FANDOM

"Slovan Liberec se stretne s účastníkem Korgoň ligy MŠK Žilina."

- Padlo na Eurosporte

Corgoň liga je medzinárodná slovenská futbalová liga. tiež nazývaná aj ako: (Liga výni-moč-ných alebo Opilecká liga). Corgoň liga spadá pod FIFU a SFZ . Futbal je poangličteným staroslovienskym termínom "kopanica", ktorá vznikla na severovýchode dnešného územia Felvidéku.

KlubyEdit

  • (sezóna 2013/2014)
  • Slopan Sratislava
  • Sraltak Trtava
  • MŠK Zelina
  • MFK Čmudice
  • PAC Jebavská Streda

História Edit

Corgoň liga začala písať svoju históriu ?.?.1994 keď Chuck Norris zrovna nemal do čoho kopnúť a dvaja KK-ti (korupčný králi) Vladimír Wanke a František Laurinec mohli neskôr praktizovať svoje necudné praktiky. Vznikla ako odnož mestskej futbalovej ligy, ktorú si pre svoju zábavu založili mierumilovní občania z mesta Corgoň. Liga bola vážne ohrozená v 90. rokoch, keď ju chcel Vladimír Wanke predať mongolskému pastierovi dobytka za jednu debničku jabĺk, dva kartóny krabicového vína a 15 Sk. Podvodnú transakciu však zrušil súd, keďže liga zďaleka takúto hodnotu nedosahovala.

Taktika Edit

Existuje niekoľko základných spôsobov ako uspieť v súboji proti Corgoňligovému mužstvu.

1.Nakopávanie lôpt : ide o jednu z najzákladnejších taktík využívaných v našom priestore . Nazýva sa aj ako medzišestnástkový futbal ,alebo brankárska vybíjaná:. Pôvod tejto taktiky nieje priamo historicky zdokumnetovaný ale zrejme pochádza z prostredia slovenského , a predovšetkým prvoligového futbalu .Účel je jednoduchý : nakopnúť loptu s vlastnej polovice v nádeji že sa lopta dostane k spoluhráčovi . V prípade nepodareného pokusu sa to skúša neustále dookola.

2.Brankárska vybíjaná taktika ,pôvodom vyšla z medzišetnástkového futbalu , na rodziel od neho sa však tejto hri hráči zo zásady nezúčastňujú a keď tak len vo veľmi obmedzenom kontakte 1 maximálne dvoch hlavičiek.

3. Taktika zo zabezpečenej obrany . Ide o neskutočne naivnô a nudnú taktiku s účelom nahrávania si zbrankárom nekonečné množstvo lôpt. Častí je pritom prechod k smerok k taktike číslo 1.

.

Info Edit

Corgoň liga je mnoho národnostná liga zložená z prevažne Slovákov.Poväčšine ide úplne o nejakých tragédov ,ktorý sa neuplatnili ani vo väčšine podhorských líg ,avšak tam im nebolo za bezcieľno-beymzšlienkovyté behanie po trávniku zaplatené.

Pravidlá Edit

Corgoň liga má pravidlá ktoré sa postupne nemenili. Ich základom je sa dostať na čelo tabuľky, dostane sa tam tak že keď dá tzv. kolky KK-om ale ak má tým nedostatok kolkov stačia aj zemiaky, debničky jabĺk, a falše vína.

Ak sa dostanú na čelo tabuľky a zotrvajú tam až do skončenia súťaže získajú dobré meno u KK-toch. A aj pohár (paľenice) zo zlata.

Zaujímavosti Edit

V Corgoň lige mal v roku 2008 hrať aj klub 1. FC SMER.