Šrác

Z Necyklopédia

Šrác (alebo skôr skrátene že šrac) je v Košiciach vymyslený výraz na pomenovanie chlapca. Známe je aj ucelenejšie slovné spojenie „ta to fasa šrac“. V tomto prípade nejde o žiadnu súvislosť so sraním.

[upraviť] Šírenie

Rovnako, ako mnohé iné košické výrazy (čaja a pod.), sa v roku 2000 ani slovošrác“ nevyhlo rozšíreniu po celom slovensku. Je to vďaka prepusteniu istého prešovčana z košických železiarní, ktorý si následne našiel prácu v bratislave a tam naučil kolegov používať výrazy, ktoré sa naučil v Košiciach. Žiaľ, rovnako ako slovo čaja, sa ani slovo šrác nevyhlo zdegenerovaniu. Tak vzniklo napríklad slovo šrácko. No napriek tomu je z tohto príkladu jasné ako dokáže jednotlivec pohnúť svetom.

[upraviť] Upozornenie

Je nutné podotknúť, že pôvodný význam slova šrác je iný, ako sa domnieva väčšina obyvateľov Slovenska. Košičania vymysleli toto slovo na pomenovanie človeka mužského rodu. V žiadnom prípade nie, na pomenovanie nejakého frajera, ako sa ľudia mimo Košíc mylne domnievajú.

Toto slovo je často mýlené (trpný rod) so slovom „sráč“, možno preto, že v komunikácii (chat, čet a podobne) bez interpunkcie je písané rovnako. Slovo sráč ale skôr pochádza z krčmových oblastí stredoslovenských regiónov.

Flag Of Kosice.png Košické témy na NECYKLOPÉDII Gov symbol erb2C.jpg

ČajaDPMKLuník IXTaŠrácUBazmekTomášikova 31 KošiceHu
Poznámka:Všetky články sú prísne subjektívne a nezaujaté! Chcú byť v rámci srandy a nemajú za cieľ hanobiť národ, ba ani národnosť!