Amy Winehouse

Z Necyklopédia

Amy Winehouse
Amy Winehouse f4962007 crop

britská speváčka
Narodenie 14. september 1983
Úmrtie 23. júl 2011
Známa vďaka kovovým hlasom, chlapským výzorom a rozbitým životom

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Amy Jedi WineDr.house (14. september 1983 - 23. júl 2011) bola britská speváčka, známa svojim kovovým hlasom, chlapským výzorom a rozbitým životom. Je držiteľkou piatich hudobných ocenení Grammy a množstva súdnych predvolaní. Frčala na alkohole, marihuane a kokaíne. Vo voľnom čase sa hrala s novonarodenými myšami pred kamerou a dávala to všetko na Youtube. Žila v dvoch režimoch: „DRUNK, a HIGH“.

[upraviť] Hudobné začiatky

[upraviť] Hudba

O svojom prvom albume Frank (2003) hovorí, že s ním nie je spokojná, a že je jej z neho nagrc. Populárnou sa stala svojim druhým albumom Back to Black. Hneď od začiatku jeho cirkulácie v rádiach sa značná časť britskej verejnosti zastavila v úžase nad kvalitou jej hlasu, a s otázkou: „Who the fuck is Amy Winehouse?“ Keď ju tí istí poslucháči videli prvýkrát naživo, bolo im nagrc.

[upraviť] Tabloidy

Amy Winehouse je obľúbeným objektom záujmu bulvárnych plátkov. Hlavne preto, že si o jej súkromnom živote vôbec nič nemusia vymýšľať.

[upraviť] Súkromie

V súkromí bola značne agresívna, a zvlášť keď si vyžrala alebo zahúlila. Bila svojho partnera Peta Dohertyho (bejzbolkou medzi oči a podobne), a nemala problém pritankovať hocikomu vrátane okoloidúcich. Aj keď sa svojho manžela často zastávala, napríklad že keď tam on prišiel tie šľapky už boli mŕtve, dosť jej vadil jeho nový klip kde sa bozkáva s mužom. Myslela si že tým myslí ju. Jej alkoholové a drogové excesy ju priviedli do množstva legálnych problémov. Zoznam jej priestupkov bol napriek jej krátkej kariére extrémne dlhý. Vedecký tím špecialistov z Cambridge University prišli kalkuláciami k výsledku, že ak Amy Winehouse bude pokračovať takýmto tempom do jej 30-ky, bude jej zoznam priestupkov 5600- strán dlhý. Pritom zaplatí 920 miliárd libier na pokutách, prípadne strávi 170 rokov vo väzení.

Amy Winehouse síce zatiaľ nevydala žiadne privátne video, ale podľa jej bývalých partnerov páchala aj sexuálne zločiny.

[upraviť] Zdroje

Popeblues Hudobné skupiny (nie Metalové)
Bodom from childrenBuran BuranBurzumČechomorDead KomunistsDeathly eyesDepressive DirectionsGrín DejH16JakačiJoy DivisionManic Street PreachersNazarethNemŕtvy či neživýOlympikPeking PensionPil PivoSuper Bomb TrioTublatankaVeverička z MarsuVidlán
Tí, čo spievajú
50 KorúnAmy WinehouseBritney SpearsLady GagaDávid HajzelhófMartin KittnerKukoNemŕtvy či neživýJožo GaRagueVkeli KlaksónElvis PresleyKarel GottMichael JacksonRobo KazíkEva MázikováPeter StrašákJozef PáterovičRihannaHelena von Dráčková
*** Bonus ***