Šišky

Z Necyklopédia

Sisky

Šišky sú typické hnusné fašiangové jedno a vražedný nástroj starých slovákov

Šišky sú tradičné slovenské fašiangové žrádlo. Nie sú to tie šišky, ktoré rastú na stromoch, tie by sa ako žrádlo neuchytili. Ide o vyprážané pampúšky s dierou (jamkou) v strede.

[upraviť] Výroba

Šišky sa robia z kysnutého cesta, na vrchu su poliate veľmi malou troškou džemu. Posypané sú práškovým cukrom.

[upraviť] Šišky ako vražedný nástroj

V minulosti sa často používali šišky na vraždenie. Bolo to jednoduché - niekto pozval svoju obeť na návštevu, urobil šišky, ponúkol ich obeti a nedal jej k nim žiadny nápoj. Obeť prinútili dať si šišky, a ona sa následne suchým cestom zadrhla. Diagnóza takejto celkom príjemnej smrti sa volá „Zadrhnúť sa pampúškou“.

Pre húževnatejšie typy, ktoré sa drhnúť ani bohovi nechceli ľudia pridávali do šišiek také ingrediencie, ktoré ho do 10 minút po zjedení zložili. Dobrou inšpiráciou bol ten cukor, či džem navrchu šišiek. Pre obeť sa použila špeciálna posýpka, prípadne džem s mandľovou príchuťou. Galiba mohla nastať počas prílišného otáčania tácky. V niektorých takýchto prípadoch nesústredenosti takto mohlo dôjsť k tomu, že pôvodná obeť sa stala podozrivým páchateľom.

Niekedy sa stalo aj to, že niekto niekoho zabil šiškou z nedbanlivosti, t.j. upiekol mu v dobrom úmysle šišky a obeť sa s ňou ochotne zadrhla.

Cep de vigne Haluz
Tento článok je príliš krátky na to, aby ste sa z neho niečo dozvedeli, preto mu hovoríme haluz. Keby mal tak o dva centimetre viac, už by haluzou nebol. Ak sa chcete pozrieť na podobné halušky, navštívte túto stránku.

Žrádlo
Drunk BanánBryndzaCibulaCigaretyCukorDžúsDyňaGebuzinaGyrosGulášHaluškyHamburgerHotdogHovädoChliebJedKeksyKokosKumpaoKvargľaKvasená kapustaLángošLečoMedMlátoMliekoMäsoMozartove guleMuchotrávka zelenáPizzaPrasaRybie filéSamove zásobníkySviečkováŠiškyŠnicleŠpiritusSušienkyTalkneTreska v majonézeVšehodžúsUhorkaUchotrávka zelenáVajciaZemiakZyklonádaŽinčica

Súvislosti: GastropatChlastLietajúce špagetové monštrumMikrovlnkaPetr NovotnýNápojový lístokZvratky
Bryndza