Bezdomovec

Z Necyklopédia

Bezdomovec
Bezdomovec
RUDY

Bezdomovec (lat. Homulusus bezdomusus) je osoba ktorá nemá dom alebo byt resp. nemá adresu, t.j. jeho bydlisko je nijaké, neisté či je skôr nepodstatné kde sa nachádza. Väčšinou nemá zamestnanie a niektorí ľudovia (najmä skoro všetci) sa z neho smejú. Avšak nájdu sa aj takí ktorým je bezdomovcom ľúto a snažia sa im dať to, čo sa volá pomoc. Nie je výnimkou, že sa takáto pomoc pretransformuje na čučo. Bezdomovec je teda aj druhom mesiáša, ktorý mení bezcenné kovy, papier, či iné druhotné suroviny a ich deriváty na špecifické druhy vína.

Z vedeckých kruhov na verejnosť preniklo, že bezdomovec je posledné vývojové štádium vývoja každého nás na Plochozemi. Demenkratické, bankové, súdne a spoločenské systémy sú nastavené tak, aby každý mal šancu k nemu dospieť. Je len otázkou, či sa okolnosti vyvinú tak, že sa mu to ešte za života podarí. Bezdomovec je podľa vedcov pokročilé (vyššie) vývojové štádium druhu Homo sapiens a potencionálnym (počuj nádejným) bezdomovcom je preto každý z nás. Bezdomovec je teda niečo viac ako bežný ľudo.

Zo sociologicko-ekonomického hľadiska a teda aj podľa názoru vlády je plnokrvný bezdomovec výrazne výhodným typom obyvateľa krajiny, lebo si nezakladá na tom aby čerpal z jej sociálneho systému. Sociálne dávky získava iba od neziskových dobrovoľníkov, alebo zo smetných kúp kontajnerov a pracovitejší z rôznych skládok a opustených, nevyužívaných lokalít. Podieľa sa tým na priamej reciklácii. Bezdomovec je teda pre spoločnosť aj veľmi užitočný.

[upraviť] História

[upraviť] Veľmi dávno

Bezdomovci boli súčasťou spoločenstiev od praveku. Pre praľuda takáto kultúra nažívania bola úplne bežná. Postupným vývojom spoločnosti sa tí čo sa držali tradícií stali významnými. Nebola celkom pravda, že nemali domov. Určitú dobu sa začali vďaka svojim sídlam nazývať pustovníkmi a nejeden z nich sa stal svätým. Najznámejší z nich je František, ktorý v mnohých reinkarnáciách žije až dodnes. Ten najnovší František (aj keď sa urputne snaží) svojím výzorom porovnanie s bezdomovcom neznesie. Nesmieme ale zabudnúť aj na ďalšie celebrity tohto žánru ako napríklad sedem trpazlíkov, Babu Jagu a iných, na ktorých si určite ešte nostalgicky spomenieme. Podľa dochovaných záznamov sa bezdomovkyňou v praveku stávala aj stará dievka.

[upraviť] Nie až tak dávno

V 20. storočí, sa postupne infiltroval do vládnej moci organizovaný zločin, ktorý nahradzoval feudalizmus. Tento organizovaný systém zdierania ovčanov dnes nazývame politika. Politiku v nej robia ľudské bábky, ktoré sú nazývané originálnym menom politik. Politici presadzujú rôzne závislosti, ako je chlast, fajčivo, nakupovanie (šoping), ale v moderných dobách ide aj o legalizáciu prostitúcie, hazardných hier a drôg pre vlastnú potrebu. Kto závislákom tie drogy pre vlastnú potrebu dodáva, to nezaujíma nikoho. A keď sa o to nestará Nikto, tak čo potom môžme čakať od štátu. Takže drogy sa tiež legalizujú.

Postupne, ako sa vyvíja moderné chápanie spoločenskej existencie, vznikali aj ďalšie houmlesácke hnutia, ako boli napríklad Hippies, Beatnici a iní konzumenti liečiv, ktoré dnes poznáme pod trochu zbytočne sprofanovaným názvom drogy. V súčasnosti sú takéto osobnosti koncentrované aj v zástavbách, známych ako slumy. Prečo sa obyvatelia takýchto častí zástavieb nazývajú bezdomovci? Preto, lebo mnohí z nich už ani netušia, kde sú a čo sú. Môže za to ich psychický stav. Dodnes každá významnejšia lokalita musí mať svojho ľuda, ktorý je existenčne založený na tomto životnom štýle.

Bezdomovec je natoľko bežný, že sa mu dostali niektoré iné synonymá ako napríklad:

  • Bezďák
  • Houmlesák
  • Žebrák
  • Socka
  • Trhan

[upraviť] Náčrt charakteristiky bezdomovca

[upraviť] Výskyt bezdomovca

Zo svojich hniezd a úkrytov bezdomovci vyrážajú do ulíc skoro ráno. Väčšinou sa potom vyskytujú v okolí obchodných centier alebo pred obchodmi kde "slušných" ovčanov (t.j. niektorých budúcich kolegov) otravujú pokojným žobraním na chľast. Bezdomovci väčšinou obývajú oblasti pod mostami alebo okrajove lesíky či rúcajúce sa stavby, či ich suterény (nepliesť s Luníkom IX). Využívajú teda nevyužité, nestrážené miesta. Niektorí majú radšej okrajové lesíky alebo chátrajúce parky. Niektorí jedinci majú vynikajúce skúsenosti ako prežiť. Dokážu si z druhotných surovín postaviť rôzne byvaky, stany, alebo na bývanie prispôsobiť naoko nepoužiteľné zbúraniská. Pre bezdomovcov je typický aj zápach, t.j. aj smrad, keďže sa nemajú kde sprchovať. Napriek tomu, že ostatní ľudia nad nimi krčia nosmi, podvedome musia pripustiť, že práve takto nejako skutočná „človečina smrdí“.

[upraviť] Čím sa živí bezdomovec

Bezdomovci sa väčšinou živia žobraním, odpadkami, iba výnimočne kradnutím. Tí, čo majú to šťastie, že prídu k hotovosti, si kupujú chľast a cigarety. Finačné prostriedky si zabezpečujú napríklad predávaním časopisov, svätých obrázkov, žobraním, či hraním na rôzne hudobné nástroje. Z potravín je medzi bezdomovcami zvlášť obľúbené krabicové víno alebo čučo.

[upraviť] Pomoc bezdomovcom

Bezdomovci sú výhodný mediálny artikel. Rady ich využívajú na vypĺňanie času medzi reklamnými blokmi rôzne televízie a ich osud živí rôzne mediálne hviezdy, napríklad taký jeden Vilo. Na týchto programoch si voči sebe vylepšujú verejnú mienku rôzni podnikatelia a iné také celebrity. Ich vplyvu podliehajú aj niektorí (bohužiaľ iba niektorí) anonymní ovčania, ktorí si uvedomeli, že majú k bezdomovcom blízko. Majú preto snahu bezdomovcom pomáhať. Myslia na to, že ak náhodou spadnú na ich úroveň, nájdu sa ďalší, ktorí budú rozmýšľať podobne ako oni. Robia to napríklad:

  • Budovaním tzv. útulkov.
  • Hádazním drobných do plechoviek či dávaním potravín či handier (a to doslova).
  • Kŕmením v tzv. charitatívných centrách.
  • Organizovaním rôznych zbierok.