Fedor

Z Necyklopédia

Fedor, celým menom nadporučík Fedor Žinčičiak, je kľúčovou osobnosťou slovenskej polície. V súčasnosti šéfuje oddeleniu v Liptovskom Mikuláši.

[upraviť] Detstvo

Fedor sa narodil ako dieťa pravého slovenského pastiera oviec a francúzskej upratovačky. Preto Fedor svoje detstvo kvôli neláske ku komunizmu prežil vo Francúzsku. Tu aj v roku 1970 už ako 5-ročný vstúpil do Cudzineckých légií. Stal sa najmladším človekom (okrem Chucka Norrisa), ktorý do týchto zložiek vstúpil. Prijali ho pre neobvyklú vlastnosť - dokázal pohľadom prinútiť husi, aby sa zmenili na kone. Mnohí ho upodozrievali, že tento talent spôsobilo jeho príbuzenstvo s Chuckom, no nakoniec sa žiadny príbuzenský vzťah medzi týmito dvoma nedokázal. Je teda isté, že Fedor svoj talent získal už v rannom detstve, keď žil na Slovensku v Jasnej a živil sa len chlebom s klobásou a pil žinčicu.

[upraviť] Vietnam

Prvá a zároveň posledná bojová akcia Fedora v službách Légií bola vo Vietname. USA tu už viac ako pätnásť rokov bojovali proti komunistickým Vietnamcom, a preto Fedor neváhal.

Už čoskoro po príchode Fedor zistil svoj nový talent, a to, že dokáže telefonovať aj s akýmkoľvek predmetom (teda nie s telefónom), keď si to vsugeruje. Začal sa venovať výskumu vplyvu amerických biologických zbraní na vietnamskú faunu. Tu zistil zarážajúce výsledky - herbicídy premieňajú vietnamské kone na husi! Fedor ako veľký milovník koní a husí sa preto rozhodol, že bude iniciovať akciu, aby sa všetky premenené kone zmenili z husí späť na kone, čo chcel docieliť dosiahnuť svojím talentom číslo 1 (pozri vyššie). Toto sa však Američanom nepáčilo, a preto sa postarali, aby Fedora vyhodili z Légií.

[upraviť] Bludné obdobie

Od roku 1974, keď Fedora vyhodili, sa zatrpknutý vojak potuloval po džungliach od Thajska až po sibírske boreálne lesy, kde sa živil lovom veveričiek. Toto obdobie jeho života skončilo v roku 1993. Fedor sa vtedy pri náhodnom telefonáte kalkulačkou dozvedel, že už pre štyrmi rokmi u nás padol komunizmus a že Slovensko je samostatné. Preto sa okamžite rozhodol pre návrat späť domov. Tu ho už čakal vďačný otec Jano, ktorý ho na smrteľnej posteli poprosil, aby vstúpil do polície. Vtedy ešte Fedor netušil, čo za políciu tu máme a preto prianie otcovi splnil.

[upraviť] Policajná kariéra

Po doštudovaní na Policajnej akadémii sa Fedor rozhodol slúžiť v okrese Liptovský Mikuláš, keďže bol najbližšie k jeho rodnej chate na Záhradkách. Nasledoval rýchly kariérny rast, keďže Fedor bol najúspešnejší lovec zlodejov lyží v okrese. Jeho život sa postupne dostával do normálu, až takmer zabudol na svoje schopnosti s husami a koňmi. To sa však radikálne zmenilo 20. marca 2010.

[upraviť] Akcia Veverica

V tento deň bola totiž nahlásená lúpež v pobočke Veveričej banky v Liptovskom Mikuláši. Keďže Fedor bol práve na pochôdzke v Liptovskom Hrádku, poveril úlohou sledovania podozrivých svojho dlhoročného priateľa, generálneho riaditeľa spoločnosti Raptor c.c.s.c. Jakuba Konečného, ktorý práve odchádzal zo Záhradok, kde bol na lyžiarskom (alebo teroristickom?) výcviku. Jakubov autobus sa pustol do sledovania, keď sa začali diať podivné veci. Najprv sa voz, ktorý prenasledovali, zmenil z ružovej farby na bielu. Divné však bolo, že niektorí cestujúci ho videli ako červený - asi boli z Vrbového. Najväčší zlom však nastal o chvíľu, keď sa osem koní, ktoré voz poháňali, zmenilo na husi! Tak toto nečakal ani Fedor. Jakub ich chcel ďalej sledovať, no husi vzlietli a začali autobus ostreľovať mínometom. Autobus bol síce vybavený protimínometným štítom, no po strelách na autobus sa niektorým cestujúcim zhoršil ich zdravotný stav. Niektorí - dokonca väčšina - začali spať, niektorí videli na poli kone a označovali ich za husi a naopak. Niektorým sa dokonca začalo chcieť vracať. Z týchto dôvodov sa Fedor nasledujúci deň rozhodol odstúpiť. Nič na tom nezmení ani fakt, že lietajúce kone, teda husi napadli autubus ešte raz pri Piešťanoch.

[upraviť] Pozri tiež