Három Nájdem

Z Necyklopédia

Három Nájdem
Harom Najdem
Aktuálna zostava
Základné informácie
Pôvod Maďarsko, Spojené kráľovstvo
Žáner(-re) Heavy Metal
Pôsobenie 1975-súčasnosť
Členovia skupiny:
Dežko Brckinsoň, Štefan Hašiš, Dove Murko, Anďo Kováč, Janík Gél, Nikto McMozek
Bývalí členovia
Pavol Dijón, Denis Štrapón, Ares, Dyk Sámsom, Kľud Borec

Három Nájdem niekedy nesprávne nazývaný aj Iron Maiden je britská heavy metalová skupina. Patriaca do NWOBNW čo znamená "New Wave of British Nuclear Waste". Otázka týkajúca sa národnosti tejto kapely je stále nevyriešená, keďže jej názov svedčí o tom, že má maďarské korene. Chuck Norris pracuje na vyriešení tejto záhady.

[upraviť] Názov skupiny

Názov skupiny je údajne podľa predpotopného mučiarskeho zariadenia (nie, o AK 47 nejde), veľmi podobnému stredovekej železnej panne. Skutočnosť je taká, že keď zakladajúci člen skupiny Štefan Hašiš hľadal s Dovem Murkom ďalších ľudí, jeden z nich (už sa nevie kto) povedal: "Ale veď hádam tých három (tri) nájdem!".

[upraviť] História

Skupinu založil roku 1975 Štefan Hašiš a jeho kamarát Dove Murko. Dlho striedali gitaristov, bubeníkov a spevákov, tak nakoniec prvou plnohodnotnou zostavou bola zostava: Pavol Dijón - spev, Štefan Hašiš - basa, Dove Murko - gitara, Denis Štrapón - gitara, Dyk Sámsom - bicie. Sámsom je však veľmi rýchlo vyhodený a strieda ho Kľud Borec. S ním skupina nahráva debutový album Három Nájdem, krátko po jeho vydaní dochádza k ďalšej personálnej zmene: Denisa strieda Anďo Kováč.

Debut obsahoval hity ako „Bežkám Svobodno“, „Fantomas Divadla“ alebo „Budapešť“. Vo vtedajšej zostave vydávajú nie menej úspešný album Kiľersz s hitom Malý Janko sa hnevá, ktorý hrajú na každom koncerte. Koncom roku 1981 (dôvod pozri dole) Pavol Dijón opúšťa kapelu. Jeho post preberá Dežko Brckinsoň, s ktorým skupina vydáva album Číslo Beštije. Album priniesol megahity „Číslo Beštije“, „Ucekáme Nevieme Kam“ alebo „Vyvolávam Podľa Mena“.

[upraviť] Umelecké peripetije

Tak ako každý roduverný umelci aj Három Nájdem sa pretĺkali bulvárom. Skupina je obvinená zo satanizmu, ale Eďo (resp. Chuck Norris) im vybavil, že ich už nikto neobviní. Nikto si dal od Chucka vždy povedať. Skupinu (údajne) dobrovoľne opúšťa Kľud Borec, ktorého strieda Nikto McMozek. Nasleduje mnoho albumov ako Kúsek mysle (s hitmi ako „Umri s Adidasami na nohách“ a „Traper“), Po Sláve („2 minuty a pijeme“ a „Posláve“), Kdesy v časopriestore („Šaňo s Veľkým“), Siedmy Slota Siedmeho Slotu („Námesačné dieťa“, „Emil, ktorého robí muž“) ale náhle roku 1990 Anďo Kováč opúšťa skupinu a nahrádza ho Janík Gél. Három nahrajú albumy Nemodlitba pre mŕtvolu („Bežkaj pocichu, bežkaj hluboko“, „Otec Maďar“) a Bojííím, Bojííím... tmy („Juďáš, buc moj bodyguard“, „Výkendový alkoholik“, „Bojííím, Bojííím... tmy“). Roku 1993 kapelu opúšťa aj Dežko Brckinsoň, ktorého strieda utečenec z ústavu Blázon Balený. Táto zostava je tak úbohá, že albumy ktoré vydala, sám Chuck Norris zakázal, a šepká sa o zániku kapely.

Všetko však vyvráti skupina roku 1999, keď ohlási návrat Brckiňsona a Kováča. Potvrdzujú to albumami Statočná Nová Koalícia („Tenká čiara medzi jazdnými pruhmi“) a Trsačka Smrti („Gate na zajtra“). Ďalej je to počin Voľáčo So Životom a „Smrť“ou („Iný Svet“). A ich posledný album - Finálna Koalícia („Ked tornádo začne fúkať“, „Politik ktorí chceľ byť kráľom“).

[upraviť] Súčasní členovia kapely:

Keďže sa ich tam vystriedalo veľa (nečíslo), sú tu iba tí súčasní.

  • Dežko Brckinsoň - akože spev a sem-tam aj gitara
  • Štefan Hašiš - basa
  • Dove Murko - gitara
  • Anďo Kováč - ďalšia gitara
  • Janík Gél - a zas gitara
  • Nikto McMozek - bicie a iné veci na ktorých môže búchať

[upraviť] Bývalí členovia

Tých bolo jak nasratých, tak uvedieme len podstatných

  • Pavol Dijón - spev
  • Denis Štrapón - gitara
  • Dyk Sámsom - bicie (na albume nehral)
  • Kľud Borec - bicie
  • Blázon Balený - spev

[upraviť] Diskografia:

Iron maiden album cover .copy

s uvedením zostavy

  • 1980 - Három Nájdem (Dijón/Murko/Štrapón/Hašiš/Borec)
  • 1981 - Kiľérsz (Dijón/Murko/Kováč/Hašiš/Borec)
  • 1982 - Číslo beštije (Brckinsoň/Murko/Kováč/Hašiš/Borec)
  • 1983 - Kúsek Mysle (Brckinsoň/Murko/Kováč/Hašiš/McMozek)
  • 1984 - Po Sláve (Brckinsoň/Murko/Kováč/Hašiš/McMozek)
  • 1986 - Kdesy v časopriestore (Brckinsoň/Murko/Kováč/Hašiš/McMozek)
  • 1988 - Siedmy Slota Siedmeho Slotu (Brckinsoň/Murko/Kováč/Hašiš/McMozek)
  • 1990 - Nemodlitba pre mŕtvolu(Brckinsoň/Murko/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 1992 - Bojííím, Bojííím... tmy (Brckinsoň/Murko/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 1995 - Akty X (Balený/Murko/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 1998 - Virtuálna 9mm (Balený/Murko/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 2000 - Statočná Nová Koalícia (Brckinsoň/Murko/Kováč/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 2003 - Trsačka Smrti (Brckinsoň/Murko/Kováč/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 2006 - Volačo ze životem a smrťu (Brckinsoň/Murko/Kováč/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 2009 - Katastrofa letu 547 (Brckinsoň/Murko/Kováč/Gél/Hašiš/McMozek)
  • 2010 - Finálna Koalícia (Brckiňson/Murko/Kováč/Gél/Hašiš/McMKozek)

[upraviť] Zaujímavosti

  • Ich maskot nazývaný aj Eďo je v skutočnosti Chuck Norris v rôznych prestrojeniach.
  • Pavol Dijón údajne opustil kapelu pre drogy, v skutočnosti sa však nepekne pohádal s Chuckom, ktorý mu dal na výber: buď ho odbachne, alebo musí preč zo skupiny. Dijón sa rozhodol pre druhú možnosť.
  • Gél nahradil Kováča roku 1990, ale keď sa ten spolu s Brckinsoňom (opustil skupinu roku 1993) roku 1999 vrátil, Gél je ako kliešť a preto neodišiel. Preto teraz hrajú v šesťčlennej zostave.
  • Brckinsoň je tajným pilotom jednej nemenovanej organizácie.
  • Po Brckiňsonovom odchode v roku 1993 sa objavili špekulácie, že sa Pavol vráti do skupiny. Všetko to vyvrátil Chuck, keď odhrýzol hlavu reportérovi po tom, čo sa ho na takú vec spýtal. Podobne reagoval aj Pavol, ktorý poslal reportéra do piče.
  • Pieseň Číslo Beštije má na začiatku nezrozumiteľný text, nám sa však podarilo zistiť, čo sa tam hovorí: Ľutujem če zeme a vodka! Lebo ďábol ti posíla nasratú beštiju, lebo čas se kráci! Ked tomu rozumíš, tak vypočítaj na kalkulačke číslo beštije, lebo to čísloľudo. To číslo je 666! (pozn. 666 nie je prvočíslo). A prečo tomu nie je rozumieť? Chuck, ktorý text hovorí ho nahral odzadu a potom to zasa otočili (preto to znie, ako keby rozprávali neexistujúcim jazykom).
  • Brickiňsonovo pravé meno, keď ho preložíte z angličtiny znamená Vták-v-synovi
Heavy Metal na NECYKLOPÉDII. METAL FOREVER
Metalist

Žánre metalu
Black MetalHeavy metalBanskobystrický metalŽánre metalu

Kapely
Depressive DirectionsHárom NájdemImmortalLenkin párokMayhemMetalikaPortvišAnder ForeverGrín DejLordiSystem of a Down

Súvisiace témy
KovoPlatinaŽelezoMagnetDočasný magnetKladivoMetlaKovadlinaČertSatanKoniec svetaLambe mihi nates

Napriek tomu, že asi nejde o Ľudovu hudbu, Necyklopédia po dohode so SOZA možno v budúcnosti tento článok odstráni.