Gymnázium Andreja Sládkoviča

Z Necyklopédia

Gymnázium Andreja Sládkoviča je ústav pre duševne chorých, ktorý sa nachádza v absolútnom centre celého Slovenska. Jeho poloha je veľmi výhodná, pretože zo všetkých kútov Slovenska je to rovnako ďaleko (tj. strašne ďaleko) a nikto nemusí nadávať viac ako ostatní, keď sa tam chce dostať. Umiestnenie je tda absolútne spravodlivé. Pre prípad, že by sa doň chcel dostať niekto zo samotnej Banskej Bystrice, je jeho budova umiestnená v najvyššom bode mesta kde nevedú nijaké normálne autobusové spoje, takže ani miestni nie sú nijako ukrátení o námahu.

[upraviť] Budova

Budova Gymnázia Andreja Sládkoviča je plne prispôsobená funkcii. Keďže pacienti ako v každej inej škole netúžia nič iné, len z nej uniknúť, budova bola navrhnutá ako dokonalý labyrint, z ktorého sa nedá vymotať a nie je v nej možné nájsť nič s výnimkou WC. Na zhrošenie orientácie je hneď po vstupe do budovy umiestnená mapa školy, v ktorej sa vyzná len ten, čo ju kreslil a možno ani ten nie.

Pre prípad, že by východ predsa len niekto našiel, býva budova v čase najväčšieho návalu (v čase od 8:00 hod do 12:00 hod) uzamknutá. V tomto čase je možné sa z nej dostať len prostredníctvom špeciálnej priepustky od právneho zástupcu alebo od lekára, prípadne prostredníctvom priepustky, ktorá sa na jednu z týchto dostatočne podobá. Uzamknutie budovy zároveň zabraňuje pacientom preplachovať si cez prestávky mozgové dutiny tabakovým dymom a tým narúšať liečbu.

Keďže pacienti duševného ústavu bývajú väčšinou hyperaktívni, je účelom budovy ich hyperaktivitu znížiť. To sa dosahuje jednak zložitým vnútorným usporiadaním budovy, ktorá žiakov poriadne vyčerpá, kým konečne nájdu cieľovú triedu a jednak nízkymi teplotami udržiavanými vo vnútri. Keďže je všeobecne známe, že so zníženou teplotou klesá pohybová aktivita častíc, teplota býva hlavne v zimných mesiacoch len niekoľko stupňov nad absolútnou nulou. Budova je pokrytá svetlými kachličkami s vysokou odrazivosťou slnečného žiarenia, aby sa pod jeho vplyvom teplota budovy nezvyšovala. Najťažšie prípady bývajú umiestnené v najnižších a najchladnejších častiach budovy prezývaných katakomby. Samozrejme, riaditeľ školy ako predpokladaný duševne najzdravší pracovník nebýva vystavený liečebným účinkom chladu a v riaditeľni je teplota udržiavaná na prijateľnej úrovni.

[upraviť] Prijímanie pacientov

Pokiaľ je evidentné, že žiak základnej školy nemá všetko v hlave v poriadku, tj. podľa dovtedy dosiahnutých výsledkov výrazne uprednostňuje učenie pred skutočne dôležitými aktivitami, je do ústavu prijímaný bez výhrad. Ostatní pacienti musia prejsť vstupnými psychologickými testami, kde ich podľa dosiahnutých výsledkov zatriedia do všeobecnej, jayzkovej, alebo, v najhorších prípadoch, do umeleckej triedy. U umelcov sa okrem duševnej choroby predpokladá aj mentálna retardácia, preto ich všetci vyučujúci považujú za stratené prípady a obvykle na nich kašlú.

Školstvo Openhouse student
VZDELANCI
Riediteľ školyMučiteľProfesorŠtudentŽiakŠkolníkUpratovačkaVzdelaná SlovenkaAnylfailbet
ŠKOLY
Materská škôlkaZŠ s MŠ Pionierska 2Zš Komenského SNVTomášikova 31 KošiceNereálna stredná školaFIITGymnázium Andreja SládkovičaGymnázium Javorová 16Gymnázium Jozefa Gregora TajovskéhoGymnázium Mikuláša KováčaGymnázium (Liptovský Hrádok)ŠDaJ MladosťUniverzita Konštantína FilozofaBohoslovecká univerzita Šerca Ježišovho v HostoviciachVysoká škola teroristickáGymnázium Žilina
VEDY
MatematikaFizykaChémiaDejepisZemepisBiológia