Curling

Z Necyklopédia

Curling
Curling
Curling fans
Hŕstka fanúšikov curlingu
Toples fans
Detail dvoch fanúšičiek curlingu...

Curling (iné názvy: keroing; čes. metaná kamenú) je šport (nesmiať sa!), ktorý bol vynájdený Guglielmom Marconim a je považovaný za jeden z najviac fyzicky náročných športov na olympijských hrách. Šach a dáma napriek svojej fyzickej a psychickej náročnosti neboli zaradené do programu OH, pretože s tým nesúhlasil Slovenský olympijský výbor.

[upraviť] Charakteristiky

Nie je celkom jasné prečo, ale curling je tiež považovaný za šport. Curling je vlastne kombináciou žehlenia a zametania. Preto je to vlastne jediný šport , v ktorom sú ženy lepšie ako muži. To je dôvod, prečo je obľúbený aj medzi feministkami, ktoré ho zneužívajú na svoje politické ciele a dokazujú na ňom ženskú nadradenosť.

Vráťme sa k podstate. Ak predsa pripustíme, že curling je športom (nesmiať sa!), je hneď po golfe a šípkach tým najnudnejším. Curlingové ihriská sú preto bez tribún a väčšinou rozhodca je zároveň aj jediný divák. Vraj sa stáva, že často odíde ešte pred koncom stretnutia. Na curlingových ihriskách sa často hrá viac zápasov súčasne, aby sa turnaje skončili čím skôr.

Curling je ideálny šport pre ľudí bez talentu, kondície, rýchlosti a sily, ale zato obľubujúcich domáce práce. Teda nie je celkom isté, či je pre normálnych. V severských krajinách a Indonézii sa tento šport údajne teší vysokej popularite. Okrem neho sú obľúbenejšie len všetky ostatné zimné a letné športy.

[upraviť] História

Podľa toho, čo vieme a logiky je jasné, že curling nemohli vymyslieť ženy, ale muži, ktorí boli z nejakého dôvodu nútení niekde niečo upratovať. Evidentne na to v nestráženej chvíli srali a v nových skutočnostiach si našli možnosť ako v tom marazme objaviť zábavu.

Vzhľadom na históriu je jasné, že curling sa evidentne musel hrávať ešte v starovekom Ríme. Hra pochádza teda z hláv vtedajšieho plebsu, respektíve otrokov. V tomto období vládla iná klíma. V globále im bolo teplejšie. Kamene sa teda nešúchali po ľade, a ani sa nehádzali na kruh ale do ľudov. Možno to teda súviselo aj s gladiátorskými slávnosťami. A možno sa tým. mňam, doťahovali drobné nedostatky v politických rozhodnutiach. Chvíľu teda ešte snívajme...

Počas renesancie sa tento šport postupne pretransformoval do nudnej podoby v akej ho poznáme dnes.

[upraviť] Priebeh hry

Napodiv hracím predmetom centra záujmu pri curlingu je akýsi kameň s chvostom... teda tiež s kamenným chvostom. Chvost je na kameni preto aby ho bolo začo chytať. Zapamätajme si, teda, že chvost je užitočný, lebo sa dobre drží. Ďalšími povolenými nástrojmi pri curlingu sú také mopy, čo sú vlastne metly. Princíp hrania je čisto logicky jednoduchý. Tými kameňmi sa (napodiv) kĺzavo hádže. Na hádzanie sa používa mužstvo. Mužstvo nie je v tomto kontexte považované za mužský pohlavný orgán, ale za skupinu hráčov. V nej sa kľudne ujme aj žena. Toto mužstvo je zložené zo štyroch hráčov (ľudov). Títo hráči fungujú asi nasledovne:

  • jeden vždy hádže,
  • ďalší dvaja zametajú
  • štvrtý im umýva riady.

Prvý kameň hádže hráč, ktorý je bez viny. Hráč vrhne svoj kameň po ľade s cieľom trafiť farebný kruh na druhej strane hracej plochy a pritom bliaka na svojich spoluhráčov aby zametali. Je teda aj prirodzený líder. Tí ním obliakaní sa snažia zametať pred kameňom v naivnej viere, že svojou prácou dokážu ovplyvniť dráhu kameňa. Napriek tomu, že bolo vedecky dokázané, že zametanie nemá vplyv na dráhu kameňa sa tento zvyk sa uchováva dodnes. Je to preto, lebo bez zametania sa nedá logicky zdôvodniť bliakanie a bez bliakania by protihráči a rozhodca medzičasom zaspali.

Hra má svoj priebeh. Zbadáme to podľa toho, že mužstvá sa postupne striedajú. Každé mužstvo pritom postupne vrhne všetkých osem kameňov. A ktoré mužstvo vyhrá... to vlastne ani nikoho nezaujíma.

Šport
Mario-sonic-olympic-games

BicykelBojové umeniaBunjijumpingCurlingFitnessFormula 1FutbalGolfHokejKorčuľovanieKrvavý kúpeľPoweriserRiťolezectvoStacionárny bicykelŠachTukosenieVolejbal

Me sfz

Hlášky slovenských komentátorovKorupciaIvan NiňajNiňajove hláškyOlympijské hryZimné olympijské hry 2014Púnske vojny