Galileo Galilei

Z Necyklopédia

Done

Galileo Galilei
Galileo new

Starý ujo Galilei po opici
Narodenie 15. február 1564
Temný stredovek
Pisa
Zemegula
Úmrtie 8. január 1642
Arcetri pri Florencii
Výška 270cm
Váha Nezistená
Známa vďaka Opilectvu a následnému výroku "A predsa ma točí"
Rodičia Aštar Šeran, Lietajúce špagetové monštrum
IQ 300 Dpi

Toto je ľudo, alebo aj nadľudo z Necyklopédie

Galileo sud
Galileo pri obhajobe svojho vyčíňania
VTN VEDECKÝ TÍM   NECYKLOPÉDIE
odporúča článok Galileo Galilei,
pretože odhaľuje odborné fakty.

Tento článok môže byť použitý
ako referencia v odborných kruhoch.

"A prečo sa točí?"

- Galileo Galilei - jedna z verzií slávneho výroku

Galileo Galilei (* 15. február 1564, Pisa – † 8. január 1642, Arcetri pri Florencii) bol staroveký taliansky excentrik, filozof, fizyk, astronóm, matematik, alkoholik, nadčlovek z obdobia renesancie. Spolu s niektorými jeho kamošmi je Galilei jedným zo zakladateľov súčasnej experimentálno-teoretickej prírodovedy.

[upraviť] Detstvo a vplyvy

Galileov bratranec bol o osem rokov starší známy pyroman Giordano Bruno, ktorý chodieval do Pisy na prázdniny. Galileo patril síce medzi priekopníkov užívania omamných látok hlavne chlastu, no isté stopy na jeho neskoršom chápaní súvislostí v jeho vedomí zanechal zážitok, keď spolu Giordanom a ostatnými chalanmi vypaľovali trávu v blízkosti jednej textilnej manufaktúry na spracovanie konope v Pise. Počas vypaľovania sa najskôr vietor prudko otočil ku skladisku surovín a neskôr fúkal smerom k nemu a to dosť dlho. Napriek dosť vážnej situácii sa všetci iba rehotali. Odvtedy mu v mozgu rezonovala vetaVentus stupri! Eppur si muove!“ (prekl.: Kurva vietor! A predsa sa točí!).

[upraviť] Ventus stupri! Eppur si muove!

Tak ako správni češi používajú „vole“, alebo košičaniabazmeg“, či iní típkovia „...že, akože...“ a podobné slovné „tiky“, Galilieo bol známy tým, že od tohto zážitku smradil svoje slovné prejavy vetou „Ventus stupri! Eppur si muove!“. Tak sa stalo, že po jednej prechlastanej noci a poriadnom okne Galilea vypočúvali. Bolo to preto, lebo v noci niekto dojebal miestnu predtým ináč celkom pohľadnú vežu.

[upraviť] Kauza veža

Svedkami boli dve tetky, ktoré šli ráno na mlieko ku pisianskemu kraviarovi. Akurát sa brieždilo, keď uvideli siluety partie výrastkov ako oštievajú stenu veže. Nebolo vtedy ešte dobre vidno, bolo také ranné šero do ktorého začuli vetu „Ventus stupri! Eppur si muove!“ a hurónsky rehot. Obďaleč bolo počuť ešte ako niekto grcia a aj iné zvuky.

Cestou späť už také šero nebolo. Ako tetka Floriana smerovala k veži poznamenala, že asi v noci musel fúkať riadny vietor načo tetka Lagarícia povedala, že „... áále hovno“, že „ona vie naisto že žiaden vietor nefúkal“. Tetka Floriana sa spýtala Lagarície, že „... a ako si teda ty múdra vysvetľuješ, že tá naša veža je ujebaná do strany?“.

Lagarícia sa pozrela na vežu a asi bola dosť mentálne rozhodená, lebo Floriane povedala vetu: „Týýý kokot! Tak toto si Niekto parádne odserie!“ Floriana si zaspomínala na cestu ku kraviarovi a čo počas nej počula a povedala: „No výnimočne si myslím, že ti nebol ani Niekto, ani Nikto ba ani Sa... určite to bol ten pankchart Galileo Galilei s jeho bandou, lebo som počula ako hovoril, že vietor je kurva...“. Tetky ani chvíľu nelenili a šli Galilea na faru udať.

[upraviť] Výsluch

Na fare boli zo všetkého tak veľmi vysratí, že kvôli tejto pičovine zvolali senát. Tvárili sa ako inkvizícia. Pýtali sa Galilea všeličo, no on bol ešte vždy tak trochu mimo. Všeličo bľabotal, ťažko mu bolo rozumieť. Neexistovali vtedy diktafóny a zapisovateľ výpovede trpel na chorobu, ktorá sa nazýva autocenzúra. Slová „Ventus stupri!“ mu nedávali logiku, o kurvách tiež vedel svoje a písať sa mu o nich nechcelo. Bál sa průseru, no a tak 90% zápisu boli vety: „Eppur si muove!“ Galileo sa touto vetou stal známy aj v ďalšej histórii.

Science-ecriture

Charles DarwinThomas Alva EdisonGalileo GalileiGRScIsaac NewtonLouis PasteurLeonardo da VinciAlbert Zweistein

Darwin ape
Vedecké smery
Geológ - Mykológ - Meteorológ - Fizyk - Matematik - Filozof