Dolný Kubín

Z Necyklopédia

Dolný Kubín
Alsó Kubin
DlonyKubin3
Dolný Kubín je tam dolu
poloha
kontinent: Eurázia
štát: Szlovákia
región: Felvidék
World map
rozloha a obyvateľstvo
rozloha: päťdesiatpäť km² (10 337 ha)
počet obyvateľov: asi dvadsaťtisíc
(31. december 2009)
hustota osídlenia: skoro štyristo obyv./km²
správa mesta
starosta: áno je
sekretárka: áno aj...

Dolný Kubín (tiež známy ako Dolný Kravín, maď. Alsó Kubin) je obrovská metropola regiónu Orava umiestnená medzi vysokými kopcami rovnajúcimi sa banke Destia (od nového roku Primáš banka) špičkovou finančáčkou mestského úradu. Podobne ako celý vyspelý západný prežratý svet aj Kubín ide úverovým trendom, ktorý spôsobuje, že všetko patrí bankám. Politika zapadá prachmi, lebo dementkracia prechádza do fázy vlády finančných korporácií. Reálne svetové hranice sú odlišné od toho, čo je na mapách. Napríklad Dolný Kubín, respektíve majetok mesta, je teda De Jure vo vlastníctve belgických bankových podnikateľov.

[upraviť] História

Najvýznamnejšou ikonou celej histórie Dolného Kubína a ateda aj celého Slovenska je údajne maďarský mechanik a modelár Pavol Országh Hviezdoslav, ktorý zmontoval a vymodeloval nejednu zložitú a náročnú zlátaninu. Je to maďarská celebrita o ktorú tu nikto nestojí a školáci sú nútení chodiť na jeho recitačnú súťaž Hviezdoslavov Kurín.

Podobný historický démon je aj Pavol Čaplovič, ktorého z neznámych dôvodov majú [učiteľ]ky v obľube viac ako Hviezdoslava a nútia deti od útleho veku chodiť na návštevy jeho zaprášenej knižnice. Je to umelo vytvorená celebrita, ktorá nič nedokázala a túto knižnicu postavilo mesto ako podporu predaja značky Dolný Kubín. Čaploviča mesto využilo iba ako marketingový ťahák pre zlepšenie inak nudnej histórie Dolného Kubína.

Posledným artiklom na videnie v tomto megameste je Kino Choč, kde sa premietajú výhradne židovské nemé filmy. Kino Choč je veľmi známa celosvetová franšíza a túto kinosieť môžme vidieť po celom svete v mestách ako sú New York, Londýn, Tai Pei, Hong Kong, Tokyo, Moskva, Martin či Chlebnice.

[upraviť] Obyvatelia

Obyvatelia Dolného Kubína sa delia na skupiny Bysterčanov, Brezovčanov, Baniskárov, Medzihradčanov, Autobusárov a Hornooravcov.

  • Bysterčan - je najnamyslenejšia odroda Kubínčana, ktorý žije v centre diania celého Kubína. Informuje o tom aj lokálny MC Lasica v tracku Moja Lokalita. Je to najpočetnejšia skupina nenormálnych obyvateľov a ich úlohou je dojebávať krásy tohoto megamesta. Častokrát na ich územie zavíta niekto z Brezovca, ale časom pochopí, že tu vôbec nepatrí a pakuje sa späť na svoj kopec.
  • Brezovčan - je najinteligentnejšia bytosť v Kubíne, no podľa fyzionomických a psychologických aspektov je proste najlepší. Naštastie Brezovčania netrpia poruchami mozgu, ako Byterčania či Baniskári pretože bývajú na veľmi vysokom kopci kde je vzácny vzduch. Títo ľudia začali stavať dokonca aj paneláky čo im závidia obyvatelia Kubína. Túto skupinu často rozoznáte až pri konverzácii, pretože vzhľadovo veľmi pripomínajú Bysterčana, no po otvorení úst je to častokrát prekvapujúce a potešujúce.
  • Baniskár - je ľudský odpad a špina žijúci na okraji Kubínskej metropoly živiaci sa smeťami a výkalmi ostatných skupín. Typický Baniskár je nesmierne agresívny typ, často závislý aspoň na jednej látke a veľmi škaredý tvor. Odjakživa sa tieto handry zgrupujú s cieľom ubližovať ušľachtilejším majoritám mesta, pretože sú to skrachovaní antikariéristi bez smietky nádeje na lepšiu budúcnosť. Priemerný baniskár má tupý výraz, je ovešaný tuctom hip-hoperskych kokotín zo second-handu a víziou jeho života je byť každý deň ožratý.
  • Medzihradčan - je bohatá odroda Bysterčana. Títo ľudia žijú relatívne blízko centra a majú postavené majestátne vily na menšich kopcoch, tak aby nemali mozgové problémy podobné Brezovčanom. Najväčšou štvrťou Medzihradného je tzv. Kopanica.
  • Autobusár - je typický vidiečan žijúci na okraji Kubína,ktorý chodí na návštevy autobusom. Títo ľudia sú veľmi priateľský, no svojim vidieckym správaním sa častokrát dostávajú do nemalých problémov. Podobne Ako Medzihradčania aj mnohí Autobusári sú deti bývalých Bysterčanov, ktorí zarobili lepší peniaz a postavili si haciendu mimo diania.
  • Hornooravec - je po Baniskárovy asi druhý najmenej obľúbený typ. Táto minorita sa prevažne vyskytuje v piatky a soboty v diskokluboch kde narobia nemalé škody. Sú to častokrát milí a dobrosrdeční ľudia, no po užití alkoholu často demonštrujú silu nadobudnutú pri rúbaní dreva.
 
500px-Flag of Slovakia
Mestá, obce a iné diery Slovenska

Banskobystrický kraj:
Banská Bystrica, Brezno, Hronský Beňadik, Psiare, Klenovec, Las Walas, Nová Baňa, Predná Hora

Bratislavský kraj:
Bratislava (Devín, Pétržka..), Čataj, Senec

Poloha slovenska

Košický kraj:
Košice, Michalovce, Spišská Nová Ves

Nitriansky kraj:
Nitra, Nitrianska Blatnica, Nové Zámky, Šurany, Topoľčany

Prešovský kraj:
Prešov, Humenné, Kežmarok, Jakubova Voľa, Medzany, Mirkovce, Štrba, Sabinov

Trenčiansky kraj:
Brunovce, Dubnica nad Váhom, Horná Streda, Maríková, Myjava

Trnavský kraj:
Trnava, Hlohovec, Jaslovské Bohunice, Moravany nad Váhom, Piešťany, Pustá Ves

Žilinský kraj:
Žilina, Čadca, Dolný Kubín, Kláštor pod Znievom, Košťany nad Turcom, Kysuce, Liptovský Mikuláš, Liptovský Hrádok, Majtánky, Martin, Trebostovo, Ružomberok, Strečno, Terchová, Turzovka, Zákamenné

Slovenské legendy: Corgoň, Horná Dolná, Kerestúr, Kocúrkovo, Letapičinovce