Byzantská ríša

Z Necyklopédia

Všade dobre, len tu nie

—Byzantské príslovie

Flag of Byzantine Empire
Súčasná byzantská vlajka s dvojhlavou Orlicou Palaiologovcov.
Byzantine flag (395)
Starrá byzantská vlajka, platná od roku 395 do roku 1204.

Byzantská ríša je štát v Európe. Od roku 2006 je v personálnej únii so Slovenskou republikou a Plyšáckou republikou. Hlavné mesto je preto Konštantínopol, aleobo ja Carihrad. Ríša má asi 120 miliónov obyvateľov.

[upraviť] História

Byzancia vznikla formálne roku 395 P.V.T. oddelením od skrachovanej Rímskej ríše. Od začiatku sa byzantskí cisári snažili niečo si dokazovať, považovali sa za zástupcu Boha na Zemi. Spočiatku vládli obrovskej ríši, ktorá mala najväčší rozsah za panovania cisára Justifiána, ktorú dobyl jeho generál Belisar. Postupne ríša stále viac strácala a strácala územia, keďže sa proti nej dohodli susedia a ešte k tomu aj všetci.

Až to dospelo do roku 1453. V ten rok Turci obľahli Konštantínopol a chystali sa ho dobyť. Vtom tu znenazdania sa privalila slovenská armáda na čele s Hunyady Jánosom a Turkov porazili. Posledný byzantský cisár, ktorý už umieral z vďačnosti osloboditeľovi venoval ríšu, avšak pod podmienkou, že si zoberie za ženu jeho dcéru Sophiu. János mal vtedy len štrnásť rokov, na ženbu sa necítil, ale čo by pre takú ríšu neurobil? A tak sa s milou Sophiou oženil a keďže vládol neohrozenou rukou aj nad Slovenskom, odvtedy sú tieto dva štáty v únii.

Od roku 2006 vedie Byzantská ríša takmer nepretržite vojny na všetkých frontoch, spomeňme Macedónsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina, Taliansko, Tunisko, Poľsko, Klzisko, Egypt, Sudán, Etiópia, Keňa, Tanzánia, Čína, Kórea, Fidži, Spojené Arabské Emiráty a Dubaj. Vo väčšine konfliktov zvíťazila, čiže sa stala silným hráčom na poli sveta.

V súčasnosti od mája 2011 P.V.T. je Byzancia vo vojne s Ruskom, 16. októbra armáda spolu s Rytmusom a Darou dobyla Moskvu a v súčasnosti v honbe za územiami, ropou a slávou pokračujú na Sibír.

[upraviť] Politika

Hlavné slovo v Byzantskej ríši má cisár, ktorý si myslí, že je Pán sveta... vlastne ním aj je. Po cisárovi má slovo aj cisárovná, ktorá ho niekedy drží pod papučou, inokedy pod pazuchou (aj keď mu toleruje ďalšie tri manželky). Kúpila si ale kvalitný dubový váľok. Potom je tu ešte armáda a senát... a nakoniec tu nejaké práva majú aj ľudia tu žijúci.

Forma vlády je absolutistická monarchia s prvkami liberalistickej republiky. Parlament má dve komory, jednu na zaváraniny a druhú na mliečne výrobky. V zaváraninovej sedí 75 lordov doux, ktorí sú vybratí za každý kraj ríše. Druhú komoru tvorí 250 poslancov, volených na štyri roky. Byzantská ríša má aj výkonnú zložku, ktorú predstavuje vláda so štrnástimi ministrami.

[upraviť] Kultúra

[upraviť] Kultúra tela

Kultúru tela prevzali Byzantínci od Grékov. Aj oni radi sledujú svoje vypracované telá, najlepšie sporo odeté. U Byzantíncov sa však vyvinula aj zvláštna odchýlka zoofilného charakteru, keďže sa radi pozerajú aj na sporo odeté kone, psy a dvojhlavé orlice.

[upraviť] Šport

Domáci sa venujú mnohým športom. Najpopulárnejšie sú však:

  • Araball - Loptová hra, ktorá má dve časti: V prvej sa lovia Arabi, ktorým sú odseknuté hlavy (lopty) a v druhej časti sa jednotlivé družstvá snažia dopraviť čo najviac hláv do súperovej bránky. Limit je však sto.
  • Hokej - Byzantínci ho nevedia hrať, no Slováci ich v ňom podporujú, lebo môžu konečne niekoho poraziť.
Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia