Doktorov parkovací algoritmus

Z Necyklopédia

Triezvy janko.jpg Štátny znak SR.png Ján Slota Štátny znak SR.png Slovensko kraje.JPG
miluje tento článok
Lebo nie je po maďarsky!

Doktorov parkovací algoritmus (po somálsky: Geynta dhakhaatiirta la dhigto), skrátene len DPA, je slovenským variantom Dijkstrovho algoritmu, ktorý slúži pre účely zamestnancov Galvaniho Business Centra z dôvodu zhoršených podmienok parkovania v okolí. Autorom je známy Phd. Ing. prezývaný "Doktor". Po vynáleze a implementácii algoritmu sa stal tak známy, že sa zamestnal v spoločnosti zaoberajúcou sa autami.

[upraviť] Originálne znenie

Od 8:30 do 10:30 v Hornbachu, potom celé business centrum preparkuje do Kiky, kde o 12:00 zdvihnú rampu a ste zahojení.

[upraviť] Paranoidná verzia

Doktorov algoritmus.jpg

Diagram algoritmu DPA(Doktorov parkovací algoritmus), v neorientovanom grafe bez ohodnotených vrcholov

Táto verzia je prispôsobená špeciálne pre doktorandov a iných paranoidných ľudí.

Funguje nasledovným spôsobom:

  1. Prichádzajúci neprivilegovaný zamestanec jedného z Galvaniho business centier, ďalej len zamestnanec bez parkovacieho miesta, zaparkuje na parkovisko Hornbachu.
  2. Jeho auto tam stojí od 8:30 do 10:30.
  3. Pred 10:30 auto preparkuje na parkovisko Kika.
  4. Po ceste na obed zamestnanec bez parkovacieho miesta skontroluje, či sú v Kike rampy hore.
    - Ak nie sú, pokračuje sa opäť bodom 1.
    - Ak sú, pokračuje na obed.
  5. Zamestnanec bez parkovacieho miesta nastúpi do auta a ide domov, pravdepodobne do Petržalky alebo na Dlhé diely, kde s najväčšou pravdepodobnosťou, tiež nemá parkovacie miesto.

[upraviť] Varovanie

Dpa fail.png

Vizualizácia zacyklenia pri pokuse o vykonanie Doktorovho parkovacieho algoritmu (DPA FAIL!)

Hoci sa Doktorov parkovací algoritmus javí ako veľmi jednoduchý na vykonanie, jeho korektná realizácia vôbec nie je triviálnou záležitosťou. Aj krátkodobá strata koncentrácie môže viesť k nevhodnej postupnosti jednotlivých krokov, a teda k nekorektnému vykonaniu celého algoritmu (tzv. DPA FAIL!, po somálsky: Geynta dhakhaatiirta la dhigto ku guuldareysato). Za určitých okolností sa môže stať, že vykonávateľ algoritmu periodicky opakuje kroky 1 a 3, čím dochádza k tzv. zacykleniu. Ide o veľmi nebezpečný jav, nakoľko vykonávateľ algoritmu zotrváva vo svojej činnosti, až kým ho nepreruší iný vonkajší podnet, v kritických situáciách môže ísť o desiatky minút, niekedy až hodiny. Príklad obdobného zacyklenia je zachytený na obrázku, keď vykonávateľ zotrval vo svojej činnosti takmer 35 minút.

V prípade, že identifikujete zacyklenú osobu v danej oblasti, mali by ste okamžite pristúpiť k záchrane, teda umelo vyvolať prerušenie činnosti. V spomínanom prípade pomohli opakované zvolania: „Mám zlú hypotéku, zháňam refinancovanie!“ v kombinácii s „Potrebujem životnú poistku!“, či „V Alfe sú zase kupóny na rebrá!“. Pokiaľ by žiadne nezabralo, ako alternatívu je vhodné vyskúšať niektoré z týchto: „Majstrovi sveta bolo pridelené parkovacie miesto!“, „Ako sa zaregistrujem na Uberi?“, či „Sú tu dve nadržané BI kocky!“

Cep de vigne.png Haluz
Tento článok je príliš krátky na to, aby ste sa z neho niečo dozvedeli, preto mu hovoríme haluz. Keby mal tak o dva centimetre viac, už by haluzou nebol. Ak sa chcete pozrieť na podobné halušky, navštívte túto stránku.