Gastropat

Z Necyklopédia

Martin Parr, Tourists at Ground Zero

Gastropatickí turisti hľadajúci svoje obľúbené jedlo

Gastropat je človek trpiaci psychickým ochorením (teda magor) zvaným gastropatizmus. Pozor, nemýliť si s gastropatriotizmom, čo je tiež ochorenie, ale iné. Najpopulárnejším gastropatom a celebritou gastropatriotov celého sveta je Petr Novotný.

[upraviť] Popis a príznaky

Táto choroba je pomerne vzácna a preto sa o nej vie len málo. Vo svete ňou trpí asi 10 000 (nevieme, či je to prvočíslo) ľudí, na rozdiel od kokotizmu, ktorým je postihnutých asi 750 miliónov ľudí a trpia ním všetci.

Gastropatizmus je zvláštna odnož psychopatizmu alebo sociopatizmu. Gastropatizmus sa prejavuje tým,že postihnutý (gastropat) jedáva len určitý typ jedla a ostatné jedlo odmieta. Ak sa ho niekto snaží presvedčiť, aby jedol aj niečo iné, stáva sa veľmi agresívnym. Ak to určité jedlo nemá, snaží sa ho dostať za každú cenu. Dokonca je ochotný za ním precestovať veľké vzdialenosti. Vtedy sa z neho stáva gastropatický turista.

[upraviť] Vznik

Nikto presne nevie, kedy sa gastropatizmus začína objavovať, avšak niektorí vedci tvrdia, že už v materskej škôlke. Nevie sa ani to, kedy sa prvý krát objavil. Odborníci však tvrdia, že na Slovensku sa objavil za vlády Mikuláša Dzurindu. Dôvodom mohlo byť, že boli veľmi nízke platy a málo práce, až boli niektorí ľudia nútení jesť čisto iba zemiaky, na ktoré si po čase zvykli.

[upraviť] Liečba

Nikto, teda ani lekár, presne nevie ako sa gastropatizmus lieči. Avšak vo svete sú snahy o jeho potlačenie. Príkladom môže byť Jack Bauer a jeho CTU, ktorý zatýkajú gastropatických turistov. Potom to môže byť aj SAS, ktorá ničí školské jedálne, aby si žiaci nezvykli na jedlo z nich. A v neposlednom rade to môže byť aj Usáma bin Ládin a jeho Al Srajda, ktorá bojuje proti gastropatom jedávajúcich bravčové mäso. Teda Usáma údajne presvedčivo funguje ako Nočná mora.

[upraviť] Výskyt

Gastropati sa vyskytujú na celom svete. Najviac sa vyskytujú v USA, kde je mnoho gastropatov živiacich sa výhradne hamburgermi a Koka-Kolou.

[upraviť] Jedlá najčastejšie jedené gastropatmi

Svetová zdravotnícka organizácia WHO (Worst health organisation, nepliesť si s hudobnou kapelou The Who) v spolupráci s ATF, NCIS a Al Srajda s.r.o. uskutočnila prieskum, na základe ktorého zhotovila rebríček jedál najčastejšie jedávaných gastropatmi. Na prvých piatich (prvočíslo) miestach sú:

  1. Zelenina
  2. Gazdovská slanina
  3. Lečo (niektorí gastropati sú proti leču odolní, a následne sú odolní aj proti iným jedom)
  4. Halušky
  5. Zemiaky

Okrem toho WHO zaznamenala gastropatov, ktorí sa živia výlučne ovcami, kozami, veveričkami a dokonca aj šmolkami. Najznámejším gastropatom, ktorý jedáva šmolkov, je kúzelník a kuchár Gargamel. V tesnom závese za ním sa umiestnil Fidél Gastro.

Existujú aj gastropati, ktorí sa živia iba ľuďmi. Vyskytujú sa najmä v Papui-Novej Guinei a odborne sa nazývajú kanibali.

20110414071335!Puccini Choroby Migrena
Akútny zápal sviečokAlkoholizmusBarbaricitidaBurčákový nosČechomorDebilEMOGastropatizmusHomosexualitaKleptomániaKokotnosťLamerstvoMor ho!NedojebanitidaNegativizmusNegatívna energiaNegritidaNevinofobiaParanojaPohlavné chorobyPrasacia chrípkaRakovina prstovRosamunde PičerováRusifilitídaSamovznietenieSelfieSocializmusVýmelZhubná kefkaZolosynteza

Žrádlo
Drunk BanánBryndzaCibulaCigaretyCukorDžúsDyňaGebuzinaGyrosGulášHaluškyHamburgerHotdogHovädoChliebJedKeksyKokosKumpaoKvargľaKvasená kapustaLángošLečoMedMlátoMliekoMäsoMozartove guleMuchotrávka zelenáPizzaPrasaRybie filéSamove zásobníkySviečkováŠiškyŠnicleŠpiritusSušienkyTalkneTreska v majonézeVšehodžúsUhorkaUchotrávka zelenáVajciaZemiakZyklonádaŽinčica

Súvislosti: GastropatChlastLietajúce špagetové monštrumMikrovlnkaPetr NovotnýNápojový lístokZvratky
Bryndza