Finančné destiláty

Z Necyklopédia

Destilat

Finančné destiláty patria medzi nové transakcie a nástroje na finančnom trhu. Ich cena sa odvodzuje (destiluje) z ceny podkladového aktíva (hrušky, slivky, čerešne a iných destilátov).

[upraviť] Forwardy

Forwardy sú kontrakty, resp. zmluvy na nákup alebo predaj určitého objemu liehovín k určitému dátumu v budúcnosti za vopred stanovenú cenu. Charakteristikým znakom je, že obchod sa uzatvára v súčasnosti no plnenie fliaš sa uskutoční v budúcom, vo vopred stanovenom termíne (na neznámom mieste za prísneho dozoru špeciálnych jednotiek aby destilát niekto nevyslopal.

[upraviť] Futurita

Futurita je štandardizovaný forward. Základné podmienky kontraktu ako objem, dodacie podmienky, obsah alkoholu určuje burza destilátov. Finančné vyrovnanie zabezpečuje kliningové centrum tzv. záchytka.

[upraviť] Swap

Cumswap

Druh Swapu - Cumswap

Swapy sú najmladšie finančné destiláty. Môžeme ich charakterizovať ako dohodnutú výmenu vopred určeného toku (najčastejšie alkoholu - alcohol flow) medzi dvoma alebo viacerými partnermi v určitých termínoch v budúcnosti.

[upraviť] Opica

Opica alebo tiež opičné kontrakty je právo predať alebo kúpiť podkladový alkohol za pevne stanovenú cenu (realizačnú cenu), v stanovenom termíne.Podľa pravdepodobnosti nastania opice vyplývajúcej z obsahu peňaženky rozlišujeme:

  • opica v peniazoch (in the money - ITM) - veľká pravdepodobnosť
  • opica na peniazoch (at the Money - ATM) - môže, nemusí
  • opica mimo peňazí (out of the Money - OTM) - malá pravdepodobnosť

Mince Peniaze

BONDaneDlhEuroFinančné destilátyKurvítkoKorupciaMenaMeníme menu, nie cenuMzdaNeviditeľná ruka trhuPánboh zaplaťReformaRuletaSlováci a ich vzťah k hypotékamTridsať striebornýchVekslák