Gymnázium (Liptovský Hrádok)

Z Necyklopédia

Gymnázium (Liptovský Hrádok)
skratka GLH
Glh
Glh position
Kontakt
adresa: Hradná 23, 033 01 Liptovský Hrádok
(ne)oficiálny web: http://web.gymlh.sk
telefón: 0911 231 606
Veľkosť
rozmery: stredná škola
počet tried: 8 + 4
študentov: 174 štvorročných a
187 osemročných
Vedenie
vedenie: šľahá občas iskry
riaditeľ: Renata Halahija-hija-hou/Reňa/Renča/Biela čarodejnica/Zlobr
zástupca: {{{zástupca}}}
sekretárka: stará, žiadna kočka

Gymnázium (Liptovský Hrádok) je najvyberanejšia, najprestížnejšia hladká výberová škola v Liptovskom Hrádoku a aj na celom Slovensku a svete. Aspoň tak nás to učili na hodinách propagandy a vlastenectva.

[upraviť] Názov

Gymnázium“ je to skutočné a jediné pravé rýzde slovenské meno tejto vzdelávacej inštitúcie, tak ako je vytesané na polystyrénových doskách hore nad vchodom. Nad vchodom visel aj železnou rukou súdruha Kotova ukutý železný nápis „Imaginárna škola“, ktorý ale po riaditeľskej revolúcií dali zmeniť, aby pasoval s pravým názvom školy.

Niekedy sa v byrokracii používa aj „Gymnázium Liptovský Hrádok“, lebo podaktorí z iných miest a dedín furt nevedia pochopiť, že jediné Gymnázium je práve toto a naopak ostatné sa vyčleňujú ďalšími prívlastkami a doplňujúcimi menami.

Ľudovo sa Gymnázium nazýva a rozumie tiež ako Gympel alebo anglicky Džímnázium. Oficiálnou skratkou za oných čias bolo GLH, ale od internetových čias sa používa GymLH, lebo prof. Vladik Vesely nám urobil stránku gymlh.sk, ktorá je druhá najstaršia na internete, ale žiaľ, nezachovala sa v pôvodnej podobe, hoci tak pôsobí.

[upraviť] Poloha a rozloha

Gymnázium sa vypína pod Hradnou skalkou čarokrásneho najzelenšieho mesta na svete Liptovského Hrádoku. Nachádza sa na Main Street najlukratívnejšej a hlavnej Hradnej ulici mesta, naproti Slokolovni, zboku sa nachádza hneď pri parku, kam chodia všetci fajčiť, profesori cez prestávky, študenti cez hodiny.

[upraviť] História

Protipancierovú budovu a kobku dal 22. augusta 1944 vybudovať Minister dopravy a verejných (nútených) prác Slovenskej republiky (Slovakštátu) Isztvan Szlota ako proticigánsku pevnosť a univerzitu. Budovali ju vlastnými holými rukami v pote tváre (po opici) Slovenskí študenti najstaršej lesníckej školy v meste z dreva z Hradskej hory.

Škola vychováva odvtedy elitu slovenského nádora. Zmenila sa síce sedem ráz (prvočíslo!) dĺžka štúdia (11-ročná škola, 12-ročná škola, 8-ročný gympel, 4-ročný gympel, 37-ročná ľudová imaginárna škola, atď.), ale nie jeho obsah. Študoval tu dokonca aj mediálny magnet Pavol Rusko.

[upraviť] Mýtické miesta

Škola má lákavý vzhľad (nové plastové okná, zateplenú budovu, vápennú pec na vykurovanie skapatými študentmi), haldy počítačov a historické záchody.

  • Pôjd (pri chemickom labáku) je mýtické miesto, kde sa vraj .....
  • Pôjd (nad počítačovými učebňami) - slúžil dlhé roky ako sklad kníh a základňa SZM (skr.: Sexom Za Mier), po revolúcií dali pôjd vypratať. Pamätníci spomínajú ako vtedy bola pred školou ohromná kopa bordelu, nad ktorú sa týčili Sovietske zástavy a obrazy a busty dejateľov, prevažne Lenina, a ako sa tam deťúrence hrávali. Potom tam zriadili počítačové učebne s interaktívnou tabuľou.
  • Plechové skrinky pribudli na chodby, kde slúžia na odkladanie kníh, prezúvok a drog (hlavne Hi-Hi Trávu) študentov. Ďalšie sa nachádzajú v suteréne a ich účel a obsah ostáva záhadou. Legenda hovorí, že sa tam raz nasťahoval istý študent a mal tam všetko pohodlie aj vlastnú knižnicu.
  • kotolňa - údajne slúži na temné rituály (odkedy je z uhoľnej plynová, nie sú uhoľné prázdniny ani židia na škole)
  • zborovňa - sa objavuje a mizne na rôznych miestach školy, len tí profesori nie a nie zmiznúť

počítačové učebne:

  • Pentiová - na prvom medziposchodí vľavo - tu boli kedysi prvé Pentiá, nejrýchlejšie počítače tých čias
  • Novellová - na prvom medziposchodí vpravo - neskôr Infoveková, prvá poriadne posieťovaná učebňa, kde na čiernobielych 386kách bežal Novell netware. Naša škola sa pýši tým, že sieťovými systémom ako prvá na východ od železnej opony odbúrala nevyhnutnosť diskiet no a poskytla študentom ich dáta na cloude.
  • dolné - čiernobiele , neskôr dopoly a následne plne farebné sa vyznačovali tým, že tam bežal Win 3.11 a DOS v časoch, keď svet už poznal WIN XP. Preto sem boli odsúvaní mladší študenti.
  • podkrovné - vybudované na mieste pôvodného pôjdu. Majú najlepšie vybavenie a najlenivejších študentov

[upraviť] Profesori

[upraviť] Letková

Jej vek sa odhaduje na aspoň trojmiestny.

"roku tisíc-osemsto-osemdesiat... ja si to ešte pamätám."

- Letková

Vyskytuje sa v chemickom labáku, kde spripravuje čudné látky, ktoré jej dávajú zvláštne schopnosti. Keď vás stretne robiť neporiadok na chodbe, je zle nedobre.

Jej vzhľad je typický apodmienený povolaním a výparmi z labáku. Legenda hovorí: "keď zo zdravotných dôvodov niečo vyše roka Letková nebola na škole, prišla namiesto nej prof. Goliašová, tá vyzerala prvý rok ako kočka, ale potom postupne začala tiež nosiť biely plášť sekerovosti a dokonca zmenila farbu vlasov na nápadne podobnú Letkovej..."

osobitosti:
  • ráta z hlavy rýchlejšie ako študenti s kalkulačkou
  • kriedy nosí vkusne zabalené, aby lepšie písali a mali lepšiu aerodynamiku pri hádzaní
výroky:
  • "A potom tam tie deti vypustia, tie tam vreštia, ako keby sneh nikdy nevidelo".
  • "Voda z vodovodu neni voda, je to vodný roztok."
  • "Nehojdaj sa, spadneš, zabiješ sa a ja tu kvoli tebe budem mať problém. Keď chceš, choď sa obesiť. Tam máš strom, (ukazuje z okna) dám ti lano a obes sa... ale až po hodine aby som z toho nemala problém."
  • "Toto inokedy."
  • "Môžeme sa len domýšľať."
  • "Čo sa tu s ručným granátom baví ..... nó dobre ja viem ,že je to termoska ."
  • "Draslík mi to pobabral. "
  • "Hádam sa to nebudeme učiť od Adama a Evy. "
  • "Prišla som z vonká, som trochu vlhká..."
  • "To už máte vedieť !!!!! "
  • "Čo som tým chcela povedať ? .... Vlastne nič. "
Predmety: chémia
  • Jej vek sa nedá vypočítať žiadnym existujúcim vzorcom, ona sama ho nedokáže určiť, podľa jej dvoch po sebe idúcich viet učila svojho času ročne dve až tri triedy a látku, ktorú práve vysvetľovala učila už minimálne 3000-krát čo znamená, že v roku 2014 má približne 1500 rokov.

[upraviť] Vadovická (Vada, BOBOR, Vada-čúúú)

Nevie sa odkiaľ prišla a čo tu robí. Hoci sa chyruje, že utiekla z psychiatrickej kliniky, tieto tvrdenia sú zatiaľ len nepotvrdenou hypotézou (akoby Kotov povedal). Jej charakteristickým znakom je výrazne zaguľatené bruško , ktoré často zvýrazňuje svojimi originálnymi outfitmi. Je aj velmi dobrou šoférkou (poznávacia značka: hlavu má vystrčenú pred volantom a nezmyselne vyhadzuje blinkre)-> Ja nechápem ako tejto osobe mohol dať niekto vodičák :D . Pravidelne jazdí do školy na svojom modrom citroene ktorého počet dní sa odhaduje minimálne na jej počet chlpov medzi pazuchami, čiže cca 11 000. Keď viete že "šoféruje" radšej sa vyhnite cestám a zostante doma. Jej najoblúbenejším žiakom je Šimon Ma-mrdaj.

Osobitosti :
  • obmedené schopnosti udržať čriedu búrlivých žrebcov neosedlaných na uzde
  • obmedzený piesňový repertoár z čias Repete používaný k výučbe
  • každú jednu hodinu sa nám vyhráža že ide za riaditeľkou :D a po pár sekundách strávenými ua dverami sa vráti akože si zabudla kľúče a už ostane v triede!
  • na vlasoch nosí pramienky zlatej farby vypadá ako stromček...
  • jej chôdza je pomalá a v kútikoch pier máva bielu látku konzistenciou podobnú gélu (pravdepodobne)
  • má svoj vlastný virtuálny svet a pamätá si z triedy iba 5-6 ľudí ktorých stále napomína, ostatných nazýva HVIEZDIČKY a MESIAČIKOVIA
  • keď píšeme písomku tak večina podpísaných papierov ide do koša, a keď zvyšné písomky prinesie opravené z triedy počuť: „... pani profesorka však ale ja som tu nebol/a...“
Výroky :
  • "Ja sledujem!"
  • "Nože mi podajte..."
  • "Ja to prekričím!!!"
  • "Zbieram na konci hodiny učebnice, také päťky budú padať . "
  • "Tí čo teraz vyrušovali pôjdu opakovať Členovia Habsburskej monarchie . "
  • "Okom myslíš?"
  • "... nebudeš... pracovať!!!!"
  • "Nepozeraj na mňa týmto tónom!"
  • "A vyvodím dôsledky!"
  • "A dosť!"
  • "<ID žiaka>, je neslušné keď ťa niekto o niečo poprosí!"
Predmety: dejepis, nemecký jazyk, vadovský jazyk a údajne aj slovenský jazyk

[upraviť] Kotov (pre koktavých Vlado, spolu s priezviskom nikdy nie Vladko)

Najväčší šéf na škole. Známy je svojimi výrokmi i zapnutým tretím gombíkom na saku. Medzi jeho výroky patrí napr.: "Aj v nemocnici máte príklad grafu. Keď na EKG uvidíte rovnú čiaru, máte svätý pokoj, už sa nemusíte učiť."

- Kotov

Patril aj medzi významných riaditeľov tohto vojenského zriadenia. Za jeho vlády sa sem nedostal ani jeden živý Maďar, iba ich pozostatky (na prípravu preparátov). Svojimi železnými rukami kul nielen nápisy na škole, ale i známky do triedneho katalógu. S manželkou sa momentálne podieľajú aj na rôznych mimoškolských aktivitách, ako prechádzkach po okolí školy za účelom sexu.

Ostatné výroky:
  • "Nemá kružidlo, tak zobere dvojeurovku a obtáča. "
  • "Čo to kreslí perom, pero používajú len Barbari, normálny človek použije ceruzku." (pri kreslení grafu)
  • "Nevyspáva mi tu opicu ! "
Predmety: Matematika, vlastenectvo, kováčstvo

[upraviť] Šuba

Balancuje na hrane pedagóga a vraha malých detí. Nielen vtedy, keď berie študentov na okraj sopky, či splavy búrlivých riek. Keď vás schytí do rúk, alebo nebodaj do kabinetu, tak... nasleduje neopísateľný zážitok, ktorý preživších máta do konca života a v ďalších troch reinkarnáciách. Ako jeden z mála má jasnú autoritu u faganov, s ktorými vie zatočiť.

Ako pomôcky si necháva doniesť originálne mapy z druhej svetovej aj so zakreslenými pozíciami a tajnými bunkrami spojencov. Na hodnách však tieto bonusy nevyužíva. (zrejme vyčkáva na hodiny vlastenectva). Kedysi ukrýval vo svojom podzemnom kabinete Maďara - telocvikára Szunyoga.

osobitosti:
výroky:
  • "Čo vzdycháš, akoby ťa žihľahou pomedzi nohy..."
  • "hlavná vec, že som veľký krásny dom..."
Predmety: telesná výchova, geografia, kolonoskopia

[upraviť] červený Dolník

Je legendou a dnes už len kartovou a historickou postavou školy. Pred revolúciou viedol katedru propagandy a ideológie, po revolúcií (Para)Olympiádu ľudských práv. Takto ako jeden z mála prispel k úspechom našich študentov v humanitnej oblasti.

osobitosti:
  • jeho fuhrerské prejavy a tajnú korešpodenciu mu písali špeciálne vybraní a vycvičení študenti uvolňovaní na tieto misie z dejepisu. (tí jediní, ktorí ovládali strojopis, gramatiku aj rétoriku súčasne- tí jediní dostali z tejto školy využiteľnú prax).
  • po jeho odchode v roku 2005 do dôchodku, sa zistilo, že bol vedomým agentom ŠTB. [1] Je to klasický príklad prevracača kabátov
  • pre rokom 89 kolegov udával ako agent PROFESOR, po roku 89 sa z neho stal verný vyznávač ľudských práv, NATO, EÚ a ostatných slovensko deštrukčných síl

[upraviť] Veselý

On je mocný root a má všetky práva. Sídli v malej "chladničke" ktorú už stavitelia z dávnych dobách vybudovali ako servrovňu. Drží sa taktiky povoliť študentom všetko a postupne začať blokovať to, čo zneužijú (veľa toho neostalo). Má normálne že rodinu.

legendy:
  • jeho auto sa štartuje na kľuku, čo si pochvaľuje za tuhých mrazov, keď iní nevedia naštartovať
  • v Novelovej (Infovekovej) učebni vybudoval dokonale tajné bezpečnostné a poplašné zariadenie
  • sľúbil pivo a pol CDčka tomu, kto hackne jeho alebo školské servery.
  • on má tajné dohody s Magnetom vidí, čo študenti robia na počítači v škole i doma
  • postavil LEGO robota na podmanenie si sveta, (v svetovom finále Lego robot league)
  • nosí so sebou atómový kufrík, ktorý zohnal na eBay-i
  • slúži, ako každý informatik, pekelným jašterom ktorí chcú očipovať ľudstvo hľa
osobitosti:
výroky:
  • "Tak, známky sú uzatvorené, kto mi príde rozbiť auto?"
  • "... 14 kilobitový modem - sme krochkali blahom."
  • "... a čau párky..."

[upraviť] Poznámky

Školstvo Openhouse student
VZDELANCI
Riediteľ školyMučiteľProfesorŠtudentŽiakŠkolníkUpratovačkaVzdelaná SlovenkaAnylfailbet
ŠKOLY
Materská škôlkaZŠ s MŠ Pionierska 2Zš Komenského SNVTomášikova 31 KošiceNereálna stredná školaFIITGymnázium Andreja SládkovičaGymnázium Javorová 16Gymnázium Jozefa Gregora TajovskéhoGymnázium Mikuláša KováčaGymnázium (Liptovský Hrádok)ŠDaJ MladosťUniverzita Konštantína FilozofaBohoslovecká univerzita Šerca Ježišovho v HostoviciachVysoká škola teroristickáGymnázium Žilina
VEDY
MatematikaFizykaChémiaDejepisZemepisBiológia