtým sypali peniaze a iný kapitál Samo, Pribina, Svätopluk, Štefan, Mária Terézia, Hamburgerovci, Masaryk, Stalin, Varšavská zmluva, RVHP, , NATO, Janči, Robo a Pál Csáky, stále tam zostáva iba veľké tudle. Jediným dôkazom slabnutia gravitačného poľa čiernej diery v strede Európy je samotná Bratislava, ktorá je tým jediným, čo kedy politici pre Slovensko postavili. Aj preto je vláda Slovenska hneď po Bugárovi najobľúbenejším a najdiskutovanejším slovenským politickým zoskupením.

Matematika

Základné numerické operácie
Plus (+)Mínus (-)Krát (×)Delené (:)Mocniny

Vety
Pytagorova vetaSlotove vetyMečiarove amnestieEvina teória pohybuŠtudentský Archimedov zákon

Konštanty
Bulharská konštantaHranolova konštanta

Druhy čísel
P.V.T.ČísloPrvočísloDruhočísloTreťočísloNečísloPokokotNekonečno

Čísla
1050681506128631337

Geometria
KruhŠtvorecKosoštvorecLichobežník
GuľaHranolŠpic