Embéčka MB

Z Necyklopédia

Skoda 120

Model Škoda 120.

Embéčka, inak známa pod názvom MB (Medieval Boostcar, ale aj Škoda) v preklade stredoveký rakeťák má rôzne vlastnosti. Vznikla pred 200 rokmi ako jeden z najsilnejších dopravných prostriedkov na svete. Napodiv tomu, že je to teraz už Škoda, niektoré národy sa tejto škody už tak veľmi dlho držia zubami nechtami.

[upraviť] História

Škodu vynašli bratia Von Gasparburgerovci a to úplnou náhodou keď sa pokúšali z ananásu vypáliť lieh. Ich liehovarenská technika explodovala a začala lietať po celej stodole. Namontovali ju preto na koč a voilá („voilá“ nie je žiadny preklep, to je z Francúzštiny)... prvé auto bolo na svete.

Začiatky embéčiek boli ťažké pre veľkú spotrebu. Na jeden kilometer potrebovali MB 5 litrov liehu a keď posádka vyslopala palivo, neostalo nič iné len zapriahnúť toho druhého aby ťahal. Postupne začalo byť toto auto zastarané, predbehli ho americké "conestogy", t.j. dostavníky s konským pohoničom. Dodnes sa používa pojem kôň v súvislosti s výkonom a zápachom motora.

Svoju renesanciu zažili Embéčky o sto rokov, keď Zweisteina napadlo osadiť na embéčku plechy. Keď Buffalo Béla pri rýľovaní záhradky narazil na ropu, začal sa tankovať benzín. Vylepšili to už iba Santa Claus, ktorý vynašiel volant a Róbertko Vibrovský, ktorý prišiel na trh s výfukom.

[upraviť] Embéčka dnes

Dnes, t.j. po veľkom tresku v roku 1989 sa z Embéčiek stali iné Folksvágeny. V prvom rade sa museli uskromniť a prestať používať skratku „MB“. Je to preto, lebo im ju šlohol Bill Gejts. Bill si ju zaregistroval a Mladá Boleslav má teraz problém... autá sa teraz vyrábajú pod všelijakými divnými menami ako sú Fábie, Octávie, Jétiouvia, Rómster, Citigou, Zouperb a Rápiť. Už podľa názvov je jasné, že aj moderné Škody sa, podobne ako Rolls-Royce, či Jaguár, snažia pokryť čo najširšiu vrstvu spektra zákazníkov.