Škoda 1203

Z Necyklopédia

1203a

Takto mala vyzerať...

Škoda 1203 je jedna zo škôd, ktoré sa už nevyrábajú a to je škoda, lebo to bolo najlepšie auto na prevážanie vecí, ale aj ľudov, a to aj živých (farebné varianty), polomŕtvych (v krémovo bielom prevedení s červenými krížmi) či mŕtvych (vo vkusnom čiernom prevedení s mliečnymi sklami na zadných oknách). Škoda 1203 je teda ešte významnejšie vozidlo ako je autobus. Je to aj preto, že v oných (retro) dobách bolo iba málo ľudov, ktorí sa v takomto skvoste aspoň raz neodviezli. A to aj za cenu, že to bolo iba pár metrov z domu smútku po úhľadne zmáknuté kubíky vykopanej hliny.

Táto škoda sa vyrábala spočiatku, t.j. potom ako v roku 1968 našu federáciu navštívili spriatelené vojská, v Česku, no nezadlho jej výrobu preniesli do "krajiny bílých andělů", t.j. do trnavského Slovenska. Potom, ako racovné skúsenosti v továrni okupovali francúzski buržoázni uzurpátori a to hneď dvoch konkurenčných výrobcov sa produkcia týchto škôd opäť vrátila do Českého kráľovstva, kde sa vďaka záujmu produkuje dodnes.

1203b

...a toto je realita.

Škoda 1203 je legenda. Jednou jej dobrou vlastnosťou vždy bolo, že predbehla svoju dobu tým, že bolo taktiež skoro úplne zničiteľné. Pri jeho výrobe sa ale s kurvítkami nikto nebabral. Boli tzv. "inkluzíve". Už z nového vozidla, ktoré smrdelo slnkom nevypáleným lakom odpadávali menej podstatné diely, čo napomáhalo jeho recyklácii. Veľmi dôležitou súčasťou vozidla bol zadný nárazník, na ktorý sa mohli cestujúci postaviť v prípade, že bolo potrebné zaťažiť zadnú nápravu a zdolať tak šmykľavú cestu. Preto patril medzi súčasti, ktoré odpadávali posledné.