Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského

Z Necyklopédia

Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského (medzi študentmi a ostatnou háveďou sú zaužívané prezývky ako: Taják, Horný gympel, Kachličkovo... atď.), je inštitúcia, ktorá sa nachádza v malebnom, ale celkom bezvýznamnom krajskom mestečku, v Banskej Bystrici.

Vedci v Cerne doteraz nechápu podstatu toho, prečo o štúdium na tejto škole je v poslednom čase enormný záujem. V novinách sa o tom už veľa popísalo, pravdepodobne je to preto, lebo tu je dobrý bufet s výbornými bagetkami a milou tetou za okienkom. Mylne sa uvádza, že je to kvôli obedom, čo je dosť nepravdepodobné, lebo jedlo je väčšinou nechutné a studené a tety za okienkom v jedálni nie sú zrovna milé. Okrem toho bolo jedlo dovážané z neprekonateľnej gastronomickej sekcie GMK. V súčasnosti sa však žiakom "vyšlo v ústrety" a obedy sa dovážajú z Prestíže pri parku Murgašky.

[upraviť] História

Pred vznikom Horného gympľa, bolo v Banskej Bystrici len jedno gymnázium (na rozdiel od dnešných 342). Postavením novej budovy „horeká nad mestom“ došlo k rozdeleniu pôvodného učiteľského profesorského učiteľského zboru podľa jednoduchého kľúča: mladší profesóres šli na kopec, starší ostali v meste. Vďaka tomuto geniálnemu kroku sa Horný gympeľ stal „mladým dynamickým pracoviskom“, ale štúdium na Dolnom gympli ostalo zábavnejšie, pretože všetky pozoruhodné figúrky, pamätajúce ešte monarchiu, ostali tam.

Pozoruhodná poloha Horného gympľa (a pár ďalších škôl[1]) na kopci, kde okrem škôl takmer nič nebolo, si vynútila zavedenie dnes už zabudnutých „školských spojov“, čo boli autobusy s číslami normálnych liniek, ktoré však šli touto alternatívnou trasou vynechajúc polovicu normálnych zastávok. Od normálnych spojov sa líšili len malou tabuľkou „školský spoj“ za predným sklom, čo pomáhalo udržiavať verejnosť v strehu.

Školy boli aj v meste, takže riadiť sa výlučne hlukom cestujúceho stáda nebolo celkom možné. Neskôr, dobudovaním stavby storočia[2] zvanej „Nová nemocnica“, megasídliska Podlavice a ďalším búrlivým rozvojom našej megapolis, sa z ulice J.G.T. stalo centrum, a potreba školských spojov zanikla. Naopak, dnes je tento kopec spojený dokonca so Zasratou uličkou pri Budči Zvolenom.

[upraviť] Výberové konanie

Kedysi a hlavne v súčasnosti tu chodia a niekedy sa tu každoročne konali náročné prijímacie skúšky. Nie každý bol natoľko inteligentný, aby ich spravil, preto okolo mája sa to tu len hemžilo s obálkami, v ktorých sa žiaci odvolávali proti výsledkom. Táto taktika každému vyšla.

V dnešnej dobe (t.j. v roku 2010 P.V.T.) sa na školu dostane tiež každý, lenže teraz je to bez zbytočných papierovačiek, keďže prijímačky sa nerobia. Problém má teraz na starosti Ministerstvo Školstva SR - pretože obálky s odvolaniami voči výsledkom Monitoru 9 sú adresované tam.

Poznámka: Tento odstavec sa netýka bilingválnej sekcie a matematických tried - dostať sa sem je aj v dnešnej dobe celkom namáhavé. Respektíve bolo, dnes sú názvy ako matematická a bilingválna iba obmenou názvu, aby Kachličkovo vyzeralo prestížnejšie.

[upraviť] Vyučovanie

Vyučovanie začína oficiálne o ôsmej ráno, no neoficiálne je to v rozmedzí od 8:05 do 9:55 (zopár úbohých duší občas vyfasuje nultú s nejakou obľúbenou celebritkou, toto býva označované aj ako pomsta programu aSc Rozvrhy). Je to podľa toho, čo máte prvú, poprípade druhú hodinu. Koniec vyučovania je tiež pre každého rôzny: v rozmedzí od 9:55 do 14:00. Je to podľa toho, čo je na obed a podľa toho, či sa vám oplatí ostať na siedmu, ôsmu, prípadne deviatu hodinu.

Vďaka modernizácii sa študenti (iba tí poctiví) musia každý deň pri príchode a pri odchode "pípať". Modernizáciou výchovno-vzdelávacieho procesu sa dospelo dokonca k tomu, že tí, ktorí ISIC nemajú, sa chodia zapisovať na vedenie. V praxi to nemá žiadny význam, dokonca ani zmysel. Aspoň nás majú za čo glbať, keďže problémy s prospechom ani so správaním nemáme.

[upraviť] Študentský život

Život na škole sa veľmi nápadne podobá životu v ráji - napríklad na etike, telesnej, informe. Neplatí to však pre nenávidené predmety - fyzika, chémia, biológia, matika a hlavne tvorba projektov. To sú predmety, na ktoré študenti chodia len preto, lebo musia. U druhákov a starších je to trošku voľnejšie - povinnú dochádzku majú za sebou, čiže na absencie sa už neberie taký veľký dôraz.

Každopádne, vždy sú príležitosti, kedy sa môžete uliať - volejbal, basketbal, futbal, veslovanie a iné športové udalosti. Pre dvadsať vyvolených sa každoročne usporadúva zápas hviezd: GAS - GJGT. Pre tých, ktorí majú malý záujem o štúdium sa konajú školské kolá rôznych olympiád a pre tých, ktorých to fakt zaujíma sa potom konajú okresné, nebodaj aj celoslovenské súťaže!

[upraviť] Ovzdušie a tunajšia klíma

Prevláda tu úplne iné prúdenie ako v ostatných častiach mesta, ba aj sveta - vďaka praktickej polohe na kopci. Cez prestávky sa koncentrácia smogu zvyšuje na maximum, lebo všetci bez rozdielu veku a pohlavia sa ponáhľajú "pod schody" na fajčpauzu.

Vo vnútorných priestoroch školy je to ako kedy. V triedach s plastovými oknami je smrádek, ale teplúčko. Najmä keď si študenti naprdkajú. A nehovoriac o chemickom a fyzikálnom labáku - po všelijakých hókusoch sa nestačí vyvetrať ani za pol dňa. Na chodbách je to však úplne naopak. Zima, zima, zima. Dokonca aj keď sa tadiaľ prehrnie 500 študentov a všetci naprdkajú, nikdy na tej chodbe teplo nebude. Je to však aj výhoda - profesorom sa tam nechce a tak si tam môžte robiť čo chcete.

[upraviť] Suplo

Suplo je miestne pomenovanie pre nástenku na druhom poschodí. Je to veľká nástenka, na ktorej sú rôzne oznamy, ktoré nikoho nezaujímajú. Všetkých zaujíma len jedno - suplo. Je to zoznam profesorov, ktorí budú chýbať a najmä zoznam hodín, ktoré odpadajú.

Paradoxom je, že aj keď sú zapísané dva papiere, každý po prečítaní povie: "****!! My zase nič nemáme!!"

Pod pojmom suplo, sa nesprávne označuje aj miestnosť "študovňa". Názov "suplo" dostala "študovňa" za pomoci aktívnych žiakov nemenovanej triedy Gymnázia a je vysoko pravdepodobné, že ho používajú len oni nakoľko je to pre ostatných študentov "nesmiešne".

[upraviť] Poznámky

  1. Už pre gympľom tu stáli budovy Pedagogickej fakulty, dnes nazývanej „Univerzitou“, ale ako je známe, vysokoškoláci chodia do školy viac než nepravidelne.
  2. Stavala sa sto rokov.
Školstvo Openhouse student
VZDELANCI
Riediteľ školyMučiteľProfesorŠtudentŽiakŠkolníkUpratovačkaVzdelaná SlovenkaAnylfailbet
ŠKOLY
Materská škôlkaZŠ s MŠ Pionierska 2Zš Komenského SNVTomášikova 31 KošiceNereálna stredná školaFIITGymnázium Andreja SládkovičaGymnázium Javorová 16Gymnázium Jozefa Gregora TajovskéhoGymnázium Mikuláša KováčaGymnázium (Liptovský Hrádok)ŠDaJ MladosťUniverzita Konštantína FilozofaBohoslovecká univerzita Šerca Ježišovho v HostoviciachVysoká škola teroristickáGymnázium Žilina
VEDY
MatematikaFizykaChémiaDejepisZemepisBiológia