ŠK Slovan Bratislava

Z Necyklopédia

(ŠK) Slovan Bratislava prezývaný tiež „Cirkus Slovan“, Volejbalisti, alebo Kmotríkové Šľapky, je futbalový klub z hlavného mesta Slovenska - z pompéznej krásky na Dunaji - z Bratislavy.

Aktuálne je to najznámejší a všeobecne najobľúbenejší futbalový klub v strednej, západnej, ba i východnej Európe (v južnej je obľúbenejší už len Fk Bačka Topola). Je to jediný slovenský klub ktorý kedy vyhral Európsky pohár, a to v sezóne 68/69 keď okrem nich štartovali v súťaži len Myjava/Turá lúka a chrípkou jasne zdecimovaná FC Barcelona. V Bazilejskom finále si vtedy Belasí poradili s Barcou poľahky 3:0 kontumačne, po predĺžení. Jeho domácim stánkom bol štadión Ciheľné Pole s kapacitou viac ako 30 tisíc divákov, od roku 2009 však Slopan hráva svoje domáce zápasy (kvôli rozsiahlej rekonštrukcii Ciheľného poľa, ktorá práve prebieha) v susednom, útulnom stánku menom Pasienky, s kapacitou 11 907 miest (v sychravom počasí však len okolo 700 miest)

[upraviť] História klubu

Klub založili v roku 1919 bratanci židovského pôvodu David Hochmuth a Alexander Rothbart, s úmyslom vychovávať a odpredávať hráčov sesterskému Maccabi tel aviv. Za najväčšie úspechy klubu za považuje už vyššie spomínaný zisk Európskeho poháru v roku 1969, okrem toho tiež postup do Corgoň ligy v roku 2006, ďalej vyradenie kazašského veľkoklubu Tobolu Kostanaj v Európskej lige 11/12, taktiež prijateľná prehra v Salzburgu 0:3, ešte prijateľnejšia s Ajaxom 0:5, krásna remíza s Parížom SG 0:0 (pričom Slopan hral oslabený o štyroch hráčov a bez brankára) a šokujúce vyradenie AS Rímu, ktorý bol práve vo vrcholnej forme, po výsledkoch 1:0 a 1:1. V domácej súťaži - v Korgoň lige si vybojovali Slopanisti v 16tich sezónach už 17 titulov mastra Slovenska, čo ich radí na historicky prvé miesto, už ich ale pomaly dobieha provinčná FK HúSenica s nula titulmi, ale za to s kvalitnou fanúšikovskou základňou.

[upraviť] Štadión a Fan klub

Slopan hrá svoje domáce (a nie len tie) zápasy na už spomínaných Pasienkoch, ktoré sa dajú charakterizovať aj ako najmodernejší štadión východného bloku, ale svojou kvalitou bez problémov predčí aj niekoľko (poštových novinových) stánkov v západnej Európe. Tento multifunkčný komplex zahŕňa veľkokapacitné obchodné centrum Polus s možnosťou nákupu niečoho zmysluplného pred, po a aj počas zápasu. Do pozornosti treba dať sektor pre hostí, ktorý pojme niekoľko stoviek fanúšikov. Je vybavený troma bufetmi s kvalitným výberom, s niekoľkými hosteskami, ktoré sú neustále k dispozícií, ale hlavne (!) v sektore nájdete kvalitné WC zariadenia.

Vďaka týmto vymoženostiam je štadión Pasienky (niekde hovoria aj „Hoľe“) zároveň aj domovom pre Slovenskú repre, ktorá tu pravidelne hrá svoje kvalifikačné, priateľské, ale aj nepriateľské stretnutia. Na štadión si vtedy nájde cestu aj niekoľko tisícok priaznivcov (väčšinou 3 až 4 tisícky). Na zápasy Slovana však chodí ďaleko viac fanúšikov, 1500 niekedy aj 2358, záleží to aj dosť od toho, či sú na Miletičke nejaké nové akcie a zľavy.

Hlavný fanúšikovský tábor Slopana sa nazýva Belasá chrasta(každý tam chlastá) . Vyrobení sú účelovo ako kulisa. Ich poznávacie znamenia sú vyholená, hrubá hlava a postrádanie krčného a chrbtového ústrojenstva. Všetko je tam hore preto, aby do tela nenapadal dážd a ine splodiny. Mohlo by ich to príliš obohatiť. U tohto živočíšneho druhu je charakteristická homosexuálna orientácia a taktiež vysoká kvalita supportu doplnená kvalitnými pokrikmi, ktoré od nich preberá nie len Sraltak Trtava a Mšk Zelina, ale aj celý Balkán, na čele s Belehradskými klubmi. Bratislavskí fans okrem iného aj stále prechovávajú priateľskú družbu s klubmi FC Brno buzerantu plno, FC Jeruzalem a polský Erste Jude Club Ruch Chorzow.

[upraviť] Tréner

Slopan Brtislava trénuje sám pán veľavážený a veľavravný, emotívny nadčlovek Jozef Valovic - zedla ...

Je jedným z najúspešnejších ľudov všetkých čias (a aj deň potom), je laureát nobelovej ceny za zásluhy o budovanie a výstavbu, herec, spevák, tanečník, maliar-natierač. Veľký Wlad je nevlastný brat Chucka Norrisa, vlastný svokor Desperada teda ja z Vyvolených a celosvetovo uznávaný tréner, ktorý navyše trénuje aj spomínanú Slovenskú repre a to všetko nezištne a zadarmo! A to aj napriek tomu, že to nezistil.

Vo svojej trénerskej profesii nemá na sveta absolútnu konkurenciu, aj keď Laczo Pecko už mu poriadne stúpa na päty. Za jeho a len jeho najväčší úspech sa považuje postup s repre na majstrovstvá sveta do Afriky, kde navyše dosiahol niekoľko ďalších úspechov, ako vydolovanie bodu od Nového Zélandu, jedna strela na bránu proti Paraguaju, ale hlavne otitulovanie (a stimulovanie) novinára na tlačovke. Niektoré zdroje tiež uvádzajú ako jeho veľký úspech vyradenie Talianov, kde bol však Wladomír vo veľkej výhode, keďže má dobre informovanú rodinu (Desperado) v Taliansku, čo sa ukázalo aj neskôr pri vyradení AS Rím jeho Slopanom.

S Wladom sa tiež spája jeden prírodovedný pojem - „Wladové kone“ .. Títo jedinci sú charakteristickí tým, že hrali pod Wladovým vedením v minimálne dvoch kluboch (zväčša v bratislavských) a automaticky tým získavajú právo a možnosť štartovať v repre, bez ohľadu na ich kvalitu a aktuálnu formu. Ako príklad možno spomenúť Braňa Obseru, Jančiho Kožáka, Juriho Halonára, Kornela Šalátu, Filipa Jeba, Igiho Šofčáka, Jána Trubicu (v repre drese dal 5 gólov, z toho 4 vlastné) Ďuri Piroszka a v neposlednom rade najväčšia hviezda každého tímu, do ktorého príde, expert na čiernu robotu - pán Kháryim Ghuedé. Nenechajte sa pomýliť neslovensky znejúcim menom, tento chlapec je rodák z Liptova, odchovanec miestnej futbalovej akadémie Iskra Liptovský Hrádok, člen všetkých mládežníckych repre výberov a v budúcnosti bez pochýb ašpirant na pásku kapitána národného výberu. Meno teda zdedil nevedno prečo po susedovi..

Ďalší Wladomírov prírodovedný pojem je syndróm zásluh (za ktorý je Wlado aj laureátom na spomínanú nobelovú cenu) vďaka tomuto syndrómu môžu v repre nastupovať aj hráči, ktorí tak isto nemusia mať dobrú aktuálnu výkonnosť a kvalitu, ale stačí im, že si to jednoducho zaslúžia. Krásny príklad je už našťastie bývalý reprezentant, opora týmu a defenzívny štít Miro Karhám, ďalej brankár z východu Jano Včela, ďalší pilier obrany Zdeno Žtrba, útočník Filip Oblečonoško a ďalší..

[upraviť] Legendy a osobnosti klubu

Medzi najväčšie osobnosti Slopanu, ktoré sa podieľali na najväčších úspechoch klubu možno zaradiť legendy a odchovancov Slopanu ako samotný pán Wladomír Wreiss, ďalej Szilárd Mémeth, Laco Yourkemik, Anton Malatánsky, Jozef Schovanec, Ľačo Petráš, Jozsef Barmmoš, Wiktor Tagelhoff z Ružomberka, medzi najväčšie legendy patrí aj brankár Laco Molnár (brat Pipiny Molnárovej) a bacil ktorý v 69tom nakazil hráčov Barcelóny. V novodobej histórii sú to najmä páni Roman Slyšško, Luboš Michheľ, Marťin Baľko, Duško Gallis, Ottó Burger, Ferko Latrinec, Wlado Wennke, Iwan Kmoterík, Patrík Tokáč, Doktor Róbert Ficus, Juraj Neširoký, Rodičia Filipa Jeba, Ivan Gašparkokotovič csc, ale hlavne Kháryim Ghuedé.

[upraviť] Súčasnosť

Súčasný Štátny klub Slovan Brtislava sa nesie v znamení ekonomickej, finančnej aj hospodárskej krízy ktorá zastihla (aj keď to znie neuveriteľne) aj tento megaklub, čo sa odzrkadlilo aj na aktuálnom umiestnení v tabuľke Korgoň ligy, kde im patrí priebežne až 4. priečka, keďže nie je na výplaty rozhodcom, delegátom a iným zväzovým funkcionárom. Dá sa však očakávať skoré zlepšenie, vzhľadom na nedávne švédske stretnutia Wlada, s Ottóm Burgerom a Iwanom Kmoteríkom..

Ciele Slopana sú aj v tejto sezóne len tie najvyššie, vyhrať miestnu ligu a pohár, vyhrať Ligu majstrov a Európsku ligu, a na to všetko neminúť viac ako 100 miliónov €

[upraviť] Hlavné idei a pokriky klubu

OZ Belasá Plachta sa prekrikuje s ostatnými sektormi v 19. minúte každého zápasu: V Bratislave všetkým známe, že belasých radi máme, Každá pani každý pán, fanuskuje za Slovan.

Po každom prehratom zápase: ŠK SLOVAN Belasa BRATISLAVA - na melódiu Škoda lásky (pri pokriku šály nad hlavou)

Po každom víťaznom zápase: hráči si posadajú pred sektor Belasej šlachty, diváci si posadajú v sektore a spoločne odspievajú pokrik Vstantéé keď ste belasííí.

[upraviť] Na Záver

Štátny klub chuck norris slownaft nické neporaziteľní volejbalisti neskorumpovaní džéé ej týýý prodakšn Slopan Brtislava s.r.o. ďakuje za možnosť odprezentovať náš milovaný a najlepší klub na svete a zároveň vás pozýva na európsky zápas do Paríža, ktorý sme pre vás zaplatili, aby tam aspoň niekto išiel, ďakujeme !!!

V iných jazykoch