Šofér

Z Necyklopédia

Šofér
Taxi Driver in Classic Car - Habana Vieja - Havana - Cuba
Milý ujo šofér z kubánskej Havany.

Šofér je ľudo, ktorý je schopný či už s vodičským oprávnením alebo bez neho aktuálne viesť stroj určený na prepravu z určitého miesta na miesto iné. Je to napríklad z bodu „A“ po bod „B“. Nie je výnimkou, že dosiahnutý bod „B“, nemusí byť práve ten, ktorý bol pôvodným zámerom šoféra.

Práca šoféra a jeho činy spolu s činmi lupičov, zlodejov a vrahov patrí po práci celebrít medzi najdôležitejšie predmety hlavného spravodajstva televíznych novín. O tretie miesto dôležitosti v sparavodajstvách sa delia ďalšie dve príbuzné profesie: politici s policajtmi. Popularita šoférov v spravodajstvách vychádza zo základnej poučky, ktorá znie:

...ten, ktorý si sadne za volant a naštartuje svoje vozidlo je jednou nohou v kriminále a druhou nohou v hrobe...

a toto je to, čo tie novinárske hyeny najviac zaujíma (a aj najviac priťahuje oči divákov).

[upraviť] Povolanie šofér

Ich revírom sú cestné komunikácie. Zamestnanie tohto štýlu môže byť aj záľubou väčšiny ľudov. Toto neplatí o autobusároch, vodičoch kamiónov, sanitiek, či taxíkov, tí to majú v diagnóze ako povolanie, t.j. kšeft.

Každý pravý šofér v prípade že obsluhuje stroj, na ktorý je nutné mať vodičské oprávnenie náležitej skupiny by mal aspoň raz v živote navštíviť autoškolu. Veľa šoférov by malo aj viackrát za život navštíviť lekára, psychiatra, veriaci aj spovednicu v kostole. Mali by čítať niekoľko vedeckých publikácií o nesmrteľnosti a nemali by zbytočne nasierať Chucka Norrisa, tým, že si o sebe myslia, že sú za volantom nadľudia.

Niektorí vedci totiž už dávno zistili, že medzi IQ a šoférskymi schopnosťami je nepriama úmera: čím si človek o sebe myslí, že je lepší šofér, tým má údajne bližšie k idiotovi.

Šofér neustále bojuje. Zápasí s ostatnými šoférmi, ktorí ho ohrozujú na cestách. Popritom šoféri musia byť v neustálom strehu. Keď zlyhajú hrozí im kontrola, ktorá ich odhalí. Ich ďalším nepriateľom sú „pomáhajúci a ochraňujúci“ muži v uniformách. Policajti sú tými strážnymi anjemi, ktorí sa o šoférov starajú. Pozrú sa im do dokladov na ŠPZ-ku či skontrolujú lekárničku. Policajti majú pre šoférov všelijaké elektronické hračky. Niektorými radarmi mieria na nich a starostlivo zmerajú im rýchlosť. Keď sú zoči-voči podajú krabičku s nátrubkom a zmerajú mu čistotu dychu. Keď treba zablikajú, zahúkajú pozdravia a zjebú šoféra ako takú sirotu.

Profesie Remeslá

AutobusárCelebritaDoktorGeológHajzelHasičHerecKamionistaManažérNovinárPolicajtPolitikPosranecPrezidentProfesorProstitútkaPápežRedaktorRevízorSpevákSpisovateľStarostaŠoférVedecVekslákVojakZlatokopkaZolotechnik