Fitness

Z Necyklopédia

Debbie Bramwell

krásavica z fitnessu

"Nič také, ako inštinktívny tréning neexistuje. Keby sa človek držal svojich inštinktov, tak by si nikdy nenaložil na činku 240 kilogramov. Radšej by išiel do krčmy a dal si pár pív, alebo by si zasexoval."

- Dorian Yates

Fitness (niekedy aj Gym) je typ modernej mučiarne, do ktorej sa v súčasnosti chodia trápiť ľudovia, ktorí síce vládzu, no nemajú si kde položiť krížom poriadnu slamu.

[upraviť] Klientela

Návštevníkmi fitnessov sú viaceré kategórie ľudov. V prvom rade ide o sezónnu záležitosť. Keď sa na nich pozrieme z časového hľadiska, tak prvý mesiac roka sú z 80% nimi sezónne typy, ktoré považujú pohyb za dobrý nápad na to, že by to mohol byť spôsob, ktorým by dosiahli to, že sa rozhodli schudnúť. Tieto prípady postupne odpadávajú. Nie je to úmrtnosťou. Kyselina mliečna ich v ich svalovej hmote urputne napomína, za ich týranie tela. Svalová horúčka ich zdrží až si nájdu niečo lepšie, sladšie.

Fitnesy nie sú ale potom opustené. Stálymi návštevníkmi zostávajú príslušníci ozbrojených síl (policajti, vojaci...), ochrankári, mafisti, lovkyne úhorov a podobne. Nebýva výnimkou, že aj takíto stáli návštevníci bývajú monštrá. Zaujímavým javom je, že tam stretnete hrdú Anču kultúristku, ale aj kopec chlapov, ktorí tu aspoň tridsať percent stráveného času prežijú pokukovaním na seba v zrkadle. Ktovie, čo je z toho normálne?

Medzi bežných ľudov v tomto teritóriu patria:

  • masochistické typy - nemusíte na nich ani veľmi zízať a aj tak je vám jasné, že tam prišli trpieť. Ozývajú sa z miest, kde zápasia s niečím, čo je očividne nad ich sily. Kričia, trpia, kričia a trpia aj ďalej a napriek tomu, že už skúsili, že ich to bolí.
  • závisláci - sú v posilovni stále. Prídete tam ráno, cvičia, prídete popoludní, cvičia. Cvičia cez pracovné dni, cvičia cez víkendy a keď ich nestretnete, máte pocit, že tu kdesi musela šarapatiť smrť. Keď ich potom stretnete, uľaví sa vám.
  • čudáci - sú to typy, pri ktorých nechápete, čo tam hľadajú: nie sú tlstí, nie sú škaredí, ale napriek tomu sú tam stále. Štvú vás, lebo viete, že ich level nikdy nedobehnete.
  • anorektici - ďalší iritujúci jav fitnesštúdií. Sú kosť a koža, nemajú gram tuku na sebe a denodenne sú 90 minút na stepperi, bežiacom páce a stacionárnom bicykli.
  • pochôdzkari - sú to chlapi, ktorých poznáte podľa nadutého hrudníka, stiahnutého brucha a nôh podobných hajzlovému pavúkovi. Sem tam siahnu na nejakú činku, no hlavne sa venujú ženskej polovici návštevníkov a hlavne „radia“.
  • fitness sestra - je to baba, ktorá je odetá tak, aby bolo vidno, to čo treba. Je tam na to aby upútala pohľady a ulovila si niekoho, kto by jej ochotne „poradil“.

[upraviť] Charakteristické znaky

Vo fitnessoch je všetko skutočné nahradené neskutočným (rozumej zbytočným): Dvíhanie tehál a fúrika sa nahrádza činkami, beh medzi bodmi A a B, sa nahrádza behom nikam po bežiacom páse, bicyklovanie z bodu A do B šliapaním do pedálov na stacionárnom bicykli.

Toto má svoj hlboký význam: Skutočná práca si vyžaduje popri fyzickom výkone aj sústredenie sa na pracovný postup, ba aj nejaké tie znalosti, bicyklovanie si vyžaduje orientáciu, znalosť dopravných predpisov aj techniku, beh tiež. Všetko toto nás zbytočne zaťažuje, takže nemôžeme venovať všetku energiu budovaniu svojho tela. Preto na stacionárnom bicykli chudneme viac (nečíslo!) ako na normálno, aj naberáme viac svalovej hmoty. Podobne nás zbytočným myslením nezaťažujú ani činky alebo bežiaci pás. Cvičme a nemyslime. Preto je zaužívané slovné spojenie: „Byť silný a sprostí...“

Bežným chcrakteristickým znakom je, že správny fitness smrdí. Cítiť ho potom a to nielen potom, ale hneď od rána. Teda od otvorenia. Vzduch v týchto telocvičniach dáva záruku kvality a bohatého zážitku až potom, keď je dokonale presýtený bakteriálnou fermentáciou.

[upraviť] Konzum

Moderný fitness má aj svoj barový pult. Je to preto, lebo v gymoch sa okrem bežného namáhania chodí aj konzumovať.

V baroch, ktoré sú vo fitnessoch sa v podstate nechlastá, ale čosi ako žerie. Nejde tu ale o pravé žrádlo, ako sú halušky, boršč, treska v majonéze, chlieb s masťou a cibuľou, šniceľ, či praženica. Je tam tá pravá výživa. Najčastejšie sú to tzv. „výťažky proteínov“, čo sú zosušené zbytky bielkovinového odpadu, t.j. nepredaného mäsa a vajec z hypermarketov, so sušeným mliekom, dochuteného kakaom a esenciami imitujúcimi ovocie. Ako príchuť sú do nich často pridávané rozdrvené nepredané vitamínové tabletky a medikamenty, ktoré pôvodne mali pomáhať pri slabosti počas klimaktéria. Obojpohlavne. Predávané sú vo veľkých pixliach z blýskavého plastu, na ktorých bývajú obrázky plnotučných ľudských údov. Tieto špeciality vám spolu s vodou namixujú starostlivo vyberané čajočky.

Šport
Mario-sonic-olympic-games

BicykelBojové umeniaBunjijumpingCurlingFitnessFormula 1FutbalGolfHokejKorčuľovanieKrvavý kúpeľPoweriserRiťolezectvoStacionárny bicykelŠachTukosenieVolejbal

Me sfz

Hlášky slovenských komentátorovKorupciaIvan NiňajNiňajove hláškyOlympijské hryZimné olympijské hry 2014Púnske vojny

V iných jazykoch