Baranica

Z Necyklopédia

Baranica
Ceausescu.JPG
Jedným z vládcov korunovaných baranicou bol aj Nicolae Ceaucescu. Na snímke môžeme vidieť nesúhlasný nápis Slobody zvierat, ktorý ho označuje za tyrana (zvierat).
Gottwald baranica.jpg
Vyznavačom baranice bol aj Klement Gottwald

Baranica je samica barana, archaický názov je ovečka (samec sa potom nazýval ovček). Týratelia zvierat názvom označujú aj čiapky (čapice) zhotovené z kože bezbrannej baranice.

[upraviť] Baranica - živočích

Detaily nájdeš v článku ovca.

[upraviť] Baranica - čapica

[upraviť] Objav

Vynálezcom baranice bol Jano z Očovej, občianskym povolaním honelník. Raz, keď sa z krčmy miestnej ľudovej knižnice vrátil na salaš, veľmi ho rozčúlilo, čo baran vystrája s ovcami, že on už sex nemal tri týždne a baran... Škoda reči. Tak ho zaklal nožom, ktorý mal vďaka nedávnej exkurzii do miestnej ľudovej knižnice ešte stále v pohotovostnej polohe za sárou v čižme. Odvtedy máme porekadlo "zaklal ho ako barana".

Po čine si uvedomil, že bača sa čo nevidieť vráti z Kanárskych ostrovov, kde trávil zaslúženú dovolenku na zotavenie, a že teda musí stopy nejako zahladiť a zvaliť vinu na medveďa (vyslov [medvegy]). Za tri (prvočíslo!) dni sa mu podarilo mäso z barana zožrať, kosti rozdrviť a rozhádzať po lese, ale čo s kožou?

Nakoniec z nej vyrobil niekoľko jednoduchých čiapok (na kabanicu sa nezmohol, pretože nevedel, ako sa šijú rukávy) a bačovi tvrdil, že ich kúpil v Tuzexe. Bača bol typ nekonfliktný, a tak sa tváril, že Janovi verí. Akurát sa mu nenápadne posmieval tým, že jeho čiapku nazval baranica. Odvtedy sa čiapka baranica používa na ochranu pred útokmi hlavodrťom.

[upraviť] Módny hit

Baranica sa napodiv (parila sa v nej kečka) uchytila a rozšírila sa. Bohvie prečo, prevažne na východ, kde sa dokonca stala náhradou kráľovskej koruny autoritatívnych vládcov.

Iné verzie hovoria, že baranice sa stali obľúbenými aj preto, že niektorí nádejne plešatejúci chlapi, tzv. „kútnici“ si obľúbili baranice preto, lebo vďaka nim si môžu nostalgicky vychutnať pocit rovnomerného ochlpenia celej hlavy. Psychológovia hovoria, že im „to údajne pomáha na depresie“. Redaktor Necyklopédie, ktorý to od psychológov počúval, nevie dôveryhodne potvrdiť či kútnici od nosenia baranice depresie majú, alebo nemajú. Za trest, že tento redaktor túto informáciu prepočul a teda nepočúval poriadne, mal celý kvartál krátené prémie o štyri promile, čo je v prípade napríklad takého alkoholu pre dospelého človeka smrteľná dávka.

Na nátlak priateľov zvieratiek sa baranica postupne začala vyrábať zo syntetických materiálov a barany sa stali nepotrebnými, takže ich už nikto nechová. Takto aktivisti pomohli zvieratkám.

[upraviť] Nevyhnutná súčiastka odevu paranoika

Všetci vieme, že proti odpočúvaniu myšlienok ufónmi a na proti ovládaniu mysle diaľkovými ovládačmi jašterkov najlepšie pomôže alobalová čiapka. Táto však má jednu zásadnú nevýhodu - na slnku sa leskne, takže ju ufóni z vesmíru ľahko zbadajú. Proti tomuto pomôže práve baranica, ktorá alobal dokonale prekryje.

Necyklopedické veci
500px-Blacksmith anvil hammer svg.png

BaranicaBrúsny papierČiapkaDívadloDvereFrasGuličkové peroIzolačkaKladivoKobloLopataMerkurMetlaMikrovlnkaNičNonameOknoRopaSmrťfónTanierTeplomerMalé tudleVeľké tudleVibrátorVydlyZápalkyZbraneZrkadlo

Tanga.png