Banskobystrický metal

Z Necyklopédia

Metal fan

[upraviť] Korene metalovej tradície v Banskej Bystrici

Metalista

Metalista počas osláv SNP

Komunitu tvorí tak 10 ľudí, z toho každý ma kapelu, stretávajú sa s nevôľou úradov, v kulturáku bol povolený jeden (prvočíslo!) koncert v roku 1997, ale nakoľko babky bývajúce oproti poburovala prítomnosť ľudí v čiernom a s pentagramami na tričkách, rozhodli sa proti organizovaniu ďalších podujatí takéhoto charakteru ostro vystúpiť a napísali otvorený list starostovi, aby takéto koncerty už nikdy viac (nečíslo!) nepovolil.

To sa stalo v Podlaviciach, odvtedy býva Ug Fest vo Hviezde. Samozrejme odvtedy prebiehali koncerty len veľmi sporadicky, ako metalisti starli, niektorí sa zmohli na krčmu, presne dvaja. Jeden sa upil na smrť po pol roku, ten druhý to v malej pivnici ťahá dodnes a tam aj vystupujú kapely. museli sa skrývať pod rôzne označenia ako rock, alebo hard rock. Časté kontroly mestskej polície v týchto podnikoch boli samozrejmosťou.

[upraviť] Dnes

Dnes, ako sa doba začala liberalizovať a gay pochody sa stávajú pomaly samozrejmosťou každodennej reality, aj metalisti sa osmeľujú, nehanbia sa vyjsť na ulicu v čiernom, nemusia tvrdiť, že to, čo počúvajú je zmesou rocku a bluesu, len to ma viac nabustrovane gitary, pokojne sa k tomu hlásia. Polícia ani obyvatelia však nepoľavujú v kontrolách a stále broja proti tomuto rúhačskému fenoménu. Bratislavčania a ostatný veľký svet uznáva to, že prežiť v takýchto podmienkach je takmer nemožné. Väčšina zo zanietených metalistov z rokov deväťdesiatych to vzdala, okrem toho sa upili ešte ďalší traja, niektorí presedlali na Phila Colinsa alebo IMT Smile, nevydržali ten tlak okolia. A niekde tu sa našiel priestor aj pre skupinu Hecate zloženú z tých najskalnejších a najodhodlanejších.

Heavy Metal na NECYKLOPÉDII. METAL FOREVER
Metalist

Žánre metalu
Black MetalHeavy metalBanskobystrický metalŽánre metalu

Kapely
Depressive DirectionsHárom NájdemImmortalLenkin párokMayhemMetalikaPortvišAnder ForeverGrín DejLordiSystem of a Down

Súvisiace témy
KovoPlatinaŽelezoMagnetDočasný magnetKladivoMetlaKovadlinaČertSatanKoniec svetaLambe mihi nates

Napriek tomu, že asi nejde o Ľudovu hudbu, Necyklopédia po dohode so SOZA možno v budúcnosti tento článok odstráni.