Galaktická republika

Z Necyklopédia

500px-Galactic Republic svg.png
3 palpatine.jpg

Kancelár Palpatine, vodca Galaktickej republiky.

Galaktická republika je bábkový štát, ktorý sa skladá z tisícok sústav v galaxii Galaxia. Hlavnou planétou je Croissant, na ktorom žije viac ako 6 biliónov ľudí.

Nech ťa sprevádza sila.“ heslo Jediov

[upraviť] Názov

Galaktická republika sa nazýva podľa galaxie, v ktorej sa nachádza. Jediný národ, ktorý ju takto nevolá, sú Mongoli, ktorí ju nazývajú Sajbur Galvanian (v preklade Galvanická republika). Predpokladá sa, že za túto chybu môžu nekvalifikované čínski prekladatelia, ktorí ešte v 17. storočí prekladali angličtinu, ktorou sa v republike hovorí, do mongolčiny a Mongoli samotní to potom prevzali.

[upraviť] História

Galaktická republika bola založená pred mnohými, mnohými rokmi. Bolo to fakt tak dávno, že si to nepamätá ani Chuck Norris, pretože túto galaxiu nestvoril on, ale ešte jeho otec. Na začiatku sa medzi jednotlivými sústavami viedli stáročia trvajúce vojny, ktoré nepomáhali nikomu.

Až potom, z ničoho nič, objavili Jediovia silu. Zistili, že s ňou možno robiť mnohé veci. Medzi ne patrí ovládanie myslí iných ľudí, opekanie zemiakov v šupke či zabíjanie medveďov. Tento fakt však objavil už stáročia pred nimi Tlapák Umba Gula.

K stabilizácii pomerov v Galaxii dopomohol aj nečakaný príchod Chucka v roku 1050 P.V.T.. Pôvodne sa len vydal na lobistickú cestu s cieľom získať zákazníkov pre jeho firmu, no natrafil na Jediov, presnejšie na Yodu, ktorého najprv považoval za králika, ale nakoniec, po pár pohárikoch v krčmičke sa chlapci dali dokopy a už na druhý deň Chuck porazil všetkých antiYodovcov. Vzápätí sa dohodli na vypracovaní obchodných kontaktov a na veľký smútok ľudu celej galaxie, Chuck odišiel. Keďže na Zem sa vrátil reinkarnovaný až v roku 1940, nevieme, kde sa tých 2990 rokov zdržiaval. Stará Mayská legenda tvrdí, že mal románik s Yodom a že sa z neho narodil Robert Fico.

Jediom ako Yodovi, Qui Gono Jinnovi, Dookovi či Saifo Diasovi sa podarilo stabilizovať ríšu. Bol založený Galaktický senát, ktorému predsedá kancelár, ktorým sa stal Palpatine.

Avšak krátko na to sa objavil záhadný zloduch Darth Sidious, ktorý na svoju stranu zlákal aj Dookuho a Darth Maul, sithovia, ktorí objavili aj temnú stránku „sily“.

Vypukla veľká vojna, v ktorej sa na stranu sithov pridali niektoré separatistické galaxie, droidi a Obchodná aliancia. Našťstie nová nádej jediov, majster Obi-Wan Kenobi objavil na zmiznutej planéte armádu klonov pre republiku, ktorú objednal ešte Saifo Dias. Následne jeho aj jeho padavana Anakina Skywalkera so senátorkou Padmé Amidalou zajali Dooku a separatisti. Na pomoc im prišli majster Windu s jediami, ktorí však boli presilou takmer zničení. Zachránil ich až príchod hlavnej armády republiky na čele s Yodom. Po súboji Dooku porazil Kenobiho aj Skywalkera, ktorých zachránil zase len Yoda. Republikáni síce porazili armádu droidov, no Dooku unikol aj s plánmi Hviezdy Smrti, hlavnej zbrane separatistov, ktoré zaniesol Sidiousovi.

Palpatine.jpg

A tu už Palpatine ako jeho druhé ja, Darth Sidious.

Yoda460 796746c.jpg

Toto zelené chlpaté čudo objavilo silu. Yoda.

[upraviť] Populárna kultúra

V roku 1977 objavil Galaxiu astronóm a amatérsky režisér George Lucas. Rozhodol sa niektoré príbehy z dejín Galaxie zdokumentovať a natočil 6-dielny filmový seriál o osudoch hrdinov z republiky a impéria, Star Wars (Hviezdne vojny).