Ľudova hudba

Z Necyklopédia

Stúpaj, stúpaj, zľudovej
ŽiariSlav a Bytosti, Stúpaj stúpaj05:52

ŽiariSlav a Bytosti, Stúpaj stúpaj

Kapela3

Správna kapela Ľudovej hudby má aspoň jedného Ľuda, ktorý používa vlastnoručne vytvorený hudobný nástroj -- vlastná výroba je dôležitejšia ako kvalita nástroja a omnoho dôležitejšia ako schopnosť hrať. Na obrázku Švíckeho bytosti Ľudovou hudbou velebia slovenské ľudové duch-hovno.

Za Ľudovu hudbu sa označuje hudba, čiže melodický zvuk, ktorý vydáva Ľudo ústami alebo primeranými nástrojmi. Najviac rozšírená je na východe, hlavne v okresoch Sabinov, Stará Ľubovňa, typická skupina Kandráčovci ale aj Kluby dôchodcov Šarišského osvetového strediska v Prešove, vedľa Divadielka Jonáška ZáBorSkého.

Elektrická gitara a motorová píla sa za primerané nepovažujú.

Pri Ľudovej hudbe neuvádzame autora, pretože každý vie, že to bol Ľudo, tzv. Ľudo-milión, obyčajný ľudo.

"Všetky piesne sú ľudove, pretože ich spievajú ľudovia. Ja som aspoň ešte osla spievať nevidel."

- Big Bill Broonzy - starý čierny bluesman

Známe ľudovky:

1. La-la-lá, la-la-lá, la-la-lá-la, la-la-lá, la-la-lá, la-la-lá
2. La lá-la-lá-la-lá la lá-la-lá-la-la
3. Lala-lá-lá-lala lalalala-lá-la lala-lá-lá-lala lalalala-lá-la - Riť!

Hoj tam hore dva duby dva duby, ale som si ufulil. Veš ty zajdu i ja zajdu, pujdzeme do mľyna, opytame še patkaňoch co to za novina.

Významní slovenský Ľudáci:

Cep de vigne Haluz
Tento článok je príliš krátky na to, aby ste sa z neho niečo dozvedeli, preto mu hovoríme haluz. Keby mal tak o dva centimetre viac, už by haluzou nebol. Ak sa chcete pozrieť na podobné halušky, navštívte túto stránku.