Šport

Z Necyklopédia

Šport
6784666 4
Ak máte takéto zanedbané telo, je najvyšší čas začať športovať.
Vodka bycicle
Slovenský športovec - cyklista - sa aktívne pripravuje na Olympijské hry. Zároveň si stajluje zuby.

"Box je šport, ktorý vás núti neustále študovať. Po každom údere do hlavy sa musíte naučiť všetko odznova."

- Volodimir Kličko - o kalokagatii

Šport je činnosť, veľmi široko rozšírená medzi ľuďmi, menej už medzi zvieratami a rastlinami. Má aj vražedné účinky. Jeho cieľom je víťaziť, zabíjať čas, baliť baby, pritom sa zabaviť a aj dobre vyzerať.

[upraviť] História športov a rozdelenie športovcov

Šport má svoje počiatky už v antike, kedy vznikli aj Olympijské hry. Nikto presne nevie, kedy a prečo sa šport vyvinul. Najpopulárnejšie vysvetlenie je tvrdenie, ktoré hovorí, že šport bol najskôr výcvik v love a boji o prežitie... možno to bolo aj preto, lebo bolo treba vedieť kto je ako použiteľný v boji, či pri love. Až neskôr, keď človek mal viac voľného času, sa vyvinul na zábavu. Z tohto tvrdenia môžeme predpokladať aj vznik športov ako: lukostreľba, beh, bojové umenia.

[upraviť] Druhy športov

Poznáme dva druhy športovcov:

  1. Prvými sú aktívni športovci, ktorí nejaký šport aj reálne praktikujú, čo sa väčšinou aj odráža na ich telesnej stavbe a väčšej atraktivite u opačného pohlavia.
  2. Druhými sú tzv. papučoví športovci, ktorí patria k najväčším fanúšikom a odborníkom vo všetkých odvetviach športu. Prvá kategória - aktívni športovci - často podlieha ich neúprosnej a samozrejme objektívnej kritike. Typickými poznávacími znakmi často býva mužské pohlavie, nadváha, čínske papuče a fľaška piva.

Šport poznáme sám o sebe jeden, ale aj ten druhý. Športovci môžu teda športovať v nasledujúcich základných troch druhoch športov:

  1. Individuálne športy
  2. Kolektívne športy
  3. Extrémne športy

[upraviť] Individuálne športy

Sú to športy, ktoré si vyžadujú osobnosť, indivíduum, s pevnou vôľou. Nemôžu ich prevádzať hocijaké bábovky:. Sú nimi napríklad aj

[upraviť] Kolektívne športy

Kolektívne športy patria a bavia nesamostatných jedincov, a takých čo sú proste natoľko družní, že ináč fungovať ani nemôžu. Medzi typické kolektívne športa patria napríklad:

  • Šach - výrazne kolektívny šport pochádzajúci z (nevedno prečo) blízkeho východu. Sám jeden ľudo si hranie šachu veľmi neužije. Tento dynamický šport síce nie je celkom ešte kontaktný, no vedeckým skúmaním sa skonštatovalo, že dobre mierené úškrny a cynické poznámky pri šachu boli pravdepodobne niekde v koreňoch moderného boxu.
  • Hokej - Slovenská národná hrdosť! Niekedy.
  • Futbal - na Slovensku rozšírený, patrí k nemu aj kult uctievania Seweryna Gancarczyka.
  • Politická strana - najúspešnejšie tímy sa menia podozrivo v rovnakom slede, ako sú voľby.
  • Korupcia - praktikujú ju takmer všetci... a neverte že len Slováci.
  • Jebačka - biologicky najpotrebnejší šport, existuje aj v individuálnej verzii. Napríklad, keď sa zjebete zo schodov.

[upraviť] Extrémne (adrenalínové) športy

  • Jazda autom „dopravnými tepnami“ Slovenska. Tento šport je z tých adrenalínových najrozšírenejší, extrémne riskantný a drasticky odbúrava adrenalín. Má dve kategórie súťažiacich:
    • tí, čo jazdia vlastným vozidlom - spoznáme ich podľa toho, že (asi 70% z nich) jazdia na dopravných prostriedkoch, ktoré zjavne úplne z nepochopiteľných dôvodov majú úspešne absolvovanú STK a Emisnú kontrolu. Jazdia, t.j. premiestňujú sa z prinútenia. Majú bledé tváre a sú obeťou rozpredávania spoločností, ktoré sa v dávnych časoch zaoberali hromadnou dopravou osôb.
    • tí čo jazdia vozidlo, ktoré vlastní lízingová firma, pochádzajúca väčšinou z Bratislavy - sú to jazdci „bez bázne a hany“. Neboja sa nikoho a ničoho. Sú grupovaní do radov menežérov, vodičov z povolania, medzi ktorými sú špecifickí kamiónisti. Všetky škody, ktoré spôsobia splatia daňoví poplatníci, zamestnanci ich firiem a ostatní klienti bánk a poisťovní.
  • Paragliding - zistilo sa, že na Slovensku sa vyskytuje dosť silné spoločenstvo praglajdistov, ktoré je trénované CIA a NATO. Títo adrenalínoví športovci sú potom nasadzovaní v krajinách ako sú Irán, Kuba, či Severná Kórea.
  • Bunjijumping - je športom je tých, ktorí majú nejaký ten balíček peňazí nazvyš. Netreba naň nijaký špeciálny tréning, stačí iba podpísať prehlásenie a slepo veriť... respektíve slepo nie, lebo ak skok pri bandží vykonáte so zatvorenými očami, tak ste vyhodili peniaze, lebo na to, čo prežijete vám stačí zavrieť oči pri ceste hociktorou mestskou hromadnou dopravou.
  • Vyhadzov z práce - od roku 2008 druhý najpopulárnejší na Slovensku, predstihol v počte športovcov politiku a zaostáva za pijatikou. Tento šport je tak rozšírený, že sa uvažuje nad tým že by sa v ňom, podobne ako pri futbale, mohla zaviesť viacstupňová ligová súťaž.

[upraviť] Galéria - ukážky športov

Šport
Mario-sonic-olympic-games

BicykelBojové umeniaBunjijumpingCurlingFitnessFormula 1FutbalGolfHokejKorčuľovanieKrvavý kúpeľPoweriserRiťolezectvoStacionárny bicykelŠachTukosenieVolejbal

Me sfz

Hlášky slovenských komentátorovKorupciaIvan NiňajNiňajove hláškyOlympijské hryZimné olympijské hry 2014Púnske vojny