Ciganium

Z Necyklopédia

Romík (lat. Ciganium) chemická značka Ci Nejedná sa o prvok, ale iba stabilný izotop India. Je bohato zastúpený na zemskom povrchu. Objavený X rokov P.V.T. (X nie je pravdepodobne číslo, je to teda druh nečísla) spoločnosťou SKÖNHÁD Industries (založená miliardárskymi študentmi z nemenovaného Prešovského gymnázia). Tento prvok má obojstranne nekonečné pH, takže dokáže reagovať s každým známym, ale aj neznámym prvkom, okrem rádia, t.j. 88. prvok nepoužívanej Mendelejevovej tabuľky, prvku zvanom kovo a s veľmi reaktívnou zlúčeninou dihydrogénmonooxidom známou tiež pod názvom voda.

[upraviť] Základné fyzikálne a chemické vlastnosti

Romík je hnedý, mäkký, zapáchajúci. Jeho hustota 1,2g/cm3 je vyššia než hustota vody, to znamená že v nej nepláva. Romík je horľavý, vyniká značnou hydrofóbiou, naopak dobre vstrebáva alkohol. ... Je magnetický - priťahuje železo, ale i farebné kovy. Atómy romíka sa nevyskytujú samostatne, ale vytvárajú homonukleárne molekuly zvané klany, ktoré môžu ďalej polymerovať do tzv. tlúp. Zlúčeniny: koncentrovaný je prudko nebezpečný, preto je vhodné ho riediť olovom.

[upraviť] Výskyt v prírode

Ciganium je po kyslíku a čínaju na našej Zemeguli tretím najrozšírenejším prvkom. Celkový obsah cigania v litosfére je 49%, z čoho najviac sa nachádza práve v Strednej Európe, Rumusku, a vedci vypočítali, že aj vo Francúzsku. Nachádza sa v horách, osadách, mestách a veľký význam majú práve ulice. Niekedy sa dá ciganium nájsť aj na poli, ako napáda pestované plodiny, hlavne zemiaky. V horách zasa tento prvok bezočivo konkuruje medveďom, t.j. napáda im čučoriedky, či zaberá aj na huby. Romík sa tiež výrazne podieľa na odlesňovaní hlavne slovenských lesov.

Vo vesmíre je zastúpenie cigania podstatne nižšie. Na sto atómov opícia pripadá až nula atómov cigania.

[upraviť] Výroba a využitie

Ciganium sa objavuje približne každých deväť mesiacov, vo veľkom množstve ho laboratórne produkuje bohatá národnostná väčšina (pozri aj Cigán). Dá sa so stoporcentnou úspešnosťou určiť, že ide o najdrahší materiál vo vesmíre.

Na výrobu ciganiu-odolných materiálov (t.j. chirurgická meď, chirurgická oceľ, svarovského kryštáľe, chirurgické drevo, chirurgické uhlie, chirurgické diamanty atp.) sa používa práve rádium v správnom pomere k hustote cigania(Č2 + Ra88), z týchto materiálov sa potom vyrábajú kvalitné a nezničiteľné baseballové pálky, komponenty na radlice buldozérov alebo predné nárazniky Hummerov.