50 Korún

Z Necyklopédia

50 Korún
50 korun

Dežo Lakatoš, slovenský gangsta rapper cigánskeho pôvodu
Narodenie 14. september 1983
Známy vďaka ako komerčne najúspešnejší rapper

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Reklama Drevokocur

Reklama Drevokocúr

Dežo Lakatoš, známy viacej pod pseudonymom 50 Korún (1,66 €, prepočítané konverzným kurzom 30,1260 SKK/EUR), dôvernými nepriateľmi počastovaný nežnou prezývkou HALIERIK, je slovenský gangsta rapper cigánskeho pôvodu, ktorý sa preslávil albumami Get Rich or Die Tryin' (Bozaj ma v ric somár), The Massacre (Kokot drevený) a Hongala mi guľami. Celosvetovo predal dokopy 22 miliónov CD. Lakatoš má image tvrdého chlapiska, v mladosti žil v chudobných pomeroch a predával drogy. V roku 2000 na neho bol spáchaný pokus o samovraždu, pri ktorom bol devätkrát trafený projektilom ráže 9mm. Prežil a vyslúžil si prezývku Bulletproof (nepriestrelný). Je niekoľkonásobne trestaný.

[upraviť] Kariéra

Vyrastal v trebišovskom ghette „Kukurica Queens“ na východnom Slovensku. V ôsmich rokoch sa stal svedkom vraždy svojej vlastnej matere. Otca nikdy nepoznal, a tak vyrastal u prarodičov. Od 12 rokov dealoval crack a venoval sa boxovaniu. Napredoval vstup do vydávatelstva Opus, pod ktorým natočil album Power of the Koruna, ktorý však nebol vydaný, pretože na umelca bol spáchaný atentát, pri ktorom takmer zahynul.

Po vydaní albumu Kokot drevený sa stáva s komerčne najúspešnejším rapperem roku 2003. Potom sa presadzuje aj so svojou značkou Drevokocúrko, a to ako albumom, tak založením odevnej značky, labelu a ďalšieho byznysu so značkou Drevokocúr. Výrobkov z jeho signatúrou je celá rada, od erotických pomôcok, cez kondómy, knihy, až po energetické nápoje. Je najbohatším umelcom Hip-hopu.

[upraviť] Koncert v Prahe

Záujem o rapového poloboha, za ktorým stojí silný príbeh "slovenského sna" plný boxu, drog, strieľania a gangsterských historiek, bol patrný už pred siedmou hodinou, keď sa mali oficiálne otvárať brány T-Mobile arény. Doprava v Prahe kolabovala.

Hudobníci formácie Olympik zklamane precházali zákulisím arény, na pódium sa ako predskupina nedostali. Špekulovalo sa, že management 50 Koruny zrušil všetky zvukové skúšky a tiež o tom, že domácich „umelcov“ sponzoruje iná značka topánok (Baťa), ako turné hlavnej hviezdy, a preto dostali zákaz vystupovať.

Publikum sa bavilo, ako to len v ľadovou plochou "vyhrievanej" hale šlo. "Rátam, že sa to tým pražským kokotom páči," prehodil 50 Korún ležérne ku kapele po úvodnej skladbe. A svoju show nechal ďalej gradovať až do záverečnej extázy.

Popeblues Hudobné skupiny (nie Metalové)
Bodom from childrenBuran BuranBurzumČechomorDead KomunistsDeathly eyesDepressive DirectionsGrín DejH16JakačiJoy DivisionManic Street PreachersNazarethNemŕtvy či neživýOlympikPeking PensionPil PivoSuper Bomb TrioTublatankaVeverička z MarsuVidlán
Tí, čo spievajú
50 KorúnAmy WinehouseBritney SpearsLady GagaDávid HajzelhófMartin KittnerKukoNemŕtvy či neživýJožo GaRagueVkeli KlaksónElvis PresleyKarel GottMichael JacksonRobo KazíkEva MázikováPeter StrašákJozef PáterovičRihannaHelena von Dráčková
*** Bonus ***