Bořek Stavitel

Z Necyklopédia

Bořek Stavitel
(Boris Ljachev Kubadinski)
Bobbuilder

Narodenie 22. november 1971
Negrešči,
okres Baia Mare,
Bulharsko
Úmrtie 15. november 2010
Šanghaj, Čína
Známy vďaka Mal vysoké postavenie v odboru Stavebníctvo, zároveň bol idolom všetkých detí do 12 rokov.
Manželka Martina "Tina" Obergauerová
Rodičia Gavril a Evdokiya Kubadinskí
IQ 114
Podpis Bobbuildersignature
Webstránka http://www.bobthebuilder.com

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Bořek Stavitel bol známy herec, moderátor a murár. Vlastnil dopravné prostriedky, ktoré vedeli rozprávať a usmievať sa.

[upraviť] Život

Narodil sa v roku 1971, v Negrišči, v Bulharsku. Jeho skutočné meno je Boris Ljachev Kubadinski. Jeho otec Gavril bol nezamestnaný, jeho matka Evdokiya pracovala v miestnej práčovni. Mal dvoch starších bratov, Dimitara a Bogdana, boli to dvojičky. Obaja tragicky zahynuli mladí(Dimitar 14, Bogdan 12) pri dopravnej nehode blízko Bulharsko-Maďarských hraníc, keď ich koč dostal šmyk a zrútil sa spolu s koňmi do Dunaja. Keďže Bořek pochádzal z chudobnej rodiny, na Vianoce dostával len darčeky, ktoré jeho otec Gavril alebo nakradol, alebo našiel na smetisku.

Bořek mal 15 rokov, keď pod stromčekom našiel škrabku na omietku. Verejnosť si ho všimla, keď prekonal svetový rekord - za 24 minút kompletne zoškrabal omietku z budovy úradu sociálnych vecí a rodiny v meste Blagoevrad. Stavebníctvo sa stalo jeho hobby, rozhodol sa, že sa stavebníctvo bude venovať zvyšok svojho života. Do svojich 18tich rokov vystriedal niekoľko zamestnaní, bol murár, klampiar, žeriavnik, maliar, miešač farby, čistič starých tehál, elektrikár, a zateplovač.

[upraviť] Stavebníctvo

V štúdiu pokračoval na Technickej univerzite v Gabrove, ktorú však nedokončil pre konflikty s tamojšími profesormi. Bořek do konca svojho života spomínal na univerzitu v Gabrove s trpkosťou: "Zaoberajú sa priemerom, a skutočné talenty zabíjajú". Behom štúdia získal vodičský preukaz na všetky dopravné prostriedky využívané v stavebníctvo, od vysokozdvižného vozíka, až po nakladače a bagre. Získal tiež, ako jediný na svete, ocenenie za 100-stranový dokument o práci s lopatou.

Po štúdiu Bořek pracoval v niekoľkých firmách zároveň, ako externý konzultant pri výstavbe diaľníc, železníc a budov. Zúčastnil sa tiež výstavby niekoľkých kanálov a priehrad. Po smrti svojej matky bol Bořek na chvíľu nútený prestať s prácou, vrátil sa domov aby sa mohol starať o svojho otca, ktorý náhle ochorel na negritídu. Na pohrebe matky stretol svoju budúcu ženu, Martinu Obergauerovú, s ktorou sa zanedlho aj oženil.

[upraviť] Televízia

Otváracia zvučka
Bořek stavitel (Bob The Builder) CZ Znělka00:46

Bořek stavitel (Bob The Builder) CZ Znělka

V roku 1999 sa Bořek a Martina(Tína) zúčastnili konkurzu v NBC, ktorá hľadala niekoho do seriálu pre deti do 12 rokov. Bořek vyhral konkurz a rozhodol sa riskovať. Napísal vlastný scenár a ukázal ho tvorcom. Tvorcom sa však jeho nápady zapáčili a rozhodli sa natočiť seriál "Bořek Stavitel", o nadanom stavbárovi(Bořek), ktorý so svojou priateľkou(Tína) riešia stavebnícke problémy a hádanky vo fiktívnom mestečku. Tvorcovia pridali do Bořkovho scenára aj dopravné prostriedky a mechanizáciu, ktorá dokázala komunikovať po anglicky a taktiež prejavovať emócie ako napr. úsmev a plač - aby tým získali ďalšie sympatie od divákov do 12 rokov.

Seriál zožal obrovský úspech, pilotný diel bol odvysielaný v októbri v roku 1999, a podarilo sa mu osloviť až neuveriteľných 78% divákov NBC. Predaj 1. série na CD začal o rok neskôr, a dodnes zarobil takmer 70 000 britských libier, čo je skoro toľko ako auto Jána Slotu.

[upraviť] Smrť

Bořek tragicky zahynul pri požiari mrakodrapu v Šanghaji dňa 21. novembra 2010, kde bol zamestnaný ako žeriavnik. Bol jednou zo 79 obetí tohto požiaru, Číňania postavili na jeho počesť pamiatku na neďalekom námestí.

Požiar mrakodrapu v Šanghaji
Wine-notepad.svg

Prehľad literatúry

Bořek StavitelDunaGenesisGenezisJanko HráškoJožin z bažinKarel FoltýnMrázikO troch sadeniciach Kysuca HroznéhoOdchod Slovákov za slobodouPán zemiakovPokémonPreslovia a preriekadláRozprávka o troch prasiatkachRumcajsŠmolinkaŠmolkoviaVesmírna Hlodysea

Feather