Šmolkovia

Z Necyklopédia

Done

Šmolkovia
Smurfs

Pôvod Kansas city, Missouri, USA
Hlavné mesto Majú len jedno a jeho poloha sa každý deň mení.
Politické zriadenie Monarchia
Počet vojen 3
Počet výhier 1
Počet prehier 2
Počet vládcov 1
Najznámejší Tatko Šmolko
Webstránka http://www.smurf.com

Šmolkovia sú mnohobunkové endoparazitické živočíchy, známe predovšetkým z rozprávok. Parazitujú na hubách, tým, že do nich vyvŕtajú niekoľko otvorov, do ktorých neskôr nasadia dvere a okná. Vnútri v hube potom žijú celý následovný týždeň až kým mu huba nezomrie.

[upraviť] Fyziológia

Stavbou tela sa Šmolkovia podobajú ľudom. Majú štyri údy a aj končatiny: dve ruky, dve nohy a aj pohlavie a hlavu o veľkosti golfovej loptičky. Chrbtovú kosť majú zakončenú krátkym chvostom.

Šmolkovia sú vysokí a to od 12 do 20 cm, takže sa dá povedať, že ich dĺžka je priemerná. Vážiť môžu až jeden kilogram. Ich krv obsahuje značné množstvo hexahydrátu chloridu kobaltnatého, preto je hneď jasné že má ich pokožka povestné modré sfarbenie. Tieto potvory trpia na to aby boli zdravé a preto nosia biele podlhovasté pokrievky hláv, vyrobené z bavlny, ktorými sa chránia pred slnečným žiarením a zároveň ju používajú ako padák.

Šmolkovia sú inteligentné bytosti. Ich mozog zaberá až 50 percent ich lebečnej dutiny. Vedia údajne aj počítať, hrať futbal, tancovať, hrať na hudobné nástroje. Ich inteligencia sa pohybuje od 100 do 120 bodov IQ.

Šmolkovia plynulo rozprávajú po anglicky. Jedinou, zanedbateľnou, lingvistickou anomáliou Šmolkovskej angličtiny je, že všetky slovesá nahrádzajú skomoleninou slova "smurf"(voľný preklad. "Šmol"). V ich živote výnimočne nastávajú komplikácie pri komunikácií, keďže pod slovom "Šmolkovať" si každý Šmolko môže predstaviť niečo iné a tí druhí presne práve to...

Šmolkovia sú heterotrofní, čo okrem iného znamená, že k správnemu tráveniu potrebujú prijímať potravu zo svojho blízkeho okolia. Spočiatku sa jednalo len o lesné plody(maliny, jahody, med), neskôr, okolo roku 1920, keď ľudia začali do lesov vynášať svoje odpadky, sa jedálniček Šmolkov rozšíril aj o pukance, coca colu, tropické ovocie(banány, pomaranče, mandarinky), zemiaky, šupy zo zemiakov, chipsy a staré cestoviny.

[upraviť] Obyvateľstvo

Smurfette

Šmolinka, dedinská šlapka, má na starosti morálku ostatných Šmolkov.

Infraštruktúra obyvateľstva je velice ojedinelá, v dedine Šmolkov sa nachádza len jedna samička, jeden dominantný samec(spravidla, ten najstarší), a zvyšok dediny tvoria samci Šmolkov. Šmolkovia, ako národ, sú mimoriadne veselí a družní. Sú večne vysmiati, furt tancujú, spievajú, hrajú sa atakďalej.

Je dosť možné, že Šmolkovia často užívajú dajaké omamné šmolkovské látky. Z psychologického hľadiska nie je možné, aby jedinec, ktorý má nedostatok sexu, mohol k životu pristupovať s takou dávkou optimizmu. Keďže Šmolkovia nie sú homosexuáli, respektíve Hermafroditi rozmnožujú sa rovnako ako ľudia. Môžme jednoznačne povedať, že tá jedna jediná samička, známa ako Šmolinka, je teda vlastne dedinskou kurvou, ľudovo povedané Matkou pluku, ktorá musí pravidelne uspokojovať ostatných samcov - Šmolkov. Je totiž dokázané, že tí, čo majú sexu málo, sú agresívni, podráždení, nepríjemní pre svoje okolie, a je s nimi prakticky nemožné spolupracovať (tzv. teória diskrétnej diferencie prázdnych/plných gúľ).

[upraviť] Výskyt

Šmolkovia sa vyskytujú hlavne v strede USA. Rozšírili sa však aj ďalej, do Európy a Ázie. Šmolkovia obývajú listnaté a borovicové lesy, svoje dediny zakladajú v blízkosti lesných jahôd, alebo smetísk. Na Slovensku sa Šmolkovia vyskytujú v blízkosti Prievidze, Prešova a Humenného a Telgártu.

Údajne už boli spozorovaní aj v blízkosti Nesluše. Aj keď by sa nevyskytovali, tak to tu byť musí, lebo na taký skvost ako je článok Nesluša, či Meliško musí byť na Necyklopédii odkaz všade.

[upraviť] Šmolkovia vo vesmíre

Na Pandore, mesiaci planéty Polyfémos, plynného obra v sústave Alfa Centauri, žijú trochu prerastení (cez 3 metre) Šmolkovia modrej farby, ako ináč, v silnej harmónii s prírodou.

[upraviť] Konflikty so Šmolkami

[upraviť] Horár Gargamel

Horár bez priezviska, Gargamel, mal doktorát z chémie a bol odvekým ochrancom lesa a vášnivým mykológom. Okrem toho, že ako pravoverného mykológa hu muselo mykať, trpel aj trojitou skoliózou, preto chodil furt zhrbený. Vlastnil červené Ferrari a červeného hovoriaceho kocúra, ktorý pracoval pre štát ako Gargamelov opatrovateľ. Pomáhal mu s domácimi prácami a občas mu pomohol aj v chemickom laboratóriu.

Do konfliktov so Šmolkami sa Gargamel dostal po tom, čo spozoroval obrovské zníženie počtu bedlí jedlých, hlív ustricových a dubákov. Pravidelne napádal Šmolkov rôznymi postrekmi a inými chemickými zbraňami. Väčšinu svojho života strávil Gargamel v lese skúmaním Šmolkov, a zistil, že Šmolkovské výkaly obsahujú vysoké množstvo uhličitanu draselného, a teda, bolo by z nich možné vytvoriť mimoriadne účinné umelé hnojivo. Mnohokrát sa pokúsil niekoľkých Šmolkov odchytiť, tí mu však vždy utiekli.

[upraviť] Šmolkovia a Greenpeace

Medzi Šmolkami a organizáciou Greenpeace ja zavedená dohoda, ktorá vraví:

  1. Nikto nebude ubližovať Šmolkom.
  2. Nikto nebude vyrušovať Šmolkov.
  3. Šmolkovia môžu ďalej parazitovať na hubách, a tým vlastne škodiť infraštruktúre lesa.

Pokiaľ Šmolkovia splnia následovné podmienky:

  1. Šmolkovia musia pravidelne zbierať odpadky po ľudoch.
  2. Šmolkovia nebudú páliť pneumatiky v lese.
  3. Šmolkovia nemôžu vlastniť atómovú bombu.
  4. Raz týždenne obetujú niekoľko obetí na šmolkovú zmrzlinu.

Necyklopedické živočíchy

AlfBlchaBoborCapCicavecCigániDelfínDikobrazDodogmaEmuFčelaFilckyHadHrochHyenaChameleónJóžin z bážinJežkoKomárKopytníkKrokodílKrtkoKruté jablkoLabuťLevĽudoMačkaMandelinkaMapinguariMedveďMorča obrovskéMravceMyšMuchaOpicaOsaPavúkPapagájParoháčPijavicaPlytviakPotvorPesSarančatáSlonSomárŠakalŠkrečokŠvábTchorTigerTopierŤavaTučniakTurulVeverkaVorvaňVošVyrhulaYetiZlatá rybka

Petrmnam

Jedlé
BaranBizónyDiviakJeleňJelenček africkýChobotnicaKačicaKamzíkKôňKorytnicaKozaKravaOvcaPotkanPrasaPrasopesRybaRakSarančatáSliepkaSlimák záhadnýŠmolkoviaTuleňÚhorVtákZajac

Húpací koník

Národy
SlováciSlovák Američania Filipínci Francúzi Maďari Osmani Rómovia Češi Šmolkovia
Wine-notepad.svg

Prehľad literatúry

Bořek StavitelDunaGenesisGenezisJanko HráškoJožin z bažinKarel FoltýnMrázikO troch sadeniciach Kysuca HroznéhoOdchod Slovákov za slobodouPán zemiakovPokémonPreslovia a preriekadláRozprávka o troch prasiatkachRumcajsŠmolinkaŠmolkoviaVesmírna Hlodysea

Feather
V iných jazykoch