Francúz

Z Necyklopédia

Francúz
Chris Rose Mardi Gras 2010

Francúz a Francúzka
Pôvod Francúzsko
Hlavné mesto Paríž
Politické zriadenie Dementkracia

Francúz (nemýliť si s Francúzakom, v ženskom rode Francúzka, neprajníkmi nazývaný aj Žabožrút) je ľudo, ktorý sa v živote nejako významne obtrel o krajinu, ktorá sa na Slovensku nazýva Francúzsko. Dá sa pre lepšie pochopenie povedať, že na vrchole reťazca tých, ktorých nazývame „Francúzmi“ sú obyvatelia s trvalým bydliskom vo Francúzsku.

[upraviť] Charakteristiky

Rovnako úžasní ako ich krajina, sú aj obyvatelia Francúzska. V bežnom styku sú to celkom príjemní a zdvorilí ľudia, a hlavne - nemračia sa tak hlúpo ako my Slováci. Sú nekonečne nonšalantní a nikdy sa neponáhľajú, aj keby im mal vlak ujsť z pred nosa. Pod pazuchou nosia baguettes, najlepšiu a najpraktickejšiu formu pečiva, lebo sa dá dať pod pazuchu. Ostanú im preto voľné ruky na gestikuláciu, na držanie novín, prípadne na bežnú sebaobranu.

[upraviť] Francúzky

Francúzky oplývajú krásou, humorom, inteligenciou, sexuálnym chtíčom a úžasným šarmom a vkusom. Aby ste boli o tejto skutočnosti na 100% presvedčení, neodporúča sa cestovať do východných krajín Európy, respektíve do akýchkoľvek iných krajín sveta. Sú charakteristické čiernymi vlasmi, hnedými očami a špicatými kozami. Berú všetko vážne. Osobitá kategória sú ženy korzické. Rozoznáme ich podľa fičúrskych fúzikov a podivnej záľube v polyfonickom speve.

[upraviť] Francúzi

Francúzski chlapi majú svoj stály šarm za ktorý vďačia sklonu k neplešateniu. Sú nesmierne inteligentní, chápaví a tolerantní. Pokiaľ nezdieľate ich názory, môže sa správanie trošku líšiť. Keďže francúzsky názor je ten najkorektnejší a najrozumnejší, spomínaná zmena povahy sa prejaví len ojedinele a je zväčša podmienená otvorením úst. Francúzi sú aj úžasní milenci. Tieto zručnosti nadobudli čisto zo štúdijných materiálov a je absolútne nesprávne tvrdiť, že by na tom malo zásluhu extrémne striedanie partneriek. Muži sú zväčša nacionalisti. Neopovážte sa pred nimi povedať niečo po anglicky. Stále musia opakovať, že sú najlepší na svete a nikdy to nespochybňujte, inak máte „po chlebe“, respektíve „po baguette“.

[upraviť] Klišé (Cliché)

Pohľad Francúzov na okolité krajiny je značne skreslený a obmedzený. Francúzi milujú klišé (čítaj cliché). Francúzi totiž vynašli klišé. Veria, že Rusi bývajú v dreveniciach a nonstop nosia baranice, veria tiež, že východná Európa začína hneď za Štrasburgom, že v Rumunsku žijú výlučne Rómovia a že Slovensko, ak vôbec niečo také existuje, je rovnaké ako Rumunsko. Veria, že Maďarsko je Balkánska krajina.

Keďže Francúzi neovládajú jazyky, cestujú minimálne. Ak sa náhodou dostanú na Slovensko sú veľmi podráždení, lebo polovica ich ilúzii sa práve zrútila. Na všetko neustále frflú, najmä na kvalitu nášho vína. Vtedy im treba ponúknuť Čučo™, na čo zvyčajne zareagujú, že „C'est si bon!“

[upraviť] Kultúra a hygiena

Všetci Francúzi neuveriteľne neradi cestujú po celom svete. Aj táto záľuba je ale limitovaná strachom z nepoznaného a teda sa snažia celý život udržať len v rozpätí hraníc Francúzska. Týmto sú poznačené aj hygienické návyky. Našťastie nie sú deformované vplyvom západnejšieho západu, ani východu a predávajú sa z pokolenia na pokolenie.

Sprchovanie je z lekárskeho hľadiska zásadne ranné. Je to aj vtedy, keď dotyčný pracuje v bani alebo kameňolome. Tento zvyk je v Francúzsku udržiavaný z dôvodu posilňovania imunity.

Pri vstupe návštevy do domu hostiteľa sa nevyzúva. Tento zvyk má svoj význam. Keďže ráno strávia obyvatelia pár hodín prípravou outfitu, aj keď prevláda prirodzená krása bez make-up-u a použitia žiletky v akýchkoľvek partiách, nepatrí sa narúšať celkový dojem odkladaním topánok. Keďže sú v každej domácnosti tie najpokrokovejšie smetáriky a metly, nie je problém dažďové blato po hosťoch pozametať. Zametanie sa však tiež radí k fau pas.

Rovnako sa nepatrí umývať si ruky a ako prejav potešenia z pozvania je povinnosťou pri konzumácii čohokoľvek mľaskať, trúsiť a rečniť s plnou pusou.

Ku kultúrnemu životu neodmysliteľne patrí všeobecný prehľad a neskrotná záľuba vo vytváraní teórií. Ale pozor! Nie je považované za slušné snažiť sa teóriu uviesť do praxe, alebo s ňou mať akékoľvek predchádzajúce praktické skúsenosti. Najlepší teoretický rozhľad získate z večerných správ - výhradne francúzskych. Sledovať iné večerné správy sa nevypláca, mohli by ste zachytiť väčšie množstvo nezrovnalostí spôsobených obdobou úkazu amerického sna, ale v podaní „French dream“.

Národy
SlováciSlovák Američania Filipínci Francúzi Maďari Osmani Rómovia Češi Šmolkovia