Asi Syn Z Kriedy

Z Necyklopédia

Asi Syn Z Kriedy/Passy syn z kriedy (niekedy nesprávne aj Assassins Creed) je akčná počítačová hra, ktorá vznikla ako spolupráca firiem Ubi Ho a Raptor Computers. Bola vydaná v roku 2005 P.V.T..

[upraviť] Príbeh

Dej sa odohráva v roku 2020, kde sa chlapík pracujúci v JRD Sátoraljaujhély (je to však Slovák) dostane do skladu kukurice, v ktorom nájde stroj času, s ktorým sa dostane do minulosti, presnejšie do roku 1190 P.V.T..

Zavedie ho to do Svätej Zeme, kde v tom čase zúri III. križiacka výprava. Aby zapadol, v dedinke Massada v Hašišinských horách sa zamestná ako dedinský učiteľ. Jedného dňa príde skoro ráno do školy a zistí, že na tabuli je napísané slovo syn! Ale ani za svet nevie odhaliť, akým predmetom je syn napísaný. Preto sa vydáva pátrať po rôznych mestách (Jeruzalem, Damask, Arsuf...) a stále mu nikto nevie poradiť. Vždy, keď mu niekto neporadí, Altair, ako sa hlavný hrdina volá, ho zabije. Najskôr rukami, neskôr dýkou, vrhacou dýkou a mečom. Jeho púť nakoniec skončí v Akkre, kde zájde za vysokopostaveným (až vo výške 12,5 metra!) templárom, Róbertkom de Šabľom. Ten mu prezradí, že slovo syn je napísané asi kriedou. Nakoniec mu odovzdá kus kriedy. Akonáhle sa ho Altair dotkne, je teleportovaný naspäť do svojho JRD. Tým hra končí.

[upraviť] Postavy

  • Pán Inžinier Altair Podrždvere Kolesík (nie Andrej!)
  • Malika Hedvigová (nie Malina!)
  • Róbertko de Šabľa (nie dildo!)
  • Majster Miloš Zeman

[upraviť] Distribúcia

Distribúciu zabezpečuje Rexpress a Big Huge Games. Hra bola vydaná v USA 19. 8. 2007, na Slovensku a v celej Európe okrem Maďarska 25. 9. 2007 a v Mongolsku včera.