Dekelova tabuľka prvkov

Z Necyklopédia

Merge-arrows.png Tento článok počúva o tom istom, čo článok Periodická sústava prvkov.

To je dobré, lebo ich môžeš navzájom ich prepojiť a potom jeden čítať jedným okom a druhý druhým.

Dekeľova tabuľka prvkov (ZČQĚ) je tabuľka všetkých chemických prvkov, ktorú zostavil Antonius Chose Gerard Pontie Dekeľ.

[upraviť] Dlhá forma tabuľky

Perióda → 8 7 6 5 4 3 2 1
↓ Skupina  
3 1
Ch
  2
Č2
2
Ll
1 3
Ž
4
5
Tch
6
Chj
7
Sch
8
9
Chň
10
Nn
2 11
Bu
12
Su
13
Bh
14
Kk
15
16
Sy
17
Cr
18

[upraviť] Zoznam prvkov

[upraviť] Zatiaľ nezaradené prvky

[upraviť] Zaujímavosti

Dekelova tabuľka periodických prvkov (skrátene ZČQĚ) je geniálna tým, že ju v roku -3652 P.V.T. (3652 je druhočíslo) publikoval Antonius Chose Gerard Pontie Dekel, slávny Zanzibarčan tak, že raz, keď vykonával hovnoproduktívnu činnosť, napadlo mu zoradiť všetky prvky nie podľa mena, ale podľa kandelu. Po čase zistil, že prvky v každej perióde majú podobné vlastnosti. Tak napríklad budík (Bu) a seď (Su). Majú obidve druhé písmenko u. Alebo zázvor (Zá) a argón (Aó). Obidve majú jeden dĺžeň. Dokonca aj v skupinách sú podobnosti. Lolium (Ll) aj nono (Nn) majú dve rovnaké hlásky vo vzorcoch. Náhoda? Nie! Genialita Dekelovho výmyslu. Aj napriek tomu múdri chemici v tom čase vyhlasovali: "No to tie prvky môžme rovno zoradiť podľa relatívnych atómových hmotností!" a takýmto spôsobom sa mu vysmievali. Po jeho smrti (asi minútu po tom) zrazu všetci uznali, že mal pravdu. Teraz je ZČQĚ nepopísateľne potrebná a žiadaná. V roku 2009 P.V.T. (2009 nie je prvočíslo) bolo predaných 9 536 369 563 výtlačkov ZČQĚ.

WMD-chemical.png Chemické gebuziny
DeflagráciaElementárne jadro vodíkaOxidačno-redukčná reakciaHovnoDekelova tabuľka prvkovPeriodická sústava prvkovToxicRopaSavoHéliumSekundové lepidloKyselina sírováOhňoPlatinaKovoMydloSacharidySňahVodaMŕtve moreZelená Skalica

Anton SirotaAlbert Zweistein