Gumipuška

Z Necyklopédia

Gumipuška
Slingshot (weapon).png
Štandardný model gumipušky.

Gumipuška tichá zbraň mládeže. Je vyšší level praku a alternatíva jej vreckovej verzie s názvom gimpľa.

[upraviť] Konštrukcia

Je zostrojená z najčastejšie z dreveného parôžka, ktorý sa vyrába z vetvy stromu. Dvoch pásov gumy rezaných z duše susedovej bicykle. Jedny konce pásov gumy sú priviazané o ramená parôžka a druhé konce gúm sú spojené cez kus kože, ktorá pochádzala predtým zo školskej tašky. Dnes je to jedno - aj koženka zo sado maso, či buzerantoveho odevu môže byť, len nech drží.

Jednoduchšou alternatívou je gumipuška bez kože, z ktorej sa však dajú strieľať len vopred pripravené "háčiky", čiže kúsky hrubého drôtu ohnuté do tvaru U.

Guma môže byť aj tzv. letecká, čiže guma štvorcového prierezu určená na pohon modelov lietadielok, prípadne používaná ako vrták na štvorcové diery.

Parôžky je tiež možné vyrobiť z hrubého pevného drôtu, najlepšie izolovaného.

[upraviť] Odstreľovačská gumipuška

Osobitným typom bývala drevená maketa ozajstnej pušky, na ktorú sa upevnila guma a koža. Tento model umožňoval lepšie zamieriť. Ako spúšť sa používal štipec na prádlo (začiatočníci) alebo sa na príslušnom mieste cez pušku prepálila diera a prestrčil cez ňu klinec upevnený na kus zlomenej lyžice (mláďa od lopaty), ktorá fungovala ako ozajstný kohútik. Išlo o zvlášť ničivú zbraň, takže ženevské konvencie ju nepovoľujú.

[upraviť] Palebná technika

Strieľa sa z nej tak, že sa do kože dá skala (najlepšie okruhliak) a táto skala sa našpanuje gumami pomedzi parôžky tak ako sa len dá. Silou vôle a prižmúreným okom sa zamieri na cieľ. Po našpanovaní a presvedčení, že vieme čo robíme kožu pustíme a okruhliak môže fičať. Treba dať bacha, kde je pri španovaní gúm palec, lebo potom kameň veľa nefičí, ibaže nechet na palci môže byť jedným šmahom v piči. Ale praxou sa dá získať úroveň streľby až tak ďaleko, že namiesto skaly môžeme skúsiť kovovové kusy (guľky, matky...), alebo po domácky pomocou kremeňových okruhliakov a prímesí do farbív vyrobené delobuchy.

[upraviť] Využitie

Túto zbraň by určite každému doporučil aj Chuck Norris. Je praktická, tichá, určená na odstrel do stredne viditeľných diaľok. Psov a mačky treba trafiť na prvýkrát. Bývajú nedôverčivé, nepostoja a po najmenšom rachote v okolí ujdú. Okná a ľudia (susedia) sú ľahším terčom. Okná postoja a čakajú a ľudia v prvej fáze uvažujú, že "čo to...". U ľudí treba zvážiť, že kam strieľať. Ideálne je to do mäkkého svalu aký je napríklad na riti.

Niektorí vynaliezavci gumipušku používajú na nastreľovanie prikrmovania pred samotným aktom lovu rýb, než za nimi hodia do vody udicu.

Zbrane
Child02.jpg Atómový bimboBazukaBombarďákyBomboniéraGlockGumipuškaJadrová hlavicaHlavodrťKalašnikovMačkopalNapalmPAUKPäsťPištolPuškaSamopalSamove zásobníkySexbombaStealthTankVáľok GAR15.jpg