Braňo Mojsej

Z Necyklopédia

Braňo Mojsej
Braňo Mojsej

posledný abstinent
a najlepší slovenský gitarista
Narodenie 5. máj 1968
Košice, Slovensko

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Braňo Mojsej (a.k.a Hnojsej alebo aj Môjsej) je samozrejme tiež posledným členom klubu abstinentov v zariadení Predná Hora. Všetci ostatní totiž tak abstinovali, že sa prepili až na smrť. Braňo sa pri svojom smútku na Vianoce 2009 rozhodol vzdať im poctu tým, že aj on sa opil až pod obraz Boží. Och, aká obeta! Vyznačuje sa aj tým, že nemá vekovú hranicu pre partnerky. Finančnú taktiež nie. Braňo Mojsej učite nie je ani nikto.

Braňo Mojsej je však taktiež najlepší slovenský gitarista, známy glosátor, humorista, vedec, polyhistor, milovník psov a nevlastný brat Usáma bin Ládina. Nikdy tiež nič poriadne nespravil. Preto by o sebe nikdy nenapísal žiadny článok. Preto ho pravidelne sleduje v televízii veľké množstvo obyčajného ľudu.

Braňo Mojsej zastáva takisto zatiaľ nekonkretizovanú funkciu v spoločnosti Raptor c.c.s.c..

"Ta to Dangl s Polnišovou"

- Morika

"A keďže ste ma na to teraz upozornili, okamžite dávam link právnikovi. Takéto veci riešime do 24 hodín"

- Reakcia Chruňa po oznámení existencie tejto stránky

[upraviť] Bydlisko, rodina a hudobná kariéra

Braňo obýva rodinný dom na Pereši, vychytenej štvrti metropole východu našej vlasti, v Košiciach. Má nádhernú fretku menom Nora, ktorá je zároveň sponzorom jeho umeleckej tvorby. Podstata jeho umeleckej tvorby spočíva v tom, že vezme do ruky gitaru alebo vidly, naoko hodí pár akordov a "zaspieva" text, ktorý ukrýva takú hlbokú ideu, že ju nepochopí nikto, vrátane samotného Branislava. So skladbami "Do vod(k)y ma hoď" a "Ja chcem piť v dome" sa neúspešne uchádzal o cenu Grammy. Skladba "Ja chcem piť v dome" je zároveň titulnou skladbou k prvej reality show na svete - Mojsejovci. Jej víťaz(i) si prvenstvom zabezpečil(i) 2 milióny forintov. V skutočnosti však Braňo celú show zinscenoval preto, lebo plánoval s už vyššie spomínanou titulnou skladbou získať platinovú platňu.

Fretka Norika plní aj úlohu manželky. Vďaka jej bohatému dedičstvu si spolu s Braňom žijú na vysokej nohe. Verejnosť sa snažia presvedčiť o tom, že to Norika sama zarobila, ako, to nevie vysvetliť, ale s najväčšou pravdepodobnosťou dúfajú, že si ľudia budú myslieť, že k peniazom prišli nákupmi v známych európskych módnych metropolách. Populácia s IQ >=65 však jasne chápe, že pri nákupoch sa peniaze míňajú, nie zarábajú. Ostatná časť populácie sú skalní fanúškovia "Mojsejovského klanu".

Títo zaujímaví ľudia majú neuveriteľný odhad na pomery na Slovensku - považujú sa za hviezdy z (nudy) ľudu:

  1. Hviezdy - mierne skromné, avšak dokonale výstižné zhodnotenie ich popularity
  2. Z ľudu - dokonalé znalosti o majetkových pomeroch priemerného Slováka (alebo že by tým mysleli svoj intelekt?? Ak áno, tak sa zrejme trochu precenili.).

Dvojici (tiež) hercov - Petra Polnišová a Dano Dangl - vytvorili model inteligentnejších a lepších Mojsejovcov - dvojicu známu pod menom Monsterovci. Ich dobré úmysly však stroskotali na nevôli samotnej manželskej dvojice, ktorá im prostredníctvom svojej internetovej stránky zanechávala rôzne odkazy, z ktorých jasne žiari, ktorá dvojica pobrala viac rozumu (viď video).

Geniálnou charitatívnou akciou Braňa Mojseja je aj výroba jeho vlastnej vodky, Mojsejovky, ktorou sa rozhodol zahájiť nekompromisný útok proti alkoholizmu.

[upraviť] Zverinec

Braňo ako veľký milovník zvierat vlastní okrem fretky Nory ešte aj psov, a to Kusaja a Šarpíka (niekedy aj Udaja). A tiež vlastnia dva neznáme tvory, s menami Lili a Rino, ktoré sa z veľkej diaľky síce podobajú na psov, ale pri bližšom pohľade definícia ich druhu nie je až taká jednoznačná.

[upraviť] Reklamy Braňa Mojseja

Braňo nespí a v spolupráci s firmou Ja Mobil natočil reklamu, a spolupracuje aj s denníkom Zme.

[upraviť] Videotéka Braňa Mojseja

Braňo Mojsej Nedelná chvíľka poézie00:06

Braňo Mojsej Nedelná chvíľka poézie

Braňo Mojsej - Do vody ma hoď02:42

Braňo Mojsej - Do vody ma hoď

Monsterovci09:24

Monsterovci

JA MOBIL00:43

JA MOBIL

Kampan ZME01:18

Kampan ZME

Richard Raši - primátor Košíc!02:15

Richard Raši - primátor Košíc!