Diskdžokej

Z Necyklopédia

Dj

Diskdžokej

Diskdžokej (skrátene aj DJ) je typ hudobníka, ktorý síce nemá na to aby vedel hrať na nejaký nástroj, ale má dosť prachov na aparatúru s ktorou potom trápi sluch (asi z 80%) sfetovanej omladiny, ktorá sa schádza na orgiách s krycím názvom diskotéka.

[upraviť] Nástrel histórie

Disky sa na svete nachádzajú už milióny rokov. Diskdžokeji majú pôvod ešte na divokom zápachu. Boli nimi vtedajší nevyspytateľní odľudovia, ktorí nejazdili na bežných koňoch, ale na akýchsi diskoch ktoré levitovali tesne nad zemou. Bolo ich vídať hlavne v noci a to potom ako mali všetci ostatní okrem nich v [hlavách dostatok whisky. Ráno, keď sa temnyóny úplne rozptýlili a ľudovia sa s bolestivými hlavami prebudili, po diskdžokejoch nezostali žiadne stopy. Vedci, ktorých dnes voláme že "historici", hovoria, že títo prví diskdžokeji boli vlastne priekopníci toho, čo v NASA dnes predávajú médiám pod krycím názvom UFO. Suma-sumárum: diskdžokeji z Divokého zápachu sa stali nezabudnuteľnou legendou a bolo len otázkou času, že ich niekto nevytiahne na svetlo božie.

Disdžokeji sa objavili znovu niekedy v 20. storočí. Bolo to potom, ako Edison vynašiel disky so zvukom. Tieto disky sa hrávali na hudobných podujatiach, diskotékach. Potom, keď sa nemal čas, tak ho nahradil niekto iný. Na tých diskotékach hrali pesničky, ktoré uvádzal ujo, ktorý ich mal nahraté na páskach.

Neskôr pod vplyvom alkoholu a podnapitej omladiny sa stalo, že si do tých nahrávok zajačal. Podľahol pritom dojmuu, že sa stal dôležitejším, ako to čo púšťa a tak sa stalo, že mu hudba začala prekážať. Terajší diskdžokeji ešte stále nemajú na to aby levitovali, ale aj tak sa vyznačujú tým, že kladú svoje špinavé paprčky na nejaké všelijaké disky, ktorými niekedy kývajú dopredu/ dozadu a tvária sa pritom dôležito. Hudba je už nepodstatná. Naťahujú iba čas. Hrajú iba niekoľko akordov zo starých kusov. Všelijako ich pritom kurvia.

V súčasnosti vládne už aj v hudobných skupinách dostatočná kríza na to, aby sa v nich vyskytovali títo hudobní diletanti, ktorí do nahrávok vkladajú ukradnuté sekvencie, ktoré nazývajú sample. Používa ich napríklad taký Lenkin párok, či Slipový knôt. Títo samopozvaní diskdžokeji prznia tie sample nejakým upoteným bľabotom a zvukmi, ktoré naznačujú, že im nejaký feťák dakedy povedal, že sú IN. Robia svoju zvukovú vatu na hudobných nosičoch a hlavne sú dôležití.

[upraviť] Druhy diskdžokejov

Moderné DJ kompozície sú založené na melodickom základe, ktorý má charakteristiku v kombinácii dvoch "tuc tuc", ktoré sa rovnoprávne striedajú a neustále dookola ohurujú svojou dokonalosťou. Ako každý chrobák, alebo aj samý ľudo majú aj diskdžokeji za sebou istú evolúciu. Oproti bežným živočíchom niektoré ich stupne prežívajú dodnes. Sú nimi:

  • rádio DJ - je diskdžokej, ktorý v rádiách dookola každú hodinu púšťa tie isté odrhovačky, a presviedča tupých poslucháčov, že sú to hity
  • klubový diskdžokej - je diskdžokej, ktorý v niektorom z drogových brlohov púšťa každý večer tie isté pesničky a presviedča prítomných, že sú to hity... do týchto hitov vydáva rôzna zvuky, ktoré považuje za zábavné
  • DJ - je diskdžokej, ktorého poznáme podľa toho, že používa to "DJ" spolu s nejakým menom. Jeho prvým priekopníkom bol očividne pacman. Tento sa stal vzorom žánru svojou zvukovou malebnosťou. Má špeciálnu aparatúru na ktorej púšťa všelijako skreslené kúsky cudzích nahrávok a sám seba považuje za hitmakera. Pri prehrávaní používa aj originálne vinylové platne, CD disky, ale našli sa aj priekopníci, čo to skúšajú na flešdiskoch.
Hip Hoperské témy na NECYKLOPÉDII. Rytmus
Recyklace6

HIP HOPDJDJ StalinH šestnásťKengoroMajk SpiritMiki z MoraRytmusPetržalkaRapRytmusSuper Bomb Trio

Napriek tomu, že asi nejde o Ľudovu hudbu, Necyklopédia možno po dohode so SOZA možno v budúcnosti tento článok spáli.