2014

Z Necyklopédia

Necyk.png
Red lips isolated in white.png
PF 2014

Rok 2014 (čítaj MMXIV) bol rok, ktorý začal v stredu 1. januára a to už hneď po popolnoci, to znamená že skoro ráno. Život si ale nezávisle plynie svojim tempom. 25 rokov po zamatovej revolúcii aj na našom malom Slovensku rabovanie a tunelovanie, či čerpanie Eurofondov je v plnom prúde. Stále je aj čo zdaniť. Keď už nemáte dierky v opaskoch, pomôže vám obyčajný klinec. Prípadne niekoľko klincov do truhly. Klince boli na počiatku všetkého, lebo sa za stáročia (či tisícročia) v podstate ani nezmenili.

Všetky plánované, ale aj neplánované katastrofy prešli bez ujmy, takže rok skončil sám od seba v stredu. Bolo to okolo polnoci, teda veľmi neskoro večer. V tento deň sa počítalo aj s tým, že v Afganistane bude dementkracia In Full, a tak sa vojaci USA a Spojeného kráľovstva poberú konať svoje humánne poslanie niekde inde.

Tento rok bol aj politicko-zábavne významný. Našej politickej scéne (čítaj finančným skupinám) poskytli ovčania okrem svojich daní niekoľko „korýtok“. V marci v podobe prezidentského kresla, či máji v podobe teplého miestečka v Europarlamente. Z bežných katastrof sme si užili ešte aj jedno zatmenie Slnka, ktoré bolo vykonané pomocou prsteňa. Dokonca aj Europarlament sa pobral tou správnou cestou, lebo mu predsedalo samotné antické Grécko, ktoré v lete vystriedal antický Rím. Tento rok si väčšina planéty povedala, že „zoči voči v médiách kedysi poznala jedného svätého“. Stal sa ním mediálne známy obľúbený pápež Ján Pavol Druhý.

Zo športu sme sa tešili hlavne na Zimné Olympijské hry. Konali sa vo februári v Ruskom čiernomorskom letovisku v Soči. Všeobecné indície naznačovali, že na tento kúsok krajiny sa „upierajú zrakyteroristov celého sveta, ale aj celého vesmíru, nakoľko aj v ich závere bol naplánovaný, potom ako 22. februára vlk Fenrir zabije boha Odina, jeden z ďalších definitívnych koncov sveta. Nakoniec to nebol koniec a v júnijúli si chalani zahrali v Brazílii futbal. Škoda že tam aj tí naši nepatria, lebo by im ukázali ako sa vyhráva... a ako sa dá s hraním (kupovaním/ predávaním zápasov) robiť biznis.

[upraviť] Udalosti roka

[upraviť] Slovensko

  • 4. január - Opité deti, odtrhnuté prsty, havárie a požiar spôsobený lampiónom šťastia - aj také boli oslavy Nového roka na Slovensku.
  • 10. január - Ficove video na Youtube dosiahlo 1000 „dislajkov“.
  • 18. január - Sochu Jána Vykupiteľa v Žiline poškodil blesk.
  • 9. február - Člen slovenskej olympijskej výpravy v Sochi, zjazdár Bendík, skončil na fenomenálne fantastickom treťom mieste. Od konca.
  • 15. február - Vedcom sa po prvý krát podarilo do živých buniek vložiť (o)nanoroboty, ktoré tam teraz zrejme asi logicky onanujú.
  • 15. február - Slovensko 13. februára neuveriteľným výkonom zmarilo mužstvu USA všetky ich nádeje na prehru. Slová kapitána Zdena Cháru: „Zdeno čo sa stalo v tej druhej tretine, keď ste dostali šesť gólov?“ Zdeno: „Hmm To by som aj ja rád vedel“.
  • 19. február - Slovensko 15. február po tom ako sa Slovenský hokejový výber rozhodol spraviť hrubú čiaru za zápasom s mužstvom USA si v nedopatrení časového posunu uvedomili, že 14. februára zabudli poslať Valentínske prianie tímu, ktoré reprezentuje Slovinsko tak im ako ospravedlnenie aspoň darovali výhru 3:1. Tomáš Kopecký sa na to už nemohol ďalej len tak nečinne prizerať, tak sa radšej hodil marod.
  • 16. február - Tréner Vladimír Vůjtek: „Zlato je na dosah!“ Vykríkol, keď prechádzal okolo miestneho zlatníctva.
  • 20. február - Npor. František Boborovský skončil ako šéf televízie HNOJ.
  • 22. február - stala sa v Bratislave nehoda. Vodič autobusu stál na červenej, na zelenú sa pohol a križovatkou prechádzal rýchlosťou, ktorá nepresiahla 17 km/h. Do križovatky ale vošlo hasičské auto a ako uviedla hovorkyňa DPB „zrážke sa už nedalo zabrániť, aj napriek intenzívnemu brzdeniu vodiča MHD. Skrátka to neubrzdil.
  • 17. marec - Prvé kolo prezidentských volieb skončilo na ficu. Nebola to žiadna procházka hrušovským sadom. Nakiska sa nám otázka, ako dopadne druhé kolo. Bude nám ešte kňažko ťažko.
  • 17. marec - V obci Sútor slávil svoj volebný úspech prezidentský kandidát Jozef Šimko. Vyhral voľby so ziskom 94%! Bratislavský centralizmus na čele s Ficom a dákou Kiskou spôsobil, že ani napriek tomu sa ani do druhého kola prezidentských volieb Jozef aj tak neprebojoval.
  • 19. marec - V Hornej Dolnej zrazil automobil na prechode chodca. Šofér vozidla mal v krvi dve promile alkoholu, ale na vine bol chodec. Mal spomalené reflexy, lebo nemal reflexnú vestu.
  • 28. marec - V Bratislave prerobili verejné toalety na podzemný bar. Pamiatkári sú nadšení, že neboli potrebné žiadne úpravy.
  • 27. apríl - Prezident hlavy štátu vraví, že Slovensko je schopné zabezpečiť svoju Ukrajinu. Chce tak dokončiť dielo Veľkého Muftyho.
  • 21. máj - Mesto Corgoň končí s futbalovou ligou.
  • 5. júl - Na Slovensko prišiel Marcel Najt s jeho vozidlom Kitt LC 735
  • 14. júl - Prezident hlavy štátu, Andrej Kiska, šiel na festival Pohoda vysvetliť zhromaždeným ako postupoval pri menovaní sudcov Ústavného súdu.

[upraviť] Svet

  • 7. január - USA zužujú kruté mrazy. Už sú celkom úzke. V Paname až kriticky.
  • 27. január - Na svete sú len tri ampulky s krvou nebohého pápeža. Jednu ktosi šlohol. Po relikvii pátrajú aj cvičené psy. Ak ju nenájdu budú musieť nejakého pápeža asi zabiť.
  • 4. február - Novinári objavili "ako najlepšie prežiť ňadrový výbuch". Kúpte si noviny a užite si to aj vy.
  • 7. február - V ruskom medzinárodnom pionierskom tábore a letovisku Арте́к, čítaj Soči (teraz už Sochi), začali zimné olympijské hry.
  • 15. február - Kefalóniu zasiahlo už tretie zemetrasenie spôsobené kefovaním.
  • 17. február - Slovenský brankár Jaro Halák si pripísal na svoje konto úspešný zákrok, aj napriek tomu, že nenastúpil na zápas. Ešte pri tom aj zachránil maséra.
  • 19. február - Novinári vymysleli termín „demonštrant s puškou“
  • 20. február - Na kyjevskom námestí majú mejdan. Zúčastnilo sa ho viac ako 200 príslušníkov špeciálnej jednotky ministerstva vnútra. Za nimi kráčali zhruba v rovnakom počte tzv. titušky, čo je ukrajinský výraz pre prostitútky.
  • 21. február - Muž z Ohia prežil klinickú smrť. Ako prvé, čo „na druhom svete“ zbadal bola jeho svokra, tak radšej hneď ožil.
  • 21. február - Na ukrajinskom námestí Nezávislosti sa zhromaždili veľvyslanci USA, Francúzska, Španielska, Nemecka, Dánska, predstaviteľka vlády USA Victoria Nuland, senátori Chris Murphy a John McCain, ministri zahraničia Nemecka, Litvy a Holandska, vrchná komisárka EU Catherine Ashton, bývalý prezident Gruzínska Sakašvili, europoslanec Jacek Protasiewicz, hovorca litovského parlamentu Loreta Grauzhinene, bývalý premiér Poľska Jaroslaw Kaczynski, český senátor Jaromír Štětina a obvinili Rusko zo zasahovania do vnútorných záležitostí Ukrajiny.
  • 21. február - Vedci našli chýbajúcu hmotu vo vesmíre. Ktovie, kto ju tam dal.
  • 21. február - Vo Fínsku začali dávať sobom na parohy sprej, ktorý spôsobí ich svietenie v noci. Nápadom sa nechala inšpirovať aj slovenská vláda, ktorá chce vydať nariadenie, podľa ktorého bude musieť mať lesná zver na sebe reflexné vesty.
  • 27. február - Počítače IBM vymýšľajú nové recepty. Počet mŕtvych zatiaľ neprekročil tisíc.
  • 28. február - Demokracia urobila ďalší zázrak. Júlia „Vianočka“ Tymošenková, ktorá vo väzení bola na vozíčku, po stretnutí s veľvyslancami USA a opäť chodí. Hossana!
  • marec - Jedným z najviac skloňovaných slov bola tento mesiac scientológia
  • 7. marec - Topiace ľadovce v Alpách odhaľujú Ötziho kolegov.
  • 11. marec - Zistilo sa, že za atentátom na lietadlo nad Lockerbie stál Irán. Ooops, Slovensko sa teda na tú Líbyu vybombardovalo zbytočne. Na Teherááán!!!
  • 11. marec - V Sýrii už nemajú anestetiká a tak musia lekári uspávať pacientov železnou tyčou. Slovenská ministerka zdravotníctva okamžite odletela zo Zvolena na tvár... a z miesta študovať túto lacnú metódu.
  • 13. marec - rozhodla, že parmezán vyrobený v USA sa nesmie volať parmezán. Slovensko navrhlo humanitárne bombardovať.
  • 16. marec - SNS vyhrala voľby! V Srbsku.
  • 3. apríl - Káhirským tenoristom teroristom sa tentokrát podaril skutočne bombový výbuch.
  • 5. jún - Niekedy v apríli sa jedna česká speváčka pokúsila usmrtiť vlak. Nedoviedla to celkom k dokonalosti.
  • 5. júl - V anglickom Leedse sa začal stoprvý ročník Tour de France. Pri pokuse preplávať Kanál sa utopilo 27 pretekárov, Sagan doplával na druhom mieste.
  • 5. júl - V Nemecku odklepli minimálnu mzdu, pre upratovačky na úroveň 8,5€/Hod, čo je za 21 pracovných dní asi 1300 éčok na mesiac... francúzski odborári si vydýchli, lebo u nich berie upratovačka 9,53€/hod...
  • 14. júl - V polovici júla sa, aj napriek tomu, že tam neboli Slováci, skončili Majstrovstvá sveta vo futbale.
  • 14. júl - Anglikánska cirkev schválila, že žena sa môže stať biskupičkou.

[upraviť] Vedecké zistenia Necyklopédie

[upraviť] Pozri aj

Storočie je stojeden rokov, takže do 21. storočia patria roky:

20002001200220032004200520062007200820092010201120122013201420152016201720182019202020212022202320242025202620272028202920302031203220332034203520362037203820392040204120422043204420452046204720482049205020512052205320542055205620572058205920602061206220632064206520662067206820692070207120722073207420752076207720782079208020812082208320842085208620872088208920902091209220932094209520962097209820992100

Poznámka: Na 22. storočie sa nám teraz šablónu robiť nechce. Dorobíme ju, keď bude aktuálna.