FANDOM

Bryndza

Bryndza

Halušky sú jedným z najznámejších pokrmov Slovenska. Tvoria neodmysliteľnú súčasť slovenskej kultúry. Je to národné žrádlo, ktoré je veľmi jednoduché ako na suroviny, na čas prípravy, na čas jedenia, ako aj na čas vylučovania.

Niektorí vedci sa nazdávajú, že halušky sú všetko, čo z vás zostane, keď schytáte povestnú "kopačku z otočky a z výskoku" od Chucka Norrisa.

Výroba halušiek Edit

Vyrábajú sa tajným spôsobom z ešte tajnejšieho receptu, o čom svedčí aj fakt, že ich poznajú len Slováci.

Haluškové cesto Edit

Haluškové cesto sa vyrába z rajbaných kromplí a múky. Aby boli žlté sa vraj v niektorých regiónoch do haluškového cesta bijú vajcia, ale vraj nie veľa. Nie je celkom isté, či sú halušky žlté práve od tých vajec.

Druhy halušiek Edit

Halušky môžu byť s kadečím. Na Slovensku sú populárne mixy halušiek s kyslou kapustou a halušiek s bryndzou. Obidva druhy halušiek majú blahodárny vplyv na ľudský oragnizmus. Vyznačujú sa tým, že kvalitné halušky sa preženú tráviacim traktom ako stádo bizónov. Býva to to autentický cval, počuteľný aj mimo tela. V poslednej fáze býva zjavný aj na postihnutom, najedenom človeku.Ešte je tu ten typ halušiek zo školskej jedálni, kde často býva nadrzganého kilo smotany a halušky majú taku prírodnú zelenú vyzáž, ktorá vypadá trocha ako sople v pokročilom štádiu vývina. Chuť to má ako keď sa koza vyserie a ja to ešte pozvraciam. Teda 7/10.

Bryndza Edit

Na halušky sa dáva najčastejšie bryndza. Je to ďalšia ingrediencia, o ktorej nikto nevie, že čo to vlastne je a ako to vzniklo.

Oficiálne je bryndza druhom syra, ktorý sa vyrába z ovčieho mlieka.

Zlé jazyky hovoria, že bryndzu dávajú bačovia, ktorí sú symbolom Slovenska. Proces získavania bryndze je vraj veľmi náročný, nepríjemný a tajný. Traduje sa, že je treba veľmi dlho sa neumývať, hlavne orgány pohlavné. Z neznámych príčin bryndzu produkujú len samci.

Škvarky Edit

Na vrch urobených halušiek sa má dávať (vraj) opražená údená slanina, ktorú voláme škvarky, maďarsky tepertő. Hotové tepertős haluskyi na tanieri majú plávať v masti týchto oškvarkov.

Nadnárodný dosah halušiek Edit

Halušky podané neskúseným turistom z Česka a iných okrajových oblastí slovenského impéria spoznávajú tento zázrak slovenskej kuchyne podľa toho, že zvyčajne urýchlia svoj presun smerom k najmenšej miestnosti v dosahu. Túto miestnosť potom skúmajú dlhšiu dobu.

Pozri aj Edit

K tejto stránke sa v duchu lyrizovanej prózy vraj vzťahuje:

Žrádlo
Drunk BanánBryndzaCibulaCigaretyCukorDžúsDyňaGebuzinaGyrosGulášHaluškyHamburgerHotdogHovädoChliebJedKeksyKokosKumpaoKvargľaKvasená kapustaLángošLečoMedMlátoMliekoMäsoMozartove guleMuchotrávka zelenáPizzaPrasaRybie filéSamove zásobníkySviečkováŠiškyŠnicleŠpiritusSušienkyTalkneTreska v majonézeVšehodžúsUhorkaUchotrávka zelenáVajciaZemiakZyklonádaŽinčica

Súvislosti: GastropatChlastLietajúce špagetové monštrumMikrovlnkaPetr NovotnýNápojový lístokZvratky
Bryndza