Bitka pri Slavkove

Z Necyklopédia

Bitka pri Slavkove
Slavkov
Mužstvá nastúpené na hracej ploche počas otváracieho ceremoniálu
2511496681 4e36caf4f8
Napoleon si zvykol pripíjať na svoj úspech obľúbeným koňakom

Bitka pri Slavkove bol športový turnaj v krviprelievaní a vo futbale, ktorý sa odohral 2. decembra a 20. novembra 1805 a ešte aj 11. frimaira v roku 14. Futbalové stretnutie pri Slavkove je jedným z najznámejších zápasov v histórii krviprelievania, a spolu s bitkou pri Gargamelovi a Púnskymi vojnami patrí medzi majstrovské diela futbalu.

Turnaj sa hral formou Francúzsko s každým. Stáli v ňom proti sebe iba mužstvá, ženstvá v ňom nestáli (nemalo im čo stáť). Konkrétne to boli politické mužstvá opozície a koalície. V úlohe opozície bolo Francúzsko pod vedením Napoleona Bonaparte, koalícia sa nemohla zúčastniť a tak ju zastupovalo Rakúske cisárstvo na čele s Františkom I. (vtedy ešte nebol pápežom) a Rusko, ktoré viedol Šaňo I.

Napoleon vyhral. Až do konca života považoval tento turnaj za svoje najväčšie víťazstvo, na čo bol patrične hrdý a pripíjal si na svoj úspech jeho obľúbeným koňakom.

[upraviť] Zápasy

[upraviť] Technické podmienky

Zápas sa mal odohrať pri českom Slavkove. Nevedno prečo, ale nakoniec tomu tak nebolo. Odohral sa pri slovenskom Slavkove a hralo sa na ihrisku o rozlohe asi 120 km².

Zápas bol naplánovaný na 6:30, ale o zápas bol veľký záujem a tvorili sa preto kolóny, v ktorých uviazla väčšina zostavy koalície. Preto sa začalo hrať neskôr. Francúzske mužstvo prišlo rýchlejšie, a to aj napriek tomu, že vsadilo na peší spôsob dopravy. Pešo išli až z Francúzska a Napoleon týchto baranov hnal až rýchlosťou 1,66 km/h.

[upraviť] Priebeh hry

Nakoniec sa to všetko začalo o siedmej hodine ráno. Francúzsko hralo v prvom polčase defenzívnu hru, hlavné francúzske sily sa spočiatku skrývali - používali na to hmlu. V druhom polčase sa to všetko otočilo a skončilo to poriadnym debaklom pre súperov.

2. december 1805
20. november 1805
11. frimaire 14
Rakúsko Rakusko flag skóre: 10 : 60 Flag of Free France Francúzsko Slavkov
Divákov: nedochovalo sa

2. december 1805
20. november 1805
11. frimaire 14
Francúzsko Flag of Free France skóre: 95 : 4 Flag of Russia Rusko Slavkov
Divákov: nedochovalo sa

[upraviť] Záverečná tabuľka

Tím B Z V R P GS GI GR
Flag of Free France Francúzsko 6220015514+141
Rakusko flag Rakúsko 010011060-50
Flag of Russia Rusko 01001495-91

[upraviť] Dohra

Keďže nešlo o priateľský zápas, víťaz získal odmenu, ktorou bolo 63 000 km² územia s takmer 3 000 000 obyvateľmi.

V tých časoch bolo v móde podpisovať aj rôzne miere. Preto sa všetky médiá sústredili na Bratislavu, kde bol podpísaný bratislavský mier, v poradí už štvrtý.

Vojny
Make-war Bitka pri WaterlooAmerická vojna za nezávislosťPrvá svetová vojnaDruhá svetová vojnaTretia svetová vojnaPúnske vojnyStudená vojnaOperácia OverlordIracká vojnaBitka pri SlavkoveÚtokÚstupVendettaAtómový BimboNintendoFlamewarKomando Necyklopédie Tu býva Vojna
Adolf HitlerJosif Visarionovič StalinSaddám Husajn