Dopravný podnik Bratislava

Z Necyklopédia

Dopravný podnik mesta Bratislava je spoločnosť platená daňovými poplatníkmi a riadená kinder manažérmi pochádzajúcimi z STV. Zabezpečuje dopravu dostavníkmi po Bratislave a tiež prevádzku metra. Do vozového parku patria aj trolejbusy a električky. Najobľúbenejší dostavník medzi cestujúcimi je Ikarus 280, tesne za ním v popularite Tambus.

Vrakosa.jpg

Typický predstaviteľ flotily Dopravného podniku.

Sieť liniek MHD je na európske pomery nadmerne hustá a intervaly liniek nadštandardné a z tohoto dôvodu dopravný podnik skúša experimenty na linke 68 s cieľom optimalizovať sieť a intervaly podľa skutočného dopytu (odborne: zrušiť čo sa dá a za ušetrené peniaze si vyplatiť odmeny). Cieľom je prevádzkovať len generálne riaditeľstvo a donútiť cestujúcich používať taxislužby, čo sa už DP v spolupráci s magistrátom podarilo v čase, keď premávajú nočné spoje.

V čase letných prázdnin DPB nastavuje veľmi pikantný režim zriedenej dopravy. Spočíva v tom, že zruší všetky spoje, ktorými za normálnych okolností žiaci a študenti nechodia. Ostatné preriedi tak, že dostať sa hocikam je zhola nemožné. V ponímaní DPB totiž v lete polovica Bratislavy vymrie. Napriek tomu sa doprava ku krematóriu ani k cintorínom neposilňuje.

Dopravný podnik však predsa len robí aj niečo pre občanov: Predstavil nové logo, čím výrazne zvýšil komfort cestovania.

[upraviť] Nadsvetelné cestovanie

HPIM5064.JPG

Najnovším projektom Dopravného podniku je zavedenie nadsvetelnej rýchlosti prepravy vozidlami U.S.S. Enterprise a U.S.S. Voyager. Ako dokladá susedný obrázok, nadsvetelná preprava je stále v štádiu testovania a preto je dotyčná zastávka Hummelova označená ako na znamenie. Znamená to, že vozidlá nadsvetelnej rýchlosti zastavujú na tejto zastávke len po ich privolaní sub-eta kvantovopriestorovým vysielačom pri použití anti-kvazitrónovej frekvencie a modulovaní generátorom konečnej nepravdepodobnosti. Praktický efekt je okamžitý, nakoľko privolaná loď s 98% pravdepodobnosťou teleportuje dotyčného cestujúceho na miesto kam vôbec nechcel ísť.

[upraviť] Vesmírny program

"Vesmír? Nikdy som o ňom nepočul. "

- Branislav Záhradník

"Ci pana, ta to je mašina! "

- Neznámy východniar
Imhd.sk 15225.jpg

Zastávku je výhodné nahradiť aj inak

Dopravný podnik sa rozhodol rozšíriť svoju už tak dosť nadrozmernú flotilu o najnovší výdobytok vesmírneho výskumu. Vozidlo, predbežne označené ako Fialka 1, je po väčšinu svojej trasy doprevádzané sprievodnými vozmi z letky Brnenského dopravného podniku a Únie dôchodcov Slovenska. Jeho trasu sa dopravný podnik snažil utajiť, avšak Komandu Necyklopédie sa podarilo zistiť, že prírastok bude premávať na linke CX-21-delta-416 Bratislava-Hainburg-Venuša-Centauri Prime-Epsilon Eridani. Naoko mätúci nápis Čiližská pochádza z dôb dávno minulých, keď za siedmimi horami, siedmimi dolami a sedmoro nákupnými strediskami, v krajine kde sa koruna zosypala a euro ligotalo, Bratislava nevedela čo je to hip-hop.
Vesmirne MHD.jpg

Najnovší výkvet Dopravného podniku

"Nadsvetelná rýchlosť je minulosťou", povedal k poslednému rozšíreniu flotily neznámy technik z Vozovne Vraksňany. "Teraz vás dopravíme nielen rýchlo a tam kam ste ísť nechceli, ale bude to aj v špičkovej kvalite od Strojární Neoprdelsksibirskvoľgojkijevskijnevysloviteľnoje. Kašleme na USS Voyager, bol to blbý americký šrot. Ešte stále sú s ním problémy." Vyjadrenie Strojární Neoprdelsksibirskvoľgojkijevskijnevysloviteľnoje sa nám žiaľ získať nepodarilo. O dotyčnej fabrike je však známe, že sa odmietla zúčastniť augustovej oslavy socialistického strojárstva. Povráva sa, že dodáva podobné vesmírne vozidlá aj pre Úniu dôchodcov Slovenska, Smer-SD a Ministerstvo okrádania zlodejských monopolov.

[upraviť]

Opp.jpg

Grafický výkvet DPB

Dopravný podnik sa po nemilej skúsenosti so starým novým logom, ktoré údajne malo pripomínať rakúske železnice, rozhodol upgradovať svoje logo. Zavedenie nového loga určite významým spôsobom prispeje k už tak značne vysokej kultúre cestovania, dostupnosti mesta MHD a redukcii automobilovej dopravy. Naružovelá farba určite priláka aj mnohé sexuálne menšiny, ktoré sa vozidlám verejnej dopravy zväčša zdiaľky vyhýbajú.

[upraviť] Kvalita poskytovaných služieb

Dopravnému podniku Bratislava veľmi záleží na tom, aby boli jeho zákazníci spokojní. Rovnako reklama a propagácia je tu zabezpečená veľmi starostlivo. V prvom rade môžeme hovoriť o propagáciách podniku ako takého pred cestujúcimi. Pozvánkou na cestovanie je inovovaný spôsob reklamy šokom, ktorý je okrem nášho podniku zavedený aj v mestách niektorých rozvojových krajín. V praxi to vyzerá tak, že cestujúci po nastúpení zažíva niekoľko šokov naraz; Šok zo znečistené prostredia,Šok z neznesiteľného zápachu, Teplotný šok - variant 1 (cestujúci sa varí vo vlastnej šťave), Teplotný šok - variant 2 (cestujúcemu mrzne dych). Okrem toho je v ponuke ešte Šok v dopravnej špičke, kedy cestujúci nemôže nastúpiť do vozidla z dôvodu jeho obsadenosti na 472%. Do takejto miery obsadené vozidlo nie je schopné ani otvoriť dvere. V ďalších bodoch skvalitňuje podnik svoje služby aj milým a príjemne vystupujúcim personálom. Zväčša ide o sporo odetých vodičov vozidiel. Obrovský úspech žne "tielková móda" v lete. Vodiči sú zahalený len jemným kúskom látky, prípadne majú na sebe košeľu na štýl "rozhalenka". K tomu treba pridať nevýrazné vystupovanie pri komunikácií s cestujúcou verejnosťou, prípadná neochota pomôcť cestujúcemu s čímkoľvek je v cene lístka. Ďalším benefitom je izolácia cestujúceho od okolitého sveta. Dopravný podnik tak dáva cestujúcim možnosť zamyslieť sa nad vlastnou existenciou a nevnímať to otrasné šedé mesto vonku. Táto služba je realizovaná pomocou veľkých celoplošných reklám, ktoré sú lepené na väčšinu vozidiel. Tieto reklamy pokrývajú všetky voľné plochy okrem čelného skla vodiča. Cestujúci cez takéto reklamy len s ťažkosťami vidí na to, čo sa deje vonku. Takáto politika izolacionizmu môže vyvolať pocit, že túto inštitúciu riadia západní kapitalistickí ilumináti, ale nie je tomu tak. Keďže vozidlá sa popri čakaní v kolónach a na križovatkách občas aj hýbu mestom, vyplňujú tak všetky priestory, kde chýbajú obrovské stacionárne reklamné pútače. A to je veľká výhoda!

[upraviť] Pozri tiež

‎Dopravno-zábavný podnik Bratislava

[upraviť] Externé odkazy

Autobusová doprava
Autobusy: Liorbus A380 | Vrakosa | Írskybus | Ikarus 280 | Autobusy DPMB Vrakosa.jpg
Dopravcovia: Slovenská autobusová doprava | DPMK | Dopravný podnik Bratislava | SAD Liorbus | Eurobus Košice | Prepravný prieskum SAD
Druhy autobusovej dopravy: MHD | Prímestská doprava | Diaľková doprava
Ľudia: Autobusár | Revízor | Výroky autobusárov
Iné veci súvisiace s autobusovou dopravou: Cestovný poriadok | Zastávka | Teleportačná jama | Dopravno-zábavný podnik Bratislava