Žiguli

Z Necyklopédia

Lada.jpg

Na obrázku je Lada 2107. Je vynovená a použiteľná aj ako auto.

Žiguli / Lada prezývané Brežnevová pomsta je nesmrteľné auto, ktoré má pôvod v sovietskom Rusku. Jeho prvá výroba sa datuje do 60. rokov 20. storočia. A od vtedy až do dnes sa na tomto aute prakticky zmenili len brzdy a motor.

Autá Žiguli nemohli byť nikdy dokonalé, lebo ani sovietski inžinieri nedokážu opraviť konštrukciu vytvorenú zdochýňajúcim kapitalizmom.

[upraviť] Technické parametre:

Lada 2.jpg
  • Motor - štvortaktný turbodiesel benziňák Černobyľského typu
  • Rýchlosť - 0 - 60 km/h, v závislosti od počasia
  • Výkon - ako kuchynský robot ETA
  • Svetlá - LED-lampy
  • Brzdy - nie sú potrebné nakoľko vozidlo po pustení plynového pedála zastaví samo
  • Bezpečnosť - vzhľadom k tomu, že vozidlo je vyrobené z betónu, nie sú potrebné žiadne bezpečnostné prvky
Mot.jpg

Pri montáži motora Hihuli Žiguli sa kládol dôraz najmä na kvalitu dielov

[upraviť] Motor

Motor Žigulíku je vyrobený z prevŕtaného ingotu oceli používané pre výrobu pancierov tankov. Má 4 valce pracujúce v trojštvrťovom (tzv. valčíkovom) takte. Na motore sedí karburátor schopný rozprášiť ľubovoľnú horľavú kvapalinu na použiteľnú zmes. Vozidlo tak môže jazdiť na benzín, petrolej, lieh, propán-bután, vodku, whiskey, repkový olej, slnečnicový olej, olivový olej, kolínsku, lak na vlasy značky Schwarzkopf a tuk prasopsa.

[upraviť] Podvozok

Podvozok Žigulíka sa vyrába z veľrybích kostíc, (niektoré exempláre z klov sibírskeho mamuta) ktoré mu zaručujú pružnosť a odolnosť i v najtuhšej zime. Kostice sú vyskladané do symetrického obrazca Madelbrotovej množiny. V miestach, kde sa kríži, sú zviazané sušenými črevami Kaukazského Zubra. Od bloku motora a prevodovky sú odrušené špeciálnymi silentblokmi z impregnovaného moskovského chleba.

[upraviť] Karoséria

Karoséria Žigulíku je veľmi odolná. Je tvorená trojvrstvovým kompozitným materiálom: vnútorná vrstva je "vepřová" koža napustená šťavou Bolševníka obrovského, stredná vrstva je z Uralského plechu a vrstva vonkajšia je prevedená sibírskou živicou z Dementníku Leninovho (Dementus Leninus) a celé je to zaliate betónom. Toto prevedenie dáva Žigulíku jeho neobyčajnú schopnosť odolať i zrážke s losom, lososom, zubrom alebo blbcom.

[upraviť] Kolesá

Pôvodne mal Žigulík mať kolesá drevené, pretože ta časť týmu, ktorá tvorila dizajn, bola už roky na anaše, ruskej verzií marihuany. Ústredný výbor KSSS však pri schvaľovaní návrhu túto vadu odhalil a prikázal kolesá zmeniť. Sčasti preto, že drevené kolesá im pripomínali vozy kočovných ruských cigáňov, ktorí sa nepodieľali na nadšenom budovaní socializmu v Sovietskom zväze, a výbor sa obával, že drevené kolesá by mohli myseľ sovietskych občanov priviesť na myšlienku, že najlepšie by bolo na všetko sa vysrať a žiť slobodne a nezávisle, a sčasti preto, že ani drevo sibírskeho smrekovca nebolo dosť pevné, aby bol Žigulík použiteľný i v boji. Preto sa na Žigulíka začali montovať kolesá plechové, dovážená z leningradského závodu Car Kolokol.

[upraviť] Kabína

Vybavenie kabíny je prosté, ako je prostá duša ruského národa. Drevené sedadlá pokrýva polstrovanie z aralskej bavlny, v luxusnejšej verzií z umelej kože vyrábanej súdruhmi v NDR. Kabína poskytuje miesto pre 5 až 7 osôb (podľa veľkosti) vrátane vodiča. Vodič má volant, tri pedále (jeden rezervný), šaltrpáku, kladivo (na ovládanie šaltrpáky), a rýchlomer so stupnicou v verstách za hodinu.

[upraviť] História a vývoj

Keďže za komunistov v Rusku bolo auto nevídaná vec, rozhodlo sa o masovej výrobe tzv. ľudových áut. Mali byť predovšetkým lacné a ľahko opraviteľné. Čo má za následok aj to že sa rýchlo kazia. Autá sa začali vyrábať za Brežneva. Vyrábala ich talianska automobilka Fiat. Prvý model bol OK, ale keď výrobu prevzali Rusi a značka dostala názov VAZ Lada pohroma bola na svete. Jediná dodnes predávaná Lada u nás je LADA NIVA.

VAZ je technický závod na výrobu všetkých typov automobilov a nákladiakov v Rusku. Výrába aj transportéry BTR 80, BTR 90 a náhradné diely pre tanky T72M, T80U/UD a T90A.

[upraviť] Lada Niva 4x4

Lada-niva-4x4.jpg

Lada Niva 4x4

LADA NIVA je zároveň aj jediná Lada uznávaná západom keďže je to jeep s náhonom 4x4, 5 stupňovou prevodovkou, schopnosťou plávať a motorom 1800i. Jej výkon v teréne poráža aj dnešné miliónové jeepy a džípy ako Landrover, Range rover, BMW X3 X5 X6 a Hummer. Jej nevýhodou je práve päťstupňová prevodovka ktorá nestíha na motor takého výkonu a preto je nutné častejšie navštevovať servis. Jej maximálna rýchlosť je úctivých 150 km/h.

P.S.Keď sa pozriete, čo vtedy vyrábalo Suzuki, tak sa z japončíkov musíte smiať.

[upraviť] Nemýliť si

Nemýliť si s Čikuli, čo bol kedysi lacný fet. S čikuli si to auto mýlia hlavne touto chémiou vypláchnuté mozgy.