Škoda 120

Z Necyklopédia

Skoda 120.jpg

Legendárna krásavica Škoda 120

Skoda 119.jpg

Slávny pretekársky model Škoda 119 s nešťastným jazdcom. Jeho sklamanie je viditeľné aj na overale.

Škoda 120 a jej viac či menej úspešné variácie 105,125,130,135,136 a športové kupé koncepcie Poshit Rapid (interne prezývaná NaPrd), sú produktom ČSSR automobilovej výroby.

Motto: „Škoda, že je autom...

[upraviť] Výroba

Produkcia bola zahájená v meste Mladá Boleslav ešte pod značkou AZNP KG (Automobilová záhadná náhodná produkcia Klementa Gottwalda). Počet vyrobených kusov je doteraz nezverejnený a predpokladá sa, že produkcia ani po vyše dvadsiatich rokoch neustala. Neznáme zdroje tvrdia, že s týmto modelom sa chce fabrika dostať na prvú priečku v počte vyrobených kusov.

Jednou z úspešne vydarených modelov tohoto vozidla je aj jeho armádna verzia Škoda 120 L Raptor.

[upraviť] Technické parametre

Škoda 120 má zadný náhon všetkých kolies, bezspojková manuálna prevodovka, po nabúraní zozadu motor v strede + 12mm ventilátor (Turbo), vďaka PC v kufri rozloženie váhy 60:60 a palubný počítač, so spolujazdkyňou 2x airbag a posilňovač riadenia, tempomat - keď sa zasekne plynový pedál, nevypnutelný alarm, súčasťou štandradnej výbavy je aj ABS (Abnormálne Besný Spolujazdec), ESP (Eliminátor Sprostých Pešiakov), športový výfuk Dierus, špeciálny lak KoRoZia, reprosústava nepotrebná - nepočuť nič, klimatizácia - podla okolia, vďaka zlým elektrickým obvodom celé auto v elektrike.

[upraviť] Šport

Škoda 120 bola, je a bude úspešná aj v medzinárodných súťažiach typu WRC, WTCC, Formula 0, veterán rally a ďalšie. Zatiaľ najúspešnejším modelom je Škoda 119 Turbo, z ktorej vznikla nie veľmi vydarená nemecká kópia Porshit 911 Turbo. Táto Československá mašina je so svojimi parametrami neprekonateľná.