Štvrtok

Z Necyklopédia

Po Ut St
Týždeň Št
Ne So Pi
víkend

Štvrtok (rusky четверг) je, nech si to iní interpretujú ako chcú, jeden z z tých dní týždňa, pri ktorom je aj debilovi (teda nielen nám) jasné, že je štvrtý. Takže počítať týždeň od pondelka je úplne normálne.

Štvrtok je taký dôležitý deň, že podľa toho, kedy je prvý štvrtok roku sa určuje, ktorý týždeň tohto roku bude mať číslo jedna. Je to preto, lebo štvrtok je reálny stred týždňa, čo nie je až také významné, lebo sa počíta ako stred ku dňom, ktoré sú voľné. Myslíme tým, že je štvrtok presne v strede ku sobote aj nedeli t.j. aj k víkendu.

Štvrtok je pre tých pár exotov, čo majú prácu relatívne obľúbený. Je to najdôležitejší deň pre nich preto, lebo v tento deň treba všetko stihnúť urobiť tak, aby sa v piatok popoludní čím skôr mohol začať jeden z najdôležitejších častí víkendových dní.

Aj pre katolícky nadaných ľudí je štvrtok dôležitý. Kresťania majú pred veľkou nocou tzv. „Zelený štvrtok“, ktorý sa v Čechách vyznačuje tým, že každý významnejší pivovar v tento deň čapuje zelené pivo. Jeden redaktor sa na našej redakčnej porade vyjadril, že „nevie, nevie...“ lebo on raz skúsil zelené slivky, ktoré síce boli vtedy už ešte červené, lebo keď sú zrelé tak sú až modré, ale neskončilo sa to dobre, respektíve sa skončilo stavom, ktorý sa vedecky nazýva sračka. Test so zeleným pivom sa po týchto skúsenostiach nejako neodvažuje absolvovať. Čím sa Zelený štvrtok vyznačuje na Slovensku vedia akurát iba religionisti, bežný ľudo to nezbadá. Významný štvrtok v tejto súvislosti je ešte jeden. Je 40 dní po Veľkej noci a je významný preto lebo je to deň, kedy sa aj Ježid konečne dočkal a dostal sa tam z kadiaľ došiel. Údajne do neba.

Podľa tvrdenia Biblii v kapitole, ktorá je populárna ako Genezis sa na štvrtok datuje stvorenie systému dní a nocí, hviezd a striedaní období... vlastne vo štvrtok Boh rozhodol o tom ako by mal prebiehať aj týždeň.

V USA sa tiež slávi jeden štvrtok. Pripadá na ten štvrtý novembrový, kedy sa gringovia obžierajú moriakmi a ďakujú za to, že sa obžierajú, respektíve môžu obžierať. Majú nejaké také údajné „Vzdanie sa ďakovaniu“.

Indovia dávajú štvrtku tiež nejaký význam. V tento deň nežerú mäso. Logicky by Indovia štvrtok radi mať nemali.