Franská ríša

Z Necyklopédia

Franská ríša
KarolVeľký-Paríž
Socha Karola Veľkého v Paríži.
Komisia Richarda Sulíka dôrazne upozorňuje, že síce ide o kráľa, nie však o kráľa starých Francúzov, ale len Frankov. Preto vyzýva Parížanov, aby to na sochu napísali.
Franks expansion
Starí Slováci zastavujú postup Frankov a umožňujú tak vznik Sovietskeho zväzu.

Franská ríša alebo aj Frankská ríša bola ríša na území dnešného Talianska, Francúzska, Nemecka, Švajčiarska, Egypta a ďalších krajín. Každý poddaný v tejto ríši povinne musel mať meno Frank [Frenk].

[upraviť] Najznámejší králi Franskej ríše

Vládla tam dynastia Merovejovcov, známa aj z Matrixu, z jej najznámejších panovníkov treba spomenúť:

  • Chlodovik - zakladateľ ríše. Známy je najmä tým, že o ňom nič nevieme. Snáď okrem toho, že najprv vraždil a lúpil, takže sa dal pokrstiť, a potom sa už jeho vraždenie a lúpenie nazývalo misionárskou činnosťou"
  • Chlotar - prvý známy ochlt na území Franskej ríše (Rimania chltali, chloptali a chliapali už dávno pred ním).
  • Dagobert I. - preslávil sa tým, že závidel Samovi manželky a chcel ich prefiknúť, Samo, známy alfa-samec (práve od slova samec dostal meno Samo), však svoje manželky samoubránil.
  • Karol Martel - vynálezca koňaku, od jeho čias sa chltalo kultúrne. Tento vynález zachránil Európu. Keď jeho ríšu napadli Arabi (Saracéni) ponúkol ich týmto nápojom. Následne im prezradil, že to bol alkohol a tak Arabi spáchali hromadnú samovraždu. Martel získal aj prezývku Kladivo, čo asi nejako súviselo s niektorým jeho údom.
  • Pipin II. Prostredný - jeho prirodzenie meralo štrnásť centimetrov
  • Pipin Krátky - mal ho krátkeho (pipina). Pipin Krátky bol prezývaný aj Pipík Krátky, rozmery sa nezachovali, ale vieme, že najmä v kostole sa mu všetci smiali.
  • Henrich I. Vtáčnik (alebo aj Vtáčik) - bol na túre vo Vtáčniku a mal malého vtáčika
  • Karol Veľký - mal ho veľkého. Je zaujímavé, že Pipin Krátky ho mal krátkeho a Karol Veľký - jeho syn ho mal veľkého. Pipinova manželka mala šťastie, že vtedy ešte o genetike ľudovia nič nevedeli.
  • Karolman - "Zpívám jak hroznú Svatopluk na Karolmana védel vojnu..." Viedol ju na naňho preto, že Karolman bol maniak na Karolkov a Svätopluk ho spravodlivo potrestal tým, že všetky pobil všetky deti a cudzincov v jeho ríši, čím sa (Svätopluk) po prvý raz prezentoval ako nositeľ európskych a kresťanských hodnôt.
  • Karol II. Holý - kontroverzný kráľ Západofranskej ríše, ktorý bol známy tým, že rád všade chodil holý, a to aj v silných mrazoch. Neskôr získal prezývku Pipík Žiadny, čo asi súviselo s omrzlinami.

Treba spomenúť aj ďalších kráľov, ako Ľudovít II. Koktavý (Zle to vyzeralo, keď koktal svoje meno), Ludvik V. Lenivý, alebo aj Ludvik IV. Zámorský, ktorý prišiel do Franskej ríše až z Ameriky, aj keď vtedy ešte nebola oficiálne objavená.

[upraviť] Mena

Vo Franskej ríši platili Švajčiarskymi Frankami (práve od toho Franská [frenska:] ríša), v pohraničných oblastiach, nazývaných Marky, platili Markami. Pôvodne šlo o domácke meno Márie (Marka), pretože sa platilo dievčencami, až neskôr sa z toho stal názov meny. Karolman bol na najlepšej ceste zaviesť Karky, ale po Svätoplukovom zásahu sa názov nakoniec neujal.

VTN VEDECKÝ TÍM   NECYKLOPÉDIE
odporúča článok Franská ríša,
pretože odhaľuje odborné fakty.

Tento článok môže byť použitý
ako referencia v odborných kruhoch.

[upraviť] Bitky

  • V roku 732 proti Arabom
  • V roku 955 pri rieke Lech Kaczynský v Poľsku došlo k veľkej bitke, v ktorej zahynula polovica starých Maďarov. (Druhú polovicu vybil po r. 1000 Štefan, ktorého preto z vďačnosti považujeme za svätého.)
  • V roku 2011 kdesi v Maďarsku, presné miesto zatiaľ nevieme. Podľa správ v dobovej tlači tu silný Frank pripravil Maďarov o domy“.

[upraviť] Známe osobnosti

Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Switzerland2 ŠvajčiarskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia