FANDOM

Atómbordel

Veliteľ učí mladých vojakov ako na to v NATO

Atómbordel bol v minulosti určený hlavne na zjednocovanie vizáže vojakov. Pretože veľa veliteľov si potrpelo na jednotný a štandardizovaný vzhľad, ale ich veliteľské schopnosti boli na nízkej úrovni a nedokázali zabezpečiť požadovanú mieru uniformity - viď napríklad prehliadky čínskej armády - bol do výbavy vojakov zavedený atómbordel.

Pozostáva z viacerých častí: hlavný oblek (protiatómový pršiplášť), gumené igelitové čižmy a gumené igelitové rukavice (novšie modely vraj mali čižmy a rukavice ako súčasť hlavného obleku, ale to už je skôr legenda), vrátane plynovej masky. Náhrada pôvodnej hrubej gumy za tenký igelit bola podmienená ekonomicky, nie vedecky. K zavedeniu mikroténovej verzie zatiaľ nedošlo. Obliekanie sa pôvodne trénovalo preto, aby sa vojaci naučili obliecť oblek dostatočne rýchlo - v čase od výbuchu bomby do expozície bojovou chemickou látkou, alebo rádioaktívnym spadom, čiže za zlomok sekundy. Neoverené správy hovoria, že sa to niektorým vojakom podarilo, ale zlé jazyky tvrdia, že išlo len o lenivých vojakov, ktorým nevadilo spávať v gumenej ochrane. Až do nasadenia a utiahnutia masky bol vojak povinný nedýchať, čo viacero vojakov neprežilo.

Pretože už po prvých hromadných cvičeniach, kedy velenie pochopilo úžasné prednosti atómbordelu v západnom vojenskom okruhu bývalej republiky Československo zdomácnel bojový rozkaz: "mám rád muže stejných tváří a proto velím PLYN! "

Atómbordel mal jednu úžasnú vlastnosť, ktorá nebola doteraz celkom objasnená. Po cvičení sa málokedy podarilo zmestiť ho tašky z ktorej bol vybraný. Pomáhala jedine brutálna sila a masívne zaklínanie.